Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: با توجه به اهمیت صادرات در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» توسعه صادرات امسال با قوت مضاعف در صندوق نوآوری دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی وحدت در جلسه ارائه گزارش برنامه‌ها و اقدامات صندوق در حوزه توسعه صادرات دانش‌بنیان که با حضور دکتر مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری به عنوان نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات متنوعی اعم از اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، حمایت بلاعوض از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و پایگاه‌های صادراتی را در راستای کمک به توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت مسئله توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، اظهار کرد: با کمک وزارت امور خارجه، صندوق ضمانت صادرات، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت باید کارگروهی تشکیل داده و برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان تقسیم کار کنیم، به طوری که از تمامی ظرفیت‌های صادراتی استفاده شود.

وحدت افزود: اگر وزارت امور خارجه سه منطقه را برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد دهد، صندوق نوآوری هزینه ایجاد زیرساخت در آن مناطق را تقبل می‌کند و صندوق ضمانت صادراتی نیز کمک خواهد کرد.

در این جلسه همچنین دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صندوق نوآوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان پرداخت و گفت: صندوق در چهار قالب مختلف بیش از ۶۰ خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند که شامل انواع تسهیلات اعم از ارائه حدود ۱۲ وام با نرخ ترجیحی به شرکت‌ها است، همچنین ضمانت‌نامه‌های موردنیاز را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری در سود و زیان سرمایه‌گذاری با شرکت‌های دانش‌بنیان شریک می‌شود و خدمات بلاعوض توانمندی‌ها به آنها ارائه می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۶ هزار شرکت عبور کرده است و صندوق در دوره جدید استقرار هیات عامل خود از سال ۹۷ تاکنون، بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۴۳۷۰ فقره در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است. همچنین عملکرد صندوق در حوزه ضمانت‌نامه رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

ملکی‌فر با بیان اینکه صندوق نوآوری طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است، خاطر نشان کرد: عملکرد صندوق نوآوری در حوزه سرمایه‌گذاری از سال ۹۴ تا ۹۷ صفر بوده است؛ اما در زمان هیات عامل جدید، رشد قابل توجهی داشته است و امروز ما بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان در ۸ فقره هم‌سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به خدمات بلاعوض و توانمندسازی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در این خدمات که در قالب‌های مختلفی به شرکت‌ها ارائه می‌شود، حدود ۳۰ خدمت نهفته است. بیش از ۳۳ میلیارد تومان طی این مدت خدمات بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کردیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه خدمات مالکیت فکری به همراه برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز از دیگر خدمات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: تعداد رضایت‌آمیزی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات به توانمندی صادراتی دست پیدا کرده‌اند و تلاش می‌کنیم تا شرکت‌ها را در حوزه صادراتی توانمند کنیم، چرا که شرکت‌ها نیاز به کلاس‌های مشاوره، آموزش و دریافت استانداردها دارند تا به بلوغ صادراتی برسند. در مرحله بعدی شرکت‌هایی را مورد حمایت قرار می‌دهیم که به بلوغ صادراتی رسیده‌اند و باید در نمایشگاه‌ها، پاویون‌ها و بسترهای مختلف با مشتریان خود روبرو شوند. ما شبکه‌سازی صادراتی را فراهم می‌کنیم و بعد از اینکه صادرات انجام شد، تامین مالی به عنوان وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد. 

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، ملکی‌فر گفت: خدمات صندوق در زمینه آموزش نیز شامل برگزاری ۱۵۰ دوره در هر فصل توسط کارگزاران با تجربه برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دوره‌ها با ۹۰ درصد تخفیف تحت پوشش صندوق است و شرکت‌ها طی سال می‌توانند در دوره‌های مختلف آموزشی حضور پیدا کنند، چرا که بخشی از این دوره‌ها جنبه صادراتی دارد و طی آن شرکت‌ها با قوانین گمرکی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات دانش بنیان شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی وزارت امور خارجه صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری میلیارد تومان توسعه صادرات امور خارجه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از محصولات دانش بنیان‌ حوزه سلامت در «ایران هلث»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نخستین نشست کمیته رویدادهای های جانبی نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با حضور نمایندگان تشکل‌های مرتبط، مسئولین وزارت بهداشت و پارک فناوری پردیس و فعالان حوزه سلامت برگزار شد.

در این نشست که با محوریت شبکه فن بازار ملی ایران برگزار شد، در خصوص برگزاری رویدادهای جانبی در نمایشگاه ایران هلث از جمله دوره‌های آموزشی مرتبط، برگزاری کارگاه آموزشی و پنل‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های معرفی دستاوردهای فناورانه تجهیزات پزشکی و نیازمندی‌های کشور در این حوزه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس پیشنهادهای مطرح شده در این نشست و با محوریت شبکه فن بازار ملی ایران، علاوه بر تهیه برنامه جامع برگزاری رویدادهای جانبی نمایشگاه، برنامه‌های به هم رسانی و تبادل فناوری با همکاری کارگزاران شبکه فن بازار ملی ایران اجرا خواهد شد.

رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های حوزه سلامت از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ است. نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ توسط پارک فناوری پردیس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6076785 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد
  • ۱۲۰ میلیون دلار صادرات اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در نمایشگاه «ایران هلث»
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان‌ حوزه سلامت در «ایران هلث»
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی