Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@08:13:02 GMT

نوسازی بافت قدیمی آلپ اتریش و افزایش فقر اتریشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۳۹۱

نوسازی بافت قدیمی آلپ اتریش و افزایش فقر اتریشی‌ها

گروهی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی طی چند سال اخیر، بسیاری از سازه‌های قدیمی واقع در رشته‌کوه‌های آلپ اتریش را تخریب و آپارتمان‌هایی مجلل را جایگزین آن‌ها کرده‌اند؛ این روند همچنان ادامه دارد و بر فقر مردم افزوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از ساکنان رشته‌کوه‌های آلپ در کشور اتریش به علت افزایش باور نکردنی مسکن در این مناطق، قصد مهاجرت از آنجا را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشات حاکی است که بسیاری از خانه‌های این منطقه وضعیتی فرسوده به خود گرفته و به همین دلیل، طی چند سال اخیر گروهی از سرمایه‌گذاران خارجی تصمیم گرفته‌اند به ساخت آپارتمان‌هایی مجلل برای اهداف مختلف بپردازند. در پی اقدامات این افراد، قیمت مسکن رو به افزایش نهاده و پیش‌بینی شده است که با ظهور آسمانخراش‌های جدید، بالاتر نیز برود. ساکنانی از مناطق مختلف رشته‌کوه آلپ نیز از مقامات خواسته‌اند برای حل مشکل به وجود آمده تصمیم بگیرند و برای افزایش هزینه‌ها، راه‌حل‌های مناسبی ارائه دهند.

آپارتمان‌های جدیدی که جایگزین خانه‌های مسکونی قدیمی آلپ می‌شود، قرار است به عنوان واحدهای مسکونی و تجاری با قیمت‌های بالا در اختیار مردمانی از سراسر جهان قرار گیرد که به زندگی در این کوه‌ها علاقمند هستند.

منطقه مسکونی کاپرون که در ناحیه "تسل آم زه" اتریش واقع شده، پس از آغاز بازسازی خانه‌ها شاهد افزایش هزینه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۲ هزار یورو به ازای هر یک متر مربع بوده است. این اتفاق فشار زیادی بر ساکنان منطقه وارد کرده است به طوری که این افراد، بارها با مقامات محلی به بحث پرداخته و خواهان وضع قوانین جدیدی برای هزینه مسکن شده‌اند. بدیهی است که طی چند سال اخیر، خانه‌ها و هتل‌های زیادی که منبع درآمد ساکنان منطقه بوده، تخریب شده و آسمانخراش‌های جدیدی جای آن‌ها را گرفته است. در نتیجه این امر، نه تنها هزینه تهیه مسکن بسیار بالا رفته، بلکه نرخ بیکاری و فقر نیز در منطقه افزایش یافته است.

کد خبر 500752

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش فقر نوسازی بافت قدیمی آلپ اتریش شهرهای جهان افزایش قیمت مسکن اتريش رشته کوه آلپ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

سلامت هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بوشهر به‌عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی برای کل کشور به‌حساب می‌آید.

دبیر هفتمین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر و مراکز استان‌ها گفت: بوشهر در کنار خلیج‌فارس همچون جواهر می‌درخشد، اما وقتی درون شهر گذری می‌کنیم بافت فرسوده، بافت ناکارآمد، حاشیه‌نشینی و بافت تاریخی رهاشده را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگرچه مدیریت شهری بسیار زحمت می‌کشند و در بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همت کرده‌اند، اما بودجه و اعتباری که برای این شهر در نظر گرفته می‌شود و تولید درآمدی که انجام می‌شود برای توسعه شهری کافی نیست.

هدایتی اضافه کرد: بوشهر در یک‌طرف خلیج‌فارس قرارگرفته است و در آن‌طرف خلیج‌فارس نیز شهرهایی را با بالاترین امکانات را می‌بینیم و چرا بوشهر نباید چنینی توسعه پیدا کند؟

وی تصریح کرد: بوشهر می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و بین‌المللی باشد و تولید درآمد پایدار نه‌تنها برای شهر و استان بلکه برای کشور نیز بکند

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها گفت: مسئولین عالی کشور یک نگاه ویژه به بوشهر و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند

هدایتی اضافه کرد: هزار و ۸۳۷ هکتار بافت ناکارآمد در شهرهای استان بوشهر داریم و همچنین ۷۷۰ هکتار به‌صورت غیررسمی و حاشیه‌نشینی در شهرهای استان بوشهر داریم.

وی بیان کرد: هزار و ۱۰۸ بافت فرسوده و ۳۷ هکتار بافت تاریخی در استان بوشهر داریم که این بافت‌ها در ۱۱ شهر از ۴۲ شهر استان بوشهر استان بوشهر اعلام‌شده است و اگر سایر شهرها نیز موردبررسی قرار بگیرد این آمار بسیار زیاد خواهد شد.

کد خبر 6087030

دیگر خبرها

  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات