Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – بازیکنان استقلال با انتشار متنی مشترک در فضای مجازی به شدت از وضعیت مدیریتی در این باشگاه انتقاد کردند و شرایط مذکور را مورد نقد قرار دادند. آنها در بخشی از پیام مشترک خود آورده‌اند؛ «نابسامانی‌های استقلال تمام‌شدنی نیست. جنگ زرگری در مدیریت باشگاه استقلال تمامی ندارد. این راه که استقلال توسط مدیران و متولیانش در آن قرار گرفته جز ناکامی برای مجموعه چیزی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

البته استقلالی‌ها در ادامه مدعی شده‌اند با وجود همه مشکلات، همچنان به کارشان ادامه می‌دهند. دعوای بازیکنان و مدیران بر سر مسائل مالی و اعتصابات سراسری آنها در استقلال اصلاً مسئله غریب و بی‌سابقه‌ای تلقی نمی‌شود به طوری که طی سالیان گذشته چند مرتبه شاهد وقوع چنین مسئله‌ای بوده ایم. ماجراهایی که گاهی اوقات سروصدای آن تمام فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده است .

در آستانه اعتصاب

مشکلات مالی استقلال در پاییز سال ۸۴ و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان موجب شد امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت این تیم طی یک مصاحبه تلویزیونی با انتقاد از وضعیت موجود، بگوید: مدیران باشگاه باید هر چه سریع‌تر برای حل مشکلات مالی تصمیمی بگیرند چون در غیر این صورت مجبوریم تمرینات را به صورت موقت تعطیل کنیم.دغدغه‌های مالی بازیکنان حتماً باید مرتفع شود. در آن مقطع کاظم اولیایی مدیرعامل استقلال بود ولی چند روز بعد جای خود را به حسین قریب داد و آبی‌پوشان نیز چند ماه پس از آن توانستند با فتح رقابت‌های فصل ۸۴ – ۸۵ ،برای اولین مرتبه قهرمان لیگ برتر شوند.

جباری، فرمانده شورش

بدون شک مهم‌ترین اعتصاب همگانی در استقلال طی ۲۰ سال گذشته در بهار سال ۹۱ رخ داد. هنگامی که وعده‌های مدیران وقت باشگاه مبنی بر پرداخت مطالبات بازیکنان محقق نمی‌شد و آنها دستشان به جایی بند نبود. در چنین شرایطی مجتبی جباری که آن زمان یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های استقلال و جز مردان مؤثر تیم ملی محسوب می‌شد، یک روز تمام بازیکنان را گرد هم جمع کرد و قبل از اینکه سوت آغاز تمرین به صدا در بیاید، پیشنهاد اعتصاب دسته جمعی را مطرح کرد. جباری اعتقاد داشت اگر همه بازیکنان به اتفاق همدیگر تمرین نکنند، مدیریت باشگاه قطعاً به فکر می‌افتد و هر طور که شده از دامنه مشکلات می‌کاهد. سایر نفرات نیز با جباری اعلام همبستگی کردند و این بازیکن به پرویز مظلومی سرمربی آن زمان آبی‌پوشان اعلام کرد تا وقتی مشکلات مالی حل نشود، استقلالی‌ها تمرین نخواهند کرد. ماجرا سر و صدای بسیار زیادی در پی داشت و علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه فردای آن روز سر تمرین حاضر شد و توانست بازیکنان را متقاعد به بازگشت کند. حالا سالها از ماجرای مذکور می‌گذرد ولی رویارویی جباری با مدیران آن زمان و هماهنگی برای اعتصاب همه نفرات هنوز از یاد استقلالی‌ها نرفته است.

اعتصاب زمستانی تمرین نکردن بازیکنان استقلال در زمستان سال ۹۷ هم سروصدا به راه انداخت. بازیکنان این تیم در خلال اردوی نیم فصل که به ترکیه رفته بودند، از مدیران باشگاه وعده دریافت قسمت قابل ملاحظه‌ای از مطالبات خود در دهه اول بهمن ماه را گرفتند ولی چنین اتفاقی رخ نداد و سرانجام در نیمه بهمن همه آبی‌پوشان به اتفاق هم تصمیم به ترک زمین گرفتند. البته در همان مقطع این شایعه هم مطرح شد که بازیکنان استقلال با هماهنگی شفر، به صورت جداگانه و مخفیانه در زمین دیگری تمرین می‌کنند تا از شرایط مطلوب بدنی خارج نشوند. سرانجام پس از ۴۸ ساعت، توافقاتی صورت گرفت و استقلالی‌ها با انتشار متنی در فضای مجازی مدعی بازگشت به تمرینات شدند. در آن مقطع سرمربی آلمانی آبی‌ها علیه بازیکنان خود بابت چنین کاری موضعی نگرفت و مدعی بود حق آنها باید پرداخت شود.

گوشه‌نشینی مربیان

در روزهای پایانی پاییز سال ۹۸ شکل دیگری از اعتصاب را در استقلال دیدیم. این بار بازیکنان مشکلی برای تمرین نداشتند ولی سرمربی و دستیارانش تمایلی به این کار نشان نمی‌دادند. آندره آ استراماچونی که از بابت عدم پرداخت به موقع مطالبات خود و برخی مسائل مالی و حقوقی دیگر به شدت عصبانی شده بود، در آستانه بازی استقلال با پیکان حاضر نشد تیم را تمرین بدهد و همان شب هم تهران را ترک کرد و دیگر برنگشت تا باشگاه استقلال طی یک مقطع ۲۰ روزه، شرایط بسیار پر تنشی را سپری کند؛ چون مرد ایتالیایی در آن مقطع محبوبیت فوق‌العاده‌ای نزد هواداران استقلال داشت.

احضار اسماعیلی، واکنش همگانی

در بهار سال گذشته فرشید اسماعیلی طی یک مصاحبه به شدت از شرایط مدیریتی استقلال انتقاد کرد و مدعی شد چنین وضعیتی در شأن یک باشگاه بزرگ نیست.حرف‌های فرشید با واکنش باشگاه مواجه شده و این بازیکن به کمیته انضباطی استقلال احضار شد ولی کادر فنی از اسماعیلی حمایت کرد تا ماجرا حسابی بالا بگیرد. چند روز پس از آن هم بازیکنان استقلال متنی مشترک در فضای مجازی منتشر کرده و مجدداً از برخی مسائل به صورت همگانی ابراز ناراحتی کردند. به طور کلی رابطه فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند چندان گرم نبود و سرانجام در شهریور ماه دیدیم که چگونه با همدیگر تقابل کردند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال امیر قلعه نویی مجتبی جباری فرشید اسماعیلی استقلال امیر قلعه نویی علی فتح الله زاده فرشید اسماعیلی مجتبی جباری وینفرد شفر بازیکنان استقلال استقلالی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر)، روز جمعه در اراک میهمان تیم آلومینیوم هستند.

تمرین امروز از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه و پس از حضور در جلسه فنی، در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. تمرین امروز که ۷۰ دقیقه به طول انجامید، شامل پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین در قالب دو گروه و بعد از آن، مرور تاکتیک‌های هجومی و دفاعی در دو گروه از بازیکنان و در دو نیمه از زمین انجام شد.

وحدت هنانوف بعد از گذراندن دوران مصدومیت خود، امروز در بخشی از تمرینات گروهی حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد. علیرضا بیرانوند هم بعد از این که روز گذشته گچ دستش را باز کرد، برنامه‌های اختصاصی خود را زیر نظر کادر پزشکی و مربیان تیم انجام داد. امید عالیشاه نیز با توجه به مصدومیتی که در بازی برابر صنعت نفت برای او بوجود آمد، امروز زیر نظر کادر پزشکی تمرین کرد.

در تمرین امروز که دو میهمان ویژه داشت؛ الهام صالحی، قهرمان جهان و آسیا در رشته پرتاب نیزه و وزنه و زینب مرادی نفر دوم آسیا در پرتاب نیزه، دو بانوی ورزشکار پارادومیدانی اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک، در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند و پیش از شروع تمرین، با بازیکنان و اعضای تیم، عکسی به یادگار گرفتند و بازیکنان تیم هم برای این دو ملی‌پوش کشورمان آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاعیه فراجا؛ تکذیب شکایت سردار رادان از کاپیتان استقلال | شاکی اصلی مشخص شد
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • مرور کارهای تاکتیکی در هوای بارانی اراک (عکس)
  • عکس| یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
  • کمیاب: لبخند آقای مددی! (عکس)
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند
  • بانوان ملی پوش میهمان تمرین پرسپولیس
  • بانوان ملی‌پوش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس