Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت ۲۴ فردا (۲۶ خرداد ماه) آخرین مهلت برای ثبت نام پنجمین مرحله از طرح مسکن ملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نیمه شب فردا شب پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی به اتمام می‌رسد؛ در این دوره از ثبت نام مسکن ملی ۲۴۵ شهر برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

 

در این مرحله از ثبت نام شهر‌های استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی فاقد ظرفیت برای ثبت نام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش حسب ماده یک آئین نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

 

موارد حائز اهمیت جهت ثبت نام مرحله پنجم:

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهر‌های جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهر‌های نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت نام کنند.

 

همچنین متقاضیان ساکن در شهر‌های بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیر شهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت نام کنند. 

 

محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است. در شهر‌های جدید علاوه بر متقاضیان ساکن در این شهرها، متقاضیان ساکن در سایر شهر‌ها هم می‌توانند ثبت نام کنند.

 

تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی اقدام به ثبت نام کرده‌اند. در این مرحله با تامین زمین، ظرفیت‌های جدیدی  در بسیاری از شهرها اضافه شد. همچنین در برخی شهرها که مراحل قبلی تقاضای پایینی داشتند در مرحله پنجم مجددا به فراخوان گذاشته شدند.

 

گفتنی است، پنجمین مرحله از ثبت نام طرح مسکن ملی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و در ساعت ۱۲ شب فردا مهلت ثبت نام به اتمام می‌رسد.

 

پیش از این اعلام شده بود که در شهر تهران ظرفیت برای ثبت نام مسکن ملی وجود ندارد و با توجه به آنکه راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده بود، به دلیل عدم استقبال متقاضیان از ثبت نام  در اطراف شهرهای تهران تعدادی از این ثبت نام کنندگان به شهرهای دیگر انتقال یافتند. اما در این مرحله از ثبت نام مسکن ملی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که  با توجه به درخواست بسیار زیاد از سوی متقاضیان در استان تهران و همچنین شهرهای جدید از جمله پرند هشتگرد و ایوانکی ظرفیت برای ثبت‌نام ایجاد شده است.

 

بر اساس این گزارش تاکنون ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور فعالیت اجرای آن‌ها آغاز شده و تا تیرماه، ۳۵ هزار واحد مسکن ملی به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح مسکن ملی ثبت نام مسکن ملی مسکن ملی متقاضیان ساکن مرحله از ثبت نام ثبت نام مسکن ملی برای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی

جواد نوری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن و مسئول ساخت مسکن خیرین ساز در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در ساخت مسکن برای محرومان را همواره در اولویت برنامه‌های خود قرار داده ایم گفت: با استفاده از حساب ۱۰۰ امام و با مشارکت خیرین تا به امروز توانستیم برخی از مشکلات در بخش تامین سرپناه و مسکن مورد نیاز محرومان و افراد نیازمند را با ظرفیت انجمن خیرین مسکن رفع کنیم.

وی ادامه داد: با توان این انجمن از سال ۹۵ تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با آورده ۱۵ میلیون تومانی در اختیار نیازمندان استان تهران قرار گرفته است و اخیرا این انجمن ساخت ۸۰ واحد مسکونی در شهریار را شروع کرده‌اند و این واحد‌ها هم در اختیار نیازمندان شناسایی شده، قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: ساخت این واحد‌ها به طور معمول در دماوند، ملارد، پرند و رباط کریم بوده که میانگین آورده متقاضیان برای ساخت این واحد‌ها بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان بوده است که علاوه بر ساخت واحدمسکونی برای متقاضیان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هم برای متقاضیان گام‌های خوبی برداشته شده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد: وظیفه داریم مشکل نیازمندان در بخش مسکن را حل کنیم و تا کنون هم با ارایه وام بلاعوض مشکل افراد نیازمند در بخش ودیعه و رهن مسکن را حل کردیم. البته رسانه‌ای کردن این موضوع و عملکرد‌ها باعث می‌شود تقاضا‌ها افزایش پیدا کند و البته این امکان فقط در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی