Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه در استان مرکزی باید پیگیری شود، رونق تولید است.

آیت الله ابراهیم رییسی ۲۵ خردادماه در گفت و گو با مردم استان مرکزی از طریق شبکه استانی آفتاب اظهار کرد: علمای بزرگی به استان مرکزی تعلق دارند که در صدر آنها امام راحل قرار دارند که نه فقط ایران بلکه عالمی را متحول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جای جای این استان مردان بزرگی چون نراقی ها که خدمات ارزشمندی به فقه شیعه عرضه کردند و مرحوم آیت الله اراکی تقدیم کشور شده است و امامزادگان این استان چراغی هستند که راه را نشان می دهند.

رییسی افزود: این استان صاحب سرمایه های بسیاری است، در صنعت، گردشگری و کشاورزی محوریت دارد و می تواند خاصه در صنایع سنگین و های تک نیز قطب باشد، در سفر به استان مرکزی با کارآفرینان، کارگران و فعالان عرصه تولید نشست و جلسه داشتم و درد دل آنها را شنیدم، وضعیت هپکو، آلومینیوم، واگن سازی و صنایع اراک را شنیدیم و سرنوشت و قصه پر غصه این صنایع نقل شد که در تهران پیگیری کردم تا مشکل برخی از این کارخانجات حل شود.

وی تصریح کرد: صدای کارگران را شنیدم و حاکی از آن بود که نمی خواهیم بیکار شویم، تولید متوقف شود و محتاج بیگانگان شویم و این صدا صدای مبارکی است که باید شنید و به دنبال آن اقدام و عمل داشت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به خصوصی سازی اعتقاد دارم چراکه قانون و سیاست نظام است، گفت: دولت متصدی خوبی برای اقتصاد نیست و باید کار را به بخش خصوصی واگذار کرده و خود در سه حوزه هدایت، حمایت و نظارت باید فعال باشد، اما در برخی فضاها خصوصی سازی درست انجام نشده است و صنایع به افرادی واگذار شد که توانایی و اهلیت لازم را نداشتند یا مشکلاتی در نوع واگذاری وجود داشت، اما اگر صنایع به افرادی توانا واگذار شوند حتما به رونق تولید می رسند.

وی افزود: آنچه در استان مرکزی باید پیگیری شود، رونق تولید است. مشکلات کارگری و تولید باید برطرف شود و این امر جزو برنامه های محوری کار قرار دارد. صنعت استان مرکزی محوریت دارد چراکه این استان یکی از قطب های صنعتی کشور است و حتما باید دغدغه تولید در این منطقه حل شود و باید با موانعی که تولید را متوقف می کند مبارزه کرد و در واقع این موانع باید نه در سخن بلکه در عمل رفع شود.

رییسی با بیان اینکه تسهیلات باید به سمت تولید حرکت کند، گفت: چرا تولید باید درگیر کمبود نقدینگی باشد؟ ما در کشور با رشد نقدینگی روبرو هستیم، اگر این نقدینگی به سمت تولید نمی رود پس به کجا می رود؟ معلوم است که به سمت دلالی می رود، دلالی برای کشور تورم و مصیبت ایجاد می کند، اما اگر نقدینگی به سمت تولید و تامین مالی تولید حرکت کند، مشکلی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بورس و بانک از منابع تامین مالی تولید به شمار می روند و اگر این منابع از این دو نقطه تامین شود، مسئله نقدینگی در کشور نگرانی نخواهد بود، در غیر این صورت باید برای خلق نقدینگی مدیریت داشت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تامین نقدینگی در استان مرکزی به عنوان قطب بزرگ صنعتی کشور باید انجام شود، به مسائل محیط زیست، آب و کشاورزی اشاره کرد و گفت: مسئله تامین و مدیریت آب بسیار مهم است، در استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی و کشاورزی مدیریت آب بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در سفرها به استان مرکزی متوجه شدم که به دلیل وجود صنایع سنگین مردم با مسئله آلودگی هوا مواجه هستند، توسعه کارخانجات باید با نگاه حفظ محیط زیست انجام گیرد، اگر محیط زیست آسیب ببیند، حتی با افزایش تولید همچنان با مشکل روبرو خواهیم بود به همین دلیل قانون اساسی توسعه صنعت را فرع بر حفظ محیط زیست قرار داده است و در وهله اول باید حفظ محیط زیست در اولویت باشد و صنایع باید با توجه به محیط زیست فعالیت تولیدی خود را دنبال کنند و از طرفی حتما باید ایستگاه های پایش آلودگی هوا فعال باشد.

رییسی به وضعیت پسماندهای های شهرک های صنعتی از جمله در شهرستان های دلیجان، خمین و شهر کاوه اشاره و بر مدیریت و رسیدگی به آن تاکید کرد.

وی با اشاره به آب بر بودن صنعت و کشاورزی، بیان کرد: زمانی که منطقه ای به قطب صنعت و کشاورزی تبدیل می شود باید برای تامین آب نیز فکری کرد، به همین دلیل در کنار مدیریت منابع آب باید به وضعیت منابع آب زیرزمینی نیز توجه داشت و اگر در استان مرکزی به مسئله صنعت در کنار حفظ محیط زیست و کشاورزی در کنار مدیریت و تامین آب همچون استفاده از روش آبیاری زیرسطحی توجه شود، رونق تولید رقم می خورد.

وی افزود: در بخش کشاورزی آستان قدس رضوی، با کمک مهندسان و کشاورزان موضوع آبرسانی زیرسطحی را دنبال کردیم که مصرف آب به یک چهارم کاهش و بهره ورری ارتقا یافت به همین دلیل در کشاورزی باید به مسئله الگوی کشت، کشاورزی همراه با کار دانش بنیان که ارزش افزوده بالایی رقم می زند، توجه داشت.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با وجود همه امکانات موجود در استان مرکزی شاهد آمار بیکاری و فقر و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم، گفت: مسئله بیکاری حتما می تواند به حداقل ممکن برسد، با همکاری و فعالیت مردم و کمک دولت می توان به وضعیت مسکن در استان که یکی از نگرانی های اصلی مردم به ویژه زوج های جوان است، رسیدگی کرد و اگر این مشکلات حل شود قطعا مشکلی در تشکیل خانواده نخواهیم داشت.

وی با طرح این سوال که آیا مشکل بیکاری قابل حل است، تصریح کرد: مسلما با این فضای خالی و معطل مانده تولید در کشور و استان مرکزی می توان بیکاری را کاهش داد، در استان با فعال شدن صنایع کوچک و بزرگ و راه افتادن خطوط جدید تولید می توان کارگر بسیاری را جذب کرد و با این ظرفیت مسئله بیکاری در استان مرکزی معنایی ندارد.

رییسی اضافه کرد: در مسئله مسکن، اطراف اراک و شهرهایی مانند ساوه، خمین، دلیجان و ... زمین هایی وجود دارد که می توان مسکن ایجاد کرد، بخش جدی از هزینه مسکن مربوط به زمین است و اگر دولت بتواند این بخش از هزینه ها را کمک کند و در پرداخت تسهیلات در امر مسکن سازی مساعدت داشته باشد می توان این معضل را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته نشود، عقب می مانیم، گفت: اگر در طول هشت سال اخیر، سالانه ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده باشد، عملا هر سال ۷۰۰ هزار واحد مسکونی عقب هستیم. این عقب ماندگی را چطور می توان جبران کرد؟ اگر سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود قطعا دغدغه زوج های جوان و خانواده ها حل می شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولین خواسته به حق مردم شغل است، گفت: امکانات در کشور کم نیست و دولت موظف است که شغل ایجاد کند و استان مرکزی نیز دارای سرمایه عظیمی به نام نیروی کار تحصیل کرده است.

وی بر لزوم فعال شدن اقتصاد روستا تاکید کرد و گفت: زمانی که روستایی بداند در کار کشاورزی از او حمایت می شود، می تواند تسهیلات دریافت کند و کالا و محصول تولیدی او از سوی دولت با قیمت مناسب تضمینی خرید می شود، در روستا می ماند، اقتصاد روستا فعال می شود و مسلما کار او به حاشیه نشینی در اطراف اراک نمی رسد و قطعا با فعال شدن این اقتصاد، روستا به کارخانه عظیم تولیدی تبدیل می شود، اما اگر عرصه بر روستایی تنگ شود، حمایت نشود و الگوی کشت دریافت نکند، متحمل هزینه های سنگین می شود و سود کالا و محصولات تولیدی او به جیب دلال می رود، پس دست به مهاجرت می زند.

رییسی دولت را موظف به نظارت بر شبکه و زنجیره تامین و تولید کالای کشاورزی بر سر سفره مردم دانست و گفت: دولت وظیفه دارد به جای دخالت های بیجا در بازار یا صدور مجوزهایی که روند تولید را کند می کند، نظارت، هدایت و حمایت خود را افزایش دهد و اجازه شکل گیری تولید در روستا را بدهد تا روستایی پا بند تولید در روستا شود.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی با کمک فعالان اقتصادی، کارگران، فرهیختگان و مردم می توان کار متفاوتی انجام داد، می توان وضعیت سفره مردم و کار و اشتغال را تغییر داد و گلایه مندی ها و سرخوردگی ها را پایان داد. باید اعتماد را به مردم برگردانیم، این بی اعتمادی مردم حاصل عملکرد برخی از دولتمردان و مدیران است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات را فرصتی برای حضور مردم، تحقق اراده و تصمیم جامعه دانست و گفت: اراده جدی مردم تعیین کننده است و می توان دولت مردمی را با حضور مردم رقم زد و با توکل به خدا و اطمینان به داشته ها، امکان شکل گیری یک دولت قوی با پشتوانه مردمی قوی وجود دارد. امیدواریم در ۲۸ خرداد این دولت رقم بخورد و وضعیت جدید و تغییر جدی در شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم که خواست مردم و شهداست، شکل گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان مرکزی استان مرکزی حفظ محیط زیست رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید در کشور، گفت: رشد اقتصادی و و رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای 201 واحد تولیدی راکد استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش تولید باشد و افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید کشور است، عنوان کرد: قاچاق کالا تولید را در کشور از نفس می‌اندازد.

در حال تکمیل. ..

دیگر خبرها

  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید