Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس نیاز اورژانس بود، اما با توجه به تحریم‌ها توسعه آن مقدور نبود و کشورهای دیگر اتوبوس آمبولانس را به ما نفروختند بنابراین با کمک خودروسازها به تولید ملی روی آوردیم که در مقایسه با نمونه خارجی کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر دارد؛ ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس تا پایان تیر ماه تولید می‌شود که یک دستگاه آن در اختیار قزوین قرار داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پیرحسین کولیوند در آیین افتتاح چهار پایگاه مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی استان قزوین که به‌صورت ویدئو کنفرانس امروز ۲۵ خرداد ماه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: سازمان اورژانس کشور در ابتدای انقلاب ۷۰ پایگاه داشت، بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس اورژانس پیش بیمارستانی به‌خوبی عمل کرد و بعد از انقلاب رشد پیدا کرد و حالا هم‌تراز با اورژانس‌های سایر کشورها است.

وی افزود: سال ۹۵ در اورژانس ۲۰۴۰ آمبولانس داشتیم اما هم‌اکنون ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کل کشور خدمات‌دهی می‌کند و اورژانس توسعه‌یافته است، آمبولانس‌های بنز اورژانس در دورترین نقاط ایران وجود دارد و تلاش کردیم عدالت در خدمات را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: درگذشته هفت بالگرد اورژانس داشتیم که تنها سه بالگرد فعال بود اما هم‌اکنون ۴۸ بالگرد در کشور در حال فعالیت است و فاصله ۱۵۰ کیلومتری را از طریق بالگرد پوشش می‌دهیم، استان قزوین یکی از بهترین اورژانس‌های هوایی کشور را دارد و خدمات خوبی ارائه کرده است؛ همچنین در برخی از استان‌ها ۶۰ درصد از مرگ‌ومیر مادران باردار به این واسطه کاهش پیداکرده است.

وی یادآور شد: از سال ۹۵ تاکنون هشت هزار  و ۳۰۰ نیرو در اورژانس کشور استخدام‌شده‌اند اما هنوز نیرو کم داریم، نیروهای اورژانس افرادی متعهد و قابل‌اعتماد هستند و معتقدیم که در اورژانس نباید نیروی شرکتی داشته باشیم بلکه باید نیروها رسمی باشند، امین‌ترین، پاک‌ترین و ایثارگرترین نیروهای نظام سلامت نیروهای اورژانس هستند که معمولاً مورد بی‌توجهی قرارگرفته‌اند و تاکنون اعتراضی نکردند.

کولیوند بیان کرد: از سازمان امور استخدامی وعده گرفتیم که سالانه ۱۵۰۰ نفر در اورژانس جذب شوند تا بتوانیم خدمات امداد و نجات را در سطح رضایت بخشی به هم‌وطنان ارائه کنیم؛ مجلس در جذب نیرو حمایت خوبی کرد.

وی اظهار کرد: درگذشته ما شناور اورژانس نداشتیم اما هم‌اکنون پنج شناور در خلیج‌فارس تحت هر شرایطی حتی طوفان به تمام جزایر خدمات می‌دهند؛ در حوزه آموزشی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که طی آن مصدومان حوادث به‌ویژه حوادث چهارشنبه‌سوری کاهش چشمگیری داشت.

 در سال جاری ۱۴ مورد قلب توسط بالگرد انتقال داده شد

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در حوادث جاده‌ای استفاده از بالگرد باعث کاهش مرگ‌ومیر شده است، همچنین بالگردها در انتقال اعضا برای پیوند نقش مهمی را بر عهده‌دارند و عضو پیوندی را بین شهرهای مبدأ و مقصد منتقل می‌کنیم و در سال جاری ۱۴ مورد انتقال پیوند قلب انجام دادیم که درگذشته امکانش نبود.

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که درگذشته مطرح‌شده بود تأخیر امدادرسانی توسط اورژانس در حوادث سیل و زلزله بود اما این مشکل حل‌شده است و در زلزله کرمانشاه ما هفت رکورد جهانی ثبت کردیم، بیمارستان صحرایی قزوین نیز به‌سرعت در سرپل ذهاب برپا و کارهای بی‌نظیری انجام داد.

کولیوند بیان کرد: زمان رسیدن اورژانس در تهران متوسط ۳۸ دقیقه و در جاده‌های مواصلاتی ۲۰ دقیقه بود و در جاده‌های روستایی اورژانس نداشتیم اما هم‌اکنون زمان رسیدن در جاده‌ها به زیر ۱۴ دقیقه و در تهران به ۱۵ دقیقه رسیده است، همچنین موتور آمبولانس در تهران زیر ۹ دقیقه می‌رسد و مریض را پایدار می‌کند تا آمبولانس برسد گاهی نیز ممکن است دیگر نیاز به آمبولانس مجدد نباشد که به‌واسطه آن هزینه‌ها کم شد.

وی یادآور شد: اتوبوس آمبولانس نیاز اورژانس بود، در کل کشور روزانه ۱۸ تصادفی داریم که بالغ‌بر ۱۵ مصدوم دارد و امکان اعزام ۱۵ آمبولانس نیست و از اتوبوس آمبولانس استفاده می‌کنیم در حال حاضر ۶۴ اتوبوس آمبولانس داریم و به ۱۰۰ دستگاه دیگر نیاز داریم اما با توجه به تحریم‌ها توسعه آن مقدور نبود و کشورهای دیگر اتوبوس آمبولانس را به ما نفروختند بنابراین با کمک خودروسازها به تولید ملی روی آوردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: شرکت ایران‌خودرو دیزل اولین اتوبوس آمبولانس را تولید کرده است که در مقایسه با نمونه خارجی کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر دارد؛ ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس تا پایان تیر ماه تولید می‌شود که یک دستگاه آن در اختیار قزوین قرار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: سه سال است که در وزارت بهداشت با مشکلاتی از قبیل سیل، زلزله و کرونا روبرو بودیم و سیستم بهداشت و درمان با تمام توان خدمت‌رسانی کردند، ۲ خدمت جهانی برای افرادی که سکته مغزی و قلبی می‌کنند نیز توسط اورژانس کشور ارائه‌شده است؛ افرادی که سکته حاد قلبی می‌کنند باید ظرف ۹۰ دقیقه به بیمارستان رسانده شوند و اگر بتوانیم زیر ۹۰ دقیقه آنژیو کنیم زنده می‌مانند در این حوزه با کمک سازندگان داخلی تجهیزات مربوط به احیا و نوار قلب سیار تولید شد و هم‌اکنون این تجهیزات در اختیار اورژانس سیار، موتور اورژانس و بالگرد قرار داده‌ شده و زمان خدمت‌رسانی را کاهش داده است.

کولیوند تأکید کرد: تا امروز با استفاده از این تجهیزات ۱۳۰ هزار بیمار از این خدمت استفاده کردند و زمان خدمت‌رسانی به آن‌ها زیر ۶۰ دقیقه بوده است، تمام خدمات ۱۱۵ رایگان است و دولت تمام هزینه‌های اورژانس را پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: افرادی که سکته مغزی می‌کنند نیز اگر زیر ۳ ساعت به بیمارستان برسند با تزریق یک آمپول از سکته نجات پیدا می‌کنند، اما اگر خدمت‌رسانی با تأخیر باشد ممکن است فرد دارای مشکل ضایعه نخاعی شود، تاکنون بالغ‌بر ۲۳ هزار نفر از این خدمت استفاده کردند که ۹۷۰۰ نفر نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: کرونا بیماری است که همه دستگاه‌ها را درگیر کرده اگر همکاری و تعامل دستگاه‌ها نباشد نمی‌توانیم مقابله کنیم، اورژانس کشور اولین دستگاهی بود که به قم رفت و تمام بیماران کرونایی را در یک بیمارستان جمع‌آوری و خدمت‌رسانی کردیم، همه همکاران ما مانند دوران جنگ در مقابل کرونا ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: استان قزوین در این حوزه به‌خوبی فعالیت کرده است به‌خصوص در مقابله با کرونای انگلیسی اقدامات قابل‌تقدیری انجام داده است؛ ساختمان ستاد اورژانس قزوین امروز کلنگ زنی شده است و ما حمایت می‌کنیم، همچنین بالگرد ایرباس که قدرت مانور بالایی دارد در اختیار قزوین قرار می‌دهیم تا بتوانید مکان‌های مختلفی را پوشش دهید.

کولیوند اظهار کرد: موتور آمبولانس نیز در حال تأمین است و ظرف سه ماه آینده تعدادی از آن به قزوین اختصاص پیدا می‌کند، همچنین برای تأمین پایگاه‌های اورژانس درخواست می‌کنیم از طریق اعتبارات استانی و کمک خیرین پایگاه‌ها ساخته شود و تجهیزات و آمبولانس را ما در اختیارتان قرار می‌دهیم، برای خرید هزار دستگاه آمبولانس تویوتا قرارداد بستیم و تعدادی به قزوین اختصاص می‌دهیم.

وی یادآور شد: پیش‌ازاین نیروی انسانی خانم نداشتیم و آمبولانس کد ویژه بانوان را در تهران فعال کردیم و ۳۰ درصد از نیروهای خانم را جذب کردیم تا بتوانیم خدمات به خانم‌ها را توسط نیروهای خانم ارائه دهیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين اورژانس رئیس سازمان اورژانس کشور اتوبوس آمبولانس یادآور شد اما هم اکنون خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک

خانه بهداشت خوزنان با سرمایه گذاری خیرسلامت احداث شده است.

این مرکز درمانی علاوه بر جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری، اهالی روستا‌های ابراهیم آباد، صَمغ آباد، قاضی کلایه و کَذَلَک را هم پوشش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم