Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@10:17:06 GMT

۳۰۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۴۶۳

۳۰۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می‌کنند

صادقی‌مقدم گفت: وظیفه این شورا نظارت بر انتخابات است؛ شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظران این وظیفه را در روز انتخابات انجام خواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صداوسیما، محمدحسن صادقی مقدم، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در نشست نمایندگان نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات 28 خرداد،گفت: انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کار بزرگی به شمار می‌رود و فضای علاقمندی و شوق به انتخابات را باید ایجاد کرد که مردم بدانند می‌خواهند کار بزرگی را انجام دهند، این کار بزرگ برای استمرار حرکت امام راحل و عظیم الشان، شهدای گرانقدر، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و حاصل دسترنج تلاش‌های مردم مسلمان و صبور ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: مردم ایران بهای بزرگی را برای بقای نظام اسلامی پرداخت کردند، باید تلاش مضاعف کنیم خون شهدا و سردار دل‌ها به ویژه سردار سلیمانی به ثمر بنشیند و برگ زرین دیگری در اوراق انقلاب اسلامی ثبت شود.   معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد: علیرغم همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و کودتاها، نظام اسلامی چهل سال پر افتخار را پشت سر گذاشته و چهل سال‌های دیگر را ان شاالله سپری خواهد کرد.   صادقی مقدم گفت: وظیفه ما نظارت برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی است، در این دوره علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، در ۴ استان شش نماینده برای مجلس خبرگان رهبری (قم، خراسان رضوی، مازندران و تهران) و شش حوزه انتخابیه برای انتخاب شش نماینده مجلس داریم، در کنار آن نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم که توسط وزارت کشور اجرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این انتخابات نظارت خواهند داشت.   وی اعلام کرد: نظارت ما بر انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و شبکه ۳۰۰ هزار نفری ناظر شورای نگهبان ناظر بر روند این انتخابات است.   معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: وظیفه ما ایجاب می‌کند که در چارچوب قانون مراقبت کنیم که عملیات اجرایی انتخابات به خوبی صورت بگیرد و نتیجه و برکات آن برای جمهوری اسلامی ایران باشد.   اولویت با شمارش آرای ریاست جمهوری است   صادقی مقدم گفت: اولویت شمارش آراء در پایان رای‌گیری، با آرای ریاست جمهوری است و این آراء پس از شمارش دقیق، صورتجلسه خواهد شد.   وی افزود: دستگاه‌های احراز هویت در شعب به مجری و ناظر اعلام می‌کند سن قانونی احراز شده یا خیر؛ همچنین جلوی رای تکراری را خواهد گرفت. همچنین به وسیله این دستگاه از نام و شناسنامه افراد فوت شده نیز نمی‌توان استفاده کرد.   معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره مدت زمان رأی گیری،تاکید کرد: چون از ساعت ۱۲ شب به بعد روز جدید آغاز می‌شود، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه رای گیری روز جمعه ۲۸ خرداد را پس از ساعت مذکور نپذیرفت، اما افراد باقیمانده در شعبه می‌توانند رای دهند.   صادقی مقدم یادآور شد: شورای نگهبان و نمایندگان نامزدها در محل این شورا، در طول روز میزان مشارکت را رصد می‌کنند.   وی افزود: صورت جلسه شعب به عنوان سند و نشان دهنده صحت انتخابات است و از لحظه‌ای که اطلاعات تعداد رای نامزد از مبدا به مقصد می‌رسد، کم کم اطلاعات محتوایی هم در دست ما و وزارت کشور قرار خواهد گرفت.   معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تاکید کرد: نتایج هم از مسیرهای قانونی پس از صحت سنجی و تجمیع آراء به اطلاع مردم خواهد رسید.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات صادقی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند