Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:48:41 GMT

انتخابات جشنواره حضور آگاهانه مردم است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۱۸۲

انتخابات جشنواره حضور آگاهانه مردم است

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید این تمایل و انگیزه در میان مردم وجود داشته باشد تا با شرکت در انتخابات فردی که بهترین و اصلح است را انتخاب کنند تا زمام امور جامعه را در دست بگیرد.

حسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتخابات و نقش دانشگاه در آن، اظهار کرد: صحبت از انتخابات، صحبت از فرآیندی است که در دنیا و در کشورهایی که دایره دموکراسی و مردم سالاری را دارند به عنوان دموکراتیک‌ترین فرآیند سیاسی محسوب می‌شود که برای انتقال قدرت در میان نخبگان جامعه اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات تاثیر بسیار زیادی بر شرایط یک جامعه در آینده می‌گذارد. فردی انتخاب خواهد شد که مدیریت اجرایی کشور را در آینده بدست می‌آورد. انتخابات فرآیندی است که در کشورهای مختلف دنیا به واسطه تاثیر زیاد در فرآیندهای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت مسیر انتخابات این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی انتخاب می‌شود. در انتخابات فردی از طرف مردم برنامه‌های خود را برای بهبود شرایط زندگی مردم اجرا می‌کند. 

عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی تشریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری نقش زیادی در جامعه‌ای مانند ایران دارد. اهمیت قوه مجریه در کشوری مانند ایران بسیار بالا است. بایستی این تمایل و انگیزه در میان مردم وجود داشته باشد تا با شرکت در انتخابات فردی را که بهترین و اصلح‌ هست را انتخاب کنند تا زمام امور جامعه را در دست بگیرد. هرچه مشارکت مردم پرشورتر باشد و بتوانند رای خود را به فرد اصلح بدهند تاثیر بیشتری در آینده کشور دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: براساس پژوهش‌هایی که صورت گرفته، می‌توان نتیجه گرفت دانشگاهیان یکی از گروه‌هایی هستند که مردم به شدت به آن‌ها اعتماد دارند و یکی از گروه‌های اجتماعی هستند که مورد مقبولیت اجتماعی بالا هستند. در کنار معلمان، اساتید دانشگاه میزان بالایی از اعتماد اجتماعی را دارند، بنابراین مردم به صحبت‌های آن‌ها و انتخاب‌های آن‌ها اهمیت می‌دهند. 

وی تصریح کرد: انتخاب‌های اساتید دانشگاه‌ها به دلیل نگاه عمیقی که دارند ممکن است بیشتر به صلاح کشور باشد. اساتید با دقت بیشتری این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند. بانگاهی که مردم نسبت به سیستم دانشگاهی و اساتید دارند، معتقد هستم مردم برای انتخاب معلمان و دانشگاهیان اهمیت قائل هستند. انتخاب‌ها و توصیه‌های اساتید دانشگاه و تاثیری که از طریق دانشجویان خود بر الگوهای رای دهی جامعه می‌گذارند از اهمیت بالایی برخوردار است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد

اکبر تاجیک سعیدی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن دعوت از مردم شهید پرور و ولایت مدار ورامین، قرچک و پیشوا برای حضور گسترده و پرشور در انتخابات اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکر هستیم، که در حماسه ماندگار ۱۱ اسفند شاهد حضور پرشور مردم همیشه در صحنه دیار ۱۵ خرداد در انتخابات بودیم.

وی با بیان اینکه مردم در دورم دوم انتخابات نیز بار دیگر با آرمان‌های امام، انقلاب، نظام و رهبری تجدید میثاق خواهند کرد، گفت: مردم همیشه در صحنه با حضور پرشور در انتخابات پایبندی به خون شهیدان را بار دیگر به رخ خواهند کشید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا اضافه کرد: با توجه به تعیین تکلیف انتخابات مجلس، در دور دوم و برگزاری آن در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به نقش بی بدیل و حضور آگاهانه مردم انقلابی و عزتمند در پیشرفت و توسعه منطقه، از تمامی مردم فهیم دعوت می‌کنم، همچون گذشته با شرکت در انتخابات برگ زرین دیگری به افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از حریم قانون اساسی اضافه کنند.

وی تاکید کرد: همه امکانات و شرایط برای برگزاری انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه ورامین, پیشوا, قرچک و جوادآباد فراهم شده است و با کاهش ۳۰ درصدی صندوق اخذ آرا در ورامین ۱۱۰ صندوق، قرچک ۱۱۲ صندوق، پیشوا ۶۲ صندوق و جوادآباد ۲۳ صندوق آماده اخذ رأی از مردم فهیم و انقلابی خواهد بود.

تاجیک سعیدی ضمن تشکر مجدد از تلاش‌های عوامل برگزاری انتخابات افزود: ناظرین دفتر نظارت شورای نگهبان با آمادگی کامل و توان مضاعف، آماده نظارت بر حسن اجرای انتخابات در حوزه انتخابیه هستند و هرگونه اظهار نظر غیرمسئولانه و غیر مستند و انتساب آن به اشخاص و جریانات توسط این افراد، صورت نخواهد پذیرفت.

بالاترین مقام نظارتی بر انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک گفت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی و قانون انتخابات کشور، هیأت نظارت بر انتخابات مسئول حسن اجرای قانون بوده و هرگونه اظهارنظر به نفع و یا علیه کاندیداها و موضع گیری ها از طرف افرادی که در ادوار گذشته در شورای نگهبان مسئولیت داشته و یا به عنوان ناظر فعالیت داشته اند، ارتباطی با هیأت نظارت و مسئولان فعلی نخواهد داشت.

وی گفت: همگی در مسیر قانون و اجرای مطلوب انتخاباتی پرشور، در فضای حقیقی و مجازی گام برخواهیم داشت و پایبندی خود را به آرمان‌های شهیدان، با بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری امام خامنه ای اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 6084280

دیگر خبرها

  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر