Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان در سند توسعه پایدار در سامانه مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «نجیبه کرمی» در این کارگاه آموزشی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر گفت: بانوان جامعه اسلامی باید به مطالعه سبک و سیره بانوان بزرگ اسلام، بپردازند و مسیر زندگی خود بر اساس سیره و منش این بانوان ترسیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) در ادامه به ارائه مطالبی از تعریف توانمند سازی زنان، معرفی اسناد بین المللی حقوق زنان، توانمندسازی زنان در سند 2030، تعریف برابری جنسیتی، تعریف عدالت جنسیتی و بررسی برابری جنسیتی در اسناد بین المللی پرداختند.

 

وی افزود: برابری جنسیتی در سازمان ملل متحده یعنی توانمندسازی زنان و مشارکت کامل آنها بر اساس برابری در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مشارکت در فرایند تصمیم گیری و دسترسی به قدرت به عنوان یکی از شالوده های اصلی «دستیابی به برابری توسعه و صلح»محسوب می شود.

کرمی با اشاره به اسناد بین اللمللی حقوق زنان بیان کرد: مقام معظم رهبری مد ظله العالی پیرامون زن و نقش بانوان در بخش های مختلف فرمایشات گهر باری دارد که توجه به آنها جایگاه واقعی زن را مشخص می کند.

 

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) اضافه کرد: مقام معظم رهبری، می فرمایند: زن را از سه دیدگاه می شود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلام به زن آشکار شود.

 

وی اضافه کرد: ایشان در دیدگاه اول، نقش زن به عنوان انسان در راه تکامل معنوی و انسانی می داند که هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند.

 

کرمی افزود: دیدگاه دوم ایشان در زمینه فعلیت های اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی است که از نظر اسلام میدان تلاش در همه عرصه ها برای زنان کاملا باز است.

 

این مقام مسئول دیدگاه سوم را نگاه زن به عنوان یک عضو خانواده دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری این را از همه مهمتر دانسته اند و فرمودند نقش بانوان در خانواده ها بسیار اهمیت دارد چرا که دامان زنان محل پرورش بزرگ مردان و شیرزیان آینده ایران اسلامی است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه علمیه ریحانه الرسول س شهرستان ساوه استان مرکزی اراک برابری جنسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول بسیج خواهران روستای بخ گفت: با همت بانوان روستای همت آباد نصرآباد دو سال قبل یک باب کارگاه قالیبافی جهت بافت قالی برای اماکن مذهبی تأسیس شد که تا کنون چهار تخته قالی برای امور عام المنفعه بافته شده است.

باخدایی افزود: با پیشنهاد جمعی از بانوان خیر و از دو سال پیش این کارگاه قالیبافی برای کمک به مفروش نمودن حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی آغاز شد. 

وی گفت: تا الان چهار تخته قالی برای امور عام المنفعه بافته شده که دو تخته از آن به سازمان حج و زیارت استان اهدا و دو تخته دیگر آن یه حسینیه‌ی همت آباد تقدیم شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم