Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید پرسا عصر سه‌شنبه به رسانه ها گفت: عملیات اجرایی مرمت و بازآفرینی ساختمان سابق درمانگاه تدین با سرعت مطلوبی در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پایان سال تکمیل و به عنوان «موزه سلامت» به بهره برداری کامل برسد و به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان تبدیل شود. 

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان اظهار کرد: ساختمان سابق درمانگاه تدین سمنان به عنوان نخستین بیمارستان تاریخ شهر در سال ۱۳۱۵ توسط «حاج فضل الله تدین» تاجر معروف سمنانی تأسیس شد، مساحت زمین این ساختمان ۱۵ هزار متر مربع و مجموع زیربنای ساختمان اصلی یکهزار و ۲۰۰ متر مربع است که در کنار آن مرکز بهداشتی، درمانی، پژوهشی و فرهنگی شهرستان سمنان برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این ساختمان دارای دو ورودی است که ورودی اصلی آن در زوایه شرقی قرار گرفته است و با پنج پله منحنی شکل به محوطه بیمارستان مرتبط می‌شود و ورودی دیگر در بخش غربی بنا قرار دارد. 

وی ادامه داد: دسترسی به بنا در گذشته از طریق کوچه‌ای که در قسمت غربی بنا وجود داشته میسر بود و در حال حاضر از طریق خیابان شهید رجایی در ضلع شرقی انجام می‌شود. 

وی گفت: این بنا دارای تقارن ناقصی در پلان است و یک بخش اصلی به صورت کشیده در وسط وجود دارد و دو بخش مربع شکل در دو طرف به این بخش اصلی الحاق شده‌ است.

پرسا بیان کرد: پوشش عمومی از داخل سقف تخت و از خارج سقف شیروانی است، وجود نوارهای افقی در بالا و پایین پنجره‌ها و درها در نمای ساختمان، برخلاف ارتفاع زیاد بنا و با توجه به یک طبقه بودن آن، بر گسترش افقی آن تأثیر می‌گذارد. 

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با اشاره به المان‌های معماری دوران پهلوی در این بنا گفت: این مجموعه برای خیلی از شهروندان سمنان خاطره انگیز است همچنین یکی از شاخصه‌های این بناسازه چوبی آن است که در نوع خود منحصر به فرد و بزرگترین‌سازه خرپایی چوبی در سمنان محسوب می‌شود.

برچسب‌ها شهرداری سمنان سلامت سمنان مدیریت شهری بنای تاریخی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سلامت سمنان شهرداری سمنان سلامت سمنان مدیریت شهری بنای تاریخی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه راهکارهای حفاظت از ذخایر و پیشگیری از فعالیت های صید و صیادی غیر مجاز با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره شیلات شهرستان پلدشت و هیات مدیره تعاونی های ۱۸ و ۱۹ صیادی سد ارس، بررسی شد.

  همچنین در این جلسه ظرفیت های آبزی پروری و بهره برداری اصولی از آبزیان دریاچه سد ارس به عنوان یک منبع آبی مطرح و ارزشمند شیلاتی در کشور و راهکارهای مبارزه با صید غیر مجاز و روشهای کنترل عرضه آبزیان صید شده و نحوه همکاری و اقدامات مشترک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • ساختمان قدیم شهرداری کاشان به موزه تبدیل می‌شود
  • موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت
  • فارس در صدر پر بازدید‌های موزه‌های کشور
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • موزه صنایع‌دستی در عمارت دارایی زنجان + فیلم
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم