Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@19:16:13 GMT

استارت‌آپی برای برقی کردن مینی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۰۵۱

استارت‌آپی برای برقی کردن مینی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، وب‌سایت نیواطلس نوشت؛ شرکت «بریتیش موتور» در ‌ماه آگوست سال ۱۹۵۹ یک خودروی جمع و جور را برای عموم مردم معرفی کرد که توسط «سر الک ایسیگونیس» طراحی شده و قرار بود به یک نماد فرهنگی عمومی تبدیل شود.

با پایان یافتن تولید آن در سال ۲۰۰۰، بیش از ۵ میلیون دستگاه مینی تولید شده بود، اما امروزه این نام در خانواده جدیدی از وسایل نقلیه ساخته شده توسط شرکت ب‌ام‌و زندگی می‌کند و اکنون نسخه‌های برقی آن نیز به بازار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استارت‌آپ «خودروهای برقی لندن» که در سال ۲۰۱۷در پایتخت انگلستان تاسیس شده، اعلام کرده است، ایجاد اتومبیل‌های کلاسیک پایدار با استفاده از نیروی برق با پیش‌بینی برد مسافت در زندگی واقعی می‌تواند به‌عنوان یک اهمیت شکل بگیرد.

این استارت‌آپ پیش‌تر شماری از خودروهای انگلیسی را به موتور برقی مجهز کرده بود. خودروهایی از جمله لندروور، موریس ماینر و موریس تراولر و اکنون مینی کلاسیک را هم به مجموعه خود اضافه کرده است.

این تبدیل اساسی با یک بسته باتری ۲۰ کیلووات ساعتی که در صندوق عقب و زیر صندلی عقب قرار دارد، انجام می‌شود که از سلول‌های باتری‌های «نیسان لیف» ساخته شده است. این نه‌ تنها یک خروجی جدید برای باتری‌های خودروهای برقی موجود پیدا می‌کند که نیاز به دفع یا بازیافت دارند، بلکه باعث کاهش ضرر و زیان‌های احتمالی در محیط‌زیست نیز می‌شود. با این حال این ظرفیت با توجه به استانداردهای تولید خودروهای برقی بسیار پایین است؛ اگرچه این استارت‌آپ اعتقاد دارد که استاندارد رانندگی در شهر برای یک خودروی برقی، حداکثر حدود ۱۱۰ کیلومتر باید باشد.

برای مقایسه، مینی برقی ۲۰۲۲ دارای برآورد برد شارژ حدود ۱۸۰ کیلومتر است، اما یک اپل کورسای برقی می‌تواند با یک‌ بار شارژ کامل بسته باتری‌هایش حدود ۳۳۰ کیلومتر را طی کند. درحال حاضر استارت‌آپ «خودروهای برقی لندن» با ارائه قیمت پایه ۳۵ هزار و ۴۰۰ دلار آماده فروش مینی‌های کلاسیک برقی شده به مشتریان است.

کد خبر 607646 برچسب‌ها خودرو سوخت خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو سوخت خودرو خودروهای برقی استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است

کریمی‌‌ سنجری تصریح کرد: قانون صراحت دارد که بنا بر مصوبه نوسازی ناوگان شهری چون خودروهای برقی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور می‌انجامد تسهیلات مرتبط با آن به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا این خودروها برای دولت سودآور است و به کاهش واردات بنزین و یا افزایش صادرات این سوخت می‌انجامد.

وی اضافه کرد: در واقع با جایگزین شدن خودروي برقي سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین به ارزش ۴ تا ۵ هزار دلار صرفه جویی می شود که بايد بخشي از اين صرفه جويي به صورت یارانه به خریدار تاکسی برقی پرداخت شود

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره قیمت تاکسی‌های برقی توضیح داد: خودروهای برقی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند که برابر با رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و با توجه به یارانه‌ای که قرار است پرداخت شود در واقع خریدار کنونی تاکسی برقی آن را با نصف قیمت واقعی خریداری می‌کند.

وی همچنین درباره تامین زیرساخت‌های مربوط به شارژ تاکسی‌های برقی گفت: همزمان با افزایش واردات خودروهای برقی در ماه‌های پیش رو ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز در شهرهای سراسر کشور توسعه می‌یابد.

به گفته سنجری،۷ هزار خودروی برقی در راه ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!
  • کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
  • لحظه انفجار باتری دوچرخه برقی (فیلم)
  • فیلم| لحظه انفجار باتری دوچرخه برقی
  • تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران | ورود خودروهای برقی چطور محدوده طرح را عوض می کند؟