Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر افزود: کسی که قاچاق سازمان یافته می کند در بوشهر حضور ندارد بلکه کاخ نشین است و در نقاط خوش آب و هوای تهران حضور دارد و از همانجا مساله قاچاق را هدایت می کند و این ایادی این افراد هستند که گاهی ممکن است گرفتار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیسی این قاچاق سازمان یافته است که تولید را در کشور مختل و موجبات خنجر خوردن به پشت تولید می شود و این مساله باید مورد برخورد قرار گیرد؛ روی سخن ما با کولبریها، کسانی که با گالن سوخت را در مناطق مرزی جابه جا می کنند و ته لنجی نیست هرچند اینها نیز باید ساماندهی شوند اما به هیچ وجه مساله ما برخورد با این مسائل خرد نیست.

وی در خصوص اینکه برخی ها اعلام کردند که قراراست اینجانب مساله ته لنجی را مورد تعرض قرار دهم ادامه داد: در مبارزه با قاچاق، مساله ما برخورد با قاچاق سازمان یافته که تولید را در کشور مختل و واردات بی رویه کالا که کشور را دچار مشکل می‌کند، است.

رئیسی با تقدیر از کارگران عسلویه که در این گرمای ۵۰ درجه در جبهه اقتصاد و تولید سخت کوشانه در حال فعالیت و تولید ثروت هستند، گفت: این کارگران در جبهه اقتصادی تولید قدرت می کنند چرا که قدرت تنها به معنی قدرت نظامی نیست و امروز باید قدرت اقتصادی داشته باشیم چون هریک از این تولیدات می تواند کشور را قدرتمند کند.

وی بیان کرد: ایران قوی با اقتصاد قوی شکل می گیرد و اقتصاد قوی نیز با تولید انجام می شود و استان بوشهر امروز یکی از استان‌های مولد در کشور به شمار می رود.

رئیسی با ادای احترام به ۲هزار و ۸۲۸ شهید استان بوشهر و خانواده های آنان و جانبازان و ایثارگران گفت: استان بوشهر مردمانی فهیم، ولایی، با بصیرت، اهل کار، تلاش و فعالیت هستند؛ این استان که خداوند مزیت بودن در کنار دریا را مرحمت کرده؛ بیشترین سهم را در تولید و صادرات گازی کشور دارد و عسلویه را که با سرمایه گذاری  عظیمی که درآن شده امروز به یک تمدن بزرگ صنعتی تبدیل شده است.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان بوشهر افتخارات و مردان بزرگی مانند آیت الله بلادی و رئیسعلی دلواری را دارد و چهار بار در مقابل استعمار پیر انگلیس ایستادگی و آنها را شکست داده است.

وی ادامه داد: امروز بوشهر پایتخت انرژی ایران اسلامی است و یکی از تولید کنندگان خرما در منطقه است.

رئیسی اضافه کرد: چرا باید در استانی مانند بوشهر با وجود دریا، صنایع عظیم نفت و گاز در عسلویه  بیکار وجود داشته باشد و مردم از وضعیت معیشتی خود رنج ببرند؟ این در حالی است که بوشهر می تواند با توجه با فعال کردن اقتصاد دریا محور بسیاری از مشکلات اشتغال، تولید، تولید ناخالص ملی و صادرات غیر نفتی را حل کند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود سه هزار کیلومتر مرز دریایی آیا به همین میزان استفاده از دریا حق است؟ و نباید با فعال کردن اقتصاد دریا که نقش موثری در برطرف کردن مشکلات دارد بیش از این از این ظرفیت خدادادی بهره برد؟ هر چند کارهایی شروع شده اما این کارها می توانست خیلی قبل از این شروع شود و بسیاری از کارها جای آنها خالی است که در این بخش باید انجام شود.

رئیسی گفت: با توجه به ارتباطی که مردم استان بوشهر با دریا و دریانوردی دارند؛ یکی از برنامه‌های دولت منتخب فعال کردن اقتصاد دریا در این استان است و به این وسیله مشکل بیکاری و تولید به خصوص تولید آبزیان را حل کرد.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت فعال کردن بخش شیلات و کشاورزی در استان بوشهراضافه کرد: یکی از مهمترین کارهای دولت مردمی عدالت افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: استان بوشهر به دلیل جایگاه  و موقعیتی که دارد نقش مهمی در ترانزیت با کشورهای خلیج فارس و هم با کشورهای آسیای مرکزی دارد که باید این نقش فعال شود.

رئیسی ادامه داد: اقدامات دریا محور و دریا پایه را به خوبی در استان بوشهر رقم بزنیم تا زنان و مردان این استان از این موهیتی که خداوند به این استان عطا کرده برخوردار باشند.

دسترسی به درمان باید عادلانه باشد

به گفته رئیسی، دسترسی مردم به درمان به روز و خدمات درمانی به خصوص دسترسی به پزشک متخصص یکی از الزامات و نیازهای مهم مردم استان بوشهر است و همانطور که پزشک متخصص در تهران وجود داشته باشد باید در این استان مرزی نیز حضور داشته و مردم از خدمات آن برخوردار باشند.

وی ادامه داد: توزیع پزشک متخصص و امکان درمانی در کشور باید عادلانه باشد همانطور که باید دسترسی به آموزش عادلانه باشد دسترسی به بهداشت و درمان نیز عادلانه باشد براین اساس محور کار دولت مردمی عدالت و توزیع عادلانه امکانات و ظرفیت‌ها در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی به علما و بزرگان بوشهر و فعالان کشاورزی، صیادی، کارگران، مهندسان، دختران و پسران بوشهری ادای احترام کرد و گفت: امید می‌رود در انتخابات پیش رو آنچه که اراده خدا و مردم است رقم بخورد.

وی تاکید کرد: اگر پسر و دختر بوشهری به هر دلیلی از جمله ناامیدی و سرخوردگی نمی خواهد در انتخابات شرکت کند میخواهم برای اقتدار و عظمت نظام حضور پررونقی در پای صندوقهای رای داشته باشند تا برای دولت یک تکلیف جدی ایجاد شود.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت با رای بالا می تواند پشتوانه عظیمی برای گره گشایی از مشکلات کشور داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با رقابت هفت نامزد انتخاباتی شامل سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده ، همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خرداد جاری همزمان در کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاچاق سازمان یافته استان بوشهر فعال کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بستر‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و نظر اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بستر‌های قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • کشف بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی