Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، طرف‌ها پیش از آغاز نشست در جمع خبرنگاران حاضر شده و از شروع فصل جدید در روابط فرا آتلانتیک پس از گذشته دوران پر تنش ریاست جمهوری دونالد ترامپ سخن گفته و ابراز خرسندی کردند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در جمع خبرنگاران خطاب به بایدن اظهار کرد که از حضور او در بروکسل و بازگشت آمریکا به صحنه جهانی استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این یک خبر خوب برای اتحاد دو طرف و جهان بشمار می‌رود. میشل تصریح کرد: برای ما افتخار است که با شما برای مقابله با چالش‌های مهم جهان کار کنیم .

سپس رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد: به نظرم ما فرصت بزرگی داریم که با اتحادیه اروپا و ناتو همکاری کنیم و از این بابت احساس خوبی داریم. وی با بیان اینکه آمریکا به صحنه بین‌المللی بازگشته افزود: البته ما کاملا نرفته بودیم. با این حال برخورداری از رابطه خود با ناتو و اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی به نفع آمریکاست.

بایدن خاطر نشان کرد که دیدگاه او در رابطه با توسعه همکاری‌های فرا آتلانتیک با سلفش متفاوت است.

در همین حال اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا یادآور شد که روابط دو طرف در دوران ریاست جمهوری ترامپ دشوار بوده و اوضاع جهان نسبت به قبل تفاوت کرده است. او با این حال تصریح کرد:‌ می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم که متحد و دوست شما هستیم و بی صبرانه منتظر همکاری با یکدیگر هستیم.

بر اساس گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، سران دو طرف قرار است پیرامون موضوعات مختلف از جمله همه‌گیری کرونا، تجارت، تغییرات آب و هوایی، سرمایه‌گذاری، سیاست خارجی و حفظ ارزش‌های مشترک بحث و تبادل نظر کنند. در پایان نشست بیانیه مشترکی صادر خواهد شد.

بایدن قبلاً و به طور مجازی در نشست شورای اروپا در ۲۵ مارس سال جاری شرکت کرده بود. این برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ بود که یک رئیس جمهوری آمریکا در نشستی با شورای اروپا شرکت می کرد.

او چهارشنبه گذشته در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس سفر کرد تا در اجلاس سران گروه هفت شرکت کند. رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه انگلیس را به مقصد بروکسل ترک کرد و دیروز در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی شرکت کرد.

وی پس از اجلاس امروز، راهی ژنو خواهد شد تا با همتای روس خود دیدار کند. گفته می شود روابط مسکو و واشنگتن، مسائل بین المللی و منطقه ای ازجمله برنامه هسته ای ایران و برجام در دستور کار این دیدار قرار دارد.

کارشناسان معتقدند که ورود جو بایدن به اروپا برای شرکت در اجلاس گروه ۷، ناتو و اتحادیه اروپا  ورای دلایل ظاهری، حاکی از یارگیری واشنگتن از میان متحدان اروپایی در برابر روسیه است.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا جو بایدن اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند

ایتنا - به گزارش خبرگزاری آلمان DPA، کمیسیون اروپا به پلتفرم تیک تاک نسبت به اعمال جریمه به دلیل برنامه جدید خود، "TikTok Lite" هشدار داد.
کمیسیون به تیک‌تاک دستور داد تا ارزیابی خطرات بالقوه سلامت برنامه جدید خود را ظرف 24 ساعت ارائه دهد. این مربوط به سیستم پاداش در این برنامه است.

به گزارش ایتنا، کمیسیون به سرویس چینی تیک تاک، ۲۴  ساعت فرصت داد تا خطراتی را که برای سلامت روان کاربران به خصوص کودکان دارد و همچنین اعتیاد به این شبکه اجتماعی را قبل از راه اندازی آن ارزیابی کند.

قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، پلتفرم‌های بزرگ را ملزم می‌کند تا ارزیابی چنین خطراتی را انجام دهند و تأثیر آنها را محدود کنند.

دستور الزام‌آور قانونی صادر شده توسط بازوی اجرایی اتحادیه اروپا مربوط به سیستم پاداش در برنامه جدید است که به کاربران امکان می‌دهد با تماشای کلیپ‌های ویدیویی خاص امتیاز جمع‌آوری کنند و سپس این امتیازها را برای سایر موارد ارزشمند مانند کوپن برای خرید از آمازون بازخرید کنند.

مقامات اعلام کردند که اگر تیک تاک ارزیابی ریسک مورد نیاز را ظرف ۲۴ ساعت ارائه نکند، این شرکت ممکن است با جریمه ۱٪ از کل درآمد سالانه خود در سطح جهانی، علاوه بر جریمه دوره‌ای ۵٪ از درآمد روزانه خود مواجه شود.
اگر کمیسیون در نهایت به این نتیجه برسد که TikTok قوانین ارزیابی خطرات و کاهش تأثیر آن را مطابق با قانون خدمات دیجیتال نقض کرده است، ممکن است این شرکت تا ۶٪ از کل درآمد سالانه خود در سراسر جهان جریمه شود.

دستور صادر شده توسط کمیسیون در روز دوشنبه، پیگیری دقیق‌تر درخواست قبلی برای اطلاعات است که کمیسیون در تاریخ 17 آوریل برای شرکت ارسال کرده بود که مهلت غیرالزام‌آوری آن تا 18 این ماه داشت.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا