Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:04:56 GMT

قاضی زاده هاشمی: به دنبال حذف سربازی اجباری هستم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۱۵۸

قاضی زاده هاشمی: به دنبال حذف سربازی اجباری هستم

دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر سه‌ شنبه در برنامه تبلیغاتی خود در سیمای استانی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر وقت و انرژی جوانان در قالب ۲ سال خدمت سربازی گرفته می‌شود در حالی که طی این مدت آنان می‌توانند کارآفرینی نمایند و اقتصاد محور عمل کنند و یا در امور کشاورزی و دامداری به پدرانشان کمک کنند و یا حتی تشکیل خانواده دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در قالب خدمت سربازی، سربازان با گرفتاریهای مختلفی رو به رو می‌شوند چنان که هم اکنون سه میلیون سرباز فراری در کشور داریم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که دولت خود را به نام "سلام" نام‌گذاری کرده است گفت: در دولت سلام به دنبال رفع تبعیض‌ها و حاکم کردن مردم بر مدیران و دولتهای مردمی هستیم در حالی که هم اکنون دولتهای ما ضد مردمی هستند و زانو را روی گردن مردم تحت عناوین مختلف مانند نظارت و مجوز گذاشته‌اند.
قاضی زاده هاشمی افزود: علت تبعیض گسترده و عدم توازن امکانات در کشور  استقرار مراکز عمده صنعتی، رفاهی، دانشگاهی و اقتصادی در یک منطقه خاص است و این عدم توازن در یک جا پدیده حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا، از بین رفتن منابع آبی و ترافیک و در جای دیگر مهاجرت، فقر، خالی‌شدن منطقه از سکنه و نا امنی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: ما امروز از عدم توازن جدی و تبعیض گسترده حرف می‌زنیم و رفع این معضل بزرگ نیاز به برنامه‌ریزی و اصلاح جدی ساختارها دارد در حالی که خیلی از دولت ها آمدند و نتوانستند این مشکل بزرگ را حل کنند و دولت‌ها بدانند خودشان بدون مردم نمی‌توانند کاری انجام دهند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم‌اکنون تمام قدرت در تهران جمع و در حقیقت یک کشور در یک شهر خلاصه شده است به طوری که ۷۰ درصد تخصیص منابع مالی و بانکی متعلق به تهران، ۵۰ تا ۶۰ درصد تخصیص بودجه شرکتهای دولتی، ایجاد مراکز تفریحی، توزیع پزشک متخصص، مهندس و حقوقدان همه و همه متعلق به تهران است و این در حالی است که امکانات بیشتر در شمال تهران استقرار یافته است و نیمی از جمعیت ۱۴ میلیونی استان تهران حاشیه‌نشین هستند.

قاضی زاده هاشمی افزود:این تبعیض گسترده به تورم و فقر دامن زده است به طوری که فقرا با شکاف درآمدی و تورم دارند به ثروتمندان مالیات می‌دهند و این چرخش از جیب فقرا به جیب اغنیاست و این در حالی است که هر چه از مرکز به سمت پیرامون و مرزهای کشور می‌رویم وضعیت بدتر و تبعیض‌ها گسترده تر می‌شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از  ۴۵۰ شهرستان در کشور داریم که از این تعداد ۱۵۰ شهرستان به لحاظ بیکاری وضعیت بحرانی دارند و وضعیت ۳۰ شهرستان فوق بحرانی است و بیشترین علت مهاجرت هم بیکاری است و این مساله در دوران دانشجویی هم صدق می کند به طوری که دانشجو برای تحصیل به تهران می‌آید و دیگر به زادگاهش برنمی‌گردد و در عمل نیروی نخبه و جوان از شهرستان گرفته می شود.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پاسخگویی در دولت خود را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما به تعداد شهرستانهای کشور باید پایتخت داشته باشیم و شهرستانها باید اختیارات مدیریتی داشته باشند چرا که اکنون مردم برای ساده‌ترین کار به مسوولان شهرستانی مراجعه می‌کنند و آنان پاسخگو نیستند و باید از مرکز استان اجازه بگیرند و مرکز استان نیز اجازه اش دست تهران است.

این خبر ادامه دارد....

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشهد استان تهران سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تهران خدمت سربازی پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد استان تهران انتخابات ۱۴۰۰ مشهد استان تهران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تهران خدمت سربازی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است، نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • نفتی نفت! | وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • جنجال ایکس در هند