Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: هلال‌احمر ایران ظرفیت تبدیل به مرکز پشتیبانی عملیات منطقه را دارد. ایجاد مرکز امدادونجات بین المللی در ایران نیاز به اعتبارات و استاندارد‌هایی دارد و می‌توانیم قدم به قدم مراحل را پیش ببریم تا این هدف محقق شود. خبرگزاری میزان -به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سازمان امداد و نجات روز گذشته میزبان عطا مرتضی محمد دورانی رییس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بود و در جمع مدیران سازمان امداد و نجات گفت: پیش از این شنیده بودم که هلال احمر ایران ساختاری قوی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز از نزدیک این مسئله را می‌بینم. هرکدام از سازمان‌ها فعالیت به خصوصی دارند و درنهایت کنار هم قرار می‌گیرند و باعث پیش‌برد فعالیت‌ها می‌شود. این ظرفیت می‌تواند هلال‌احمر ایران را به مرکز پشتیبانی بین‌المللی تبدیل کند.

دورانی ادامه داد: از آن‌جایی‌که ایران کشوری حادثه خیز است، می‌توان از ظرفیت‌های موجود در فدراسیون برای پاسخگویی مناسب در حوادث و سوانح بهره برد. ما این آمادگی را داریم که از ظرفیت‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ بر اساس نیاز‌های جمعیت هلال‌احمر ایران استفاده کنیم.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات در این دیدار ضمن قدردانی از همکار‌های دوجانبه هلال‌احمر و فدراسیون در حوادث ملی و بین المللی، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های مشترک در آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

ولی پور با تشریح فرایند مدیریت پاسخ به سوانح و همچنین برنامه عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر به استناد قانون اساسنامه جمعیت و قانون مدیریت بحران کشور، سازمان امداد و نجات مجری انجام وظایف اصلی در حوادث و سوانح است.

او درباره امکانت سازمان امداد و نجات توضیح داد: در راستای اجرای وظایف این سازمان،۶ سند بالادستی و شبکه امداد و نجات شامل ۵۶۳ پایگاه امداد و نجات در نقاط حادثه خیز کشور، ۴۶۵ شعبه و نمایندگی در کنار مراکز استان‌ها، ۵۷۲ انبار امدادی، ۵۴۰۰ خانه هلال، در مجموع با خدمت بیش از ۴۰ هزار نجات‌گر آموزش دیده و داوطلب و حدود ۴۰۰۰ نیروی کادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این ۲۱ فروند بالگرد فعال امدادی نیز در کناربیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو کار پشتیبانی عملیات در حوادث و سوانح را بر عهده دارند. اما با توجه به این‌که سازمان امداد و نجات در حال حاضر مسئول مستقیم امداد در حوادث و سوانح است؛ لجستیک ذکر شده نیازمند تقویت بیش‌تر است تا امداد در بحران را سرعت ببخشیم. در حالی که تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی در این زمینه را برای ما ایجاد کرده و فدراسیون می‌تواند از ظرفیت‌های خود در این حوزه، ما را یاری کند.

ولی پور هم‌چنین پیشنهاد کرد: از ظرفیت قابل‌توجه جمعیت هلال احمر ایران برای تشکیل تیم‌های بین المللی و استفاده از پتانسیل بی‌نظیر خانه‌های هلال غفلت نکنیم. این تجارب می‌تواند در الگوسازی برای دیگر جمعیت‌های ملی در سراسر دنیا مدنظر قرار گیرد.

عطا مرتضی محمد دورانی رییس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در پاسخ گفت: یکی از طرح‌های قابل توجه در جمعیت ایران خانه‌های هلال است که تاثیر مثبتی بر افزایش تاب‌آوری و آموزش همگانی دارد. من به عنوان نماینده فدراسیون دنبال توسعه جمعیت‌های ملی هستم و در این زمینه قدم‌های بزرگی برخواهیم داشت.

او در ادامه پایان در توضیح اقدامات اخیر فدراسیون در ایران گفت: ما در حال حاضر چهار استان درگیر خشکسالی در ایران را مدنظر قرار داده‌ایم تا با استمداد بین المللی یاری رسانی کنیم.

در طول یک ماه حضور در ایران از چهار استان و تعدادی از پایگاه‌های امدادی بازدید داشتم. اما امروز در مرکزی‌ترین محل برای امدادرسانی حاضر شده‌ام و احساس خوبی دارم.

رییس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در حاشیه این دیدار از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، مرکز دیسپچ، مرکز امداد هوایی و حوزه لجستیک سازمان امداد و نجات بازدید کرد.   بیشتر بخوانید: جزئیات حضور اعضای هلال احمر در شعب اخذ رای    انتهای پیام / برچسب ها: هلال احمر امداد و نجات خانه های هلال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات خانه های هلال سازمان امداد و نجات حوادث و سوانح جمعیت هلال احمر هلال احمر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:  براساس گزارش دریافتی مبنی بربر مفقودی دو نفر در ارتفاعات ییلاق ولی خان روستای نوروزلو شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: تیم اعزامی بعد از حضور در محل حادثه، و طی مسافت برای جستجوی افراد مفقودی پس از ۶ ساعت به دو طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان