Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@22:57:23 GMT

هشدار! به جای لاغر شدن معتاد می شوید

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۱۲۹

هشدار! به جای لاغر شدن معتاد می شوید

به گزارش اقتصاد آنلاین، اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو نمونه‌هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، مورد بررسی و آزمایش قرار داده است، که در ارزیابی‌های دقیق آزمایشگاهی مشخص شد، این فراورده تقلبی حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مت آمفتامین (شیشه) موجود در این محصول و همچنین تولیدات دست‌ساز برخی عطاری‌ها به‌صورت ترکیب با سایر فراورده‌های گیاهی به عنوان کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌شود. منابع مختلف غیرمجاز، این فراورده‌های تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در وبسایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.

با توجه به نوع، شکل و محتویات داخل فراورده لاغری با عنوان «گلوریا» و پیگیری از اداره کل نظارت بر امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مشخص شد این محصول فاقد مجوز است.

تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان و جمع آوری این فراورده تقلبی و سایر ترکیبات مشابه صورت گرفته است.

سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی محصولات سلامت محور هنگام خرید، تاکید نموده است که استعلام فراورده از سامانه تیتک www.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان‌پذیر است و اطمینان از اصالت فراورده‌ها تنها با تطابق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه حاصل می‌شود.

پربیننده ترین اگر مضطرب هستید بخوانید کیست واژن چیست؟ کشف یک درمان امیدوار کننده برای کرونا چه مدت می توانید بدون اطلاع سرطان داشته باشید؟ قرص های جلوگیری از بارداری چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر شیشه قرص لاغری انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی‌آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود. همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه ای و احتمال خسارت اندیشیده شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت