Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت،« سعید زرندی» افزود:‌ در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ روند تولید، صادرات غیرنفتی، پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و سایر مجوزهایی که توسط این وزارتخانه صادر می‌شود در مدار رشد و افزایش قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسوول، از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه بیش از ۶۰۸ هزار دستگاه انواع لوازم‌خانگی (۳۱ درصد رشد)، ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو سواری (هشت درصد رشد)، پنج میلیون تن فولاد خام (۱۴ درصد رشد)، ۱۱ میلیون تن سیمان (۱۱ درصد رشد) و ۵۱ هزار تن مس (۱۴ درصد رشد)، از مهمترین اقلام تولیدی بخش صنعت و معدن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: از ۱۱ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۲ ماهه امسال، ۹ محصول با رشد تولید مواجه بوده و ۲ محصول کاهش تولید داشته‌اند.

زرندی، رشد صادرات غیرنفتی در این مدت را ۴۸ درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت، صادرات غیرنفتی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و میزان واردات با رشد ۳۰ درصدی به رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: در این مدت ۹۱۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی با رشد ۲۰ درصدی، ۱۳۸ پروانه اکتشاف با رشد هشت درصدی، نزدیک به ۲ هزار نماد الکترونیک با رشد ۱۹ درصدی، ۲۴ جواز خدمات فنی و مهندسی با رشد ۲۱ درصدی و ۳۶ پروانه تحقیق و توسعه با رشد ۱۰۰ درصدی صادر شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۹۸ را به ثبت برسانند.

برچسب‌ها سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی جهش تولید رشد اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی جهش تولید رشد اقتصادی معدن و تجارت وزارت صنعت درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد