Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@12:27:47 GMT

جلیلی: توسعه ایلام در گرو صادرات به کشور عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۲۳۶

جلیلی: توسعه ایلام در گرو صادرات به کشور عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سعید جلیلی عصر روز سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه استانی ایلام گفت: همجواری با کشور عراق می‌تواند فرصتی مناسب برای توسعه تجارت و صادرات به کشور عراق باشد.

وی افزود: ایلام فرصت‌های خوبی در زمینه کشاورزی و توسعه اقتصادی دارد و باید برخی موانع غلط، مقررات نادرست اصلاح و فرصت مانع زدایی و جهش تولید نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حفظ محیط‌زیست و حل مشکلات زیست محیطی اهمیت زیادی دارد، اگر دولت بستر لازم فراهم کند، مردم می‌توانند در عرصه اقتصادی به جایگاه بالایی برسند.

وی اضافه کرد: مرزنشینان در ایلام نباید اکتفا به کارت مرزنشینی کنند و ورود یک کالا آنها را قانع کند بلکه جوان مرزنشین می‌تواند صادر کننده شایسته‌ای باشد؛ باید هر خانواده ایلامی از فرصت مرزنشینی برای کمک به جهش صادرات استفاده کند.

جلیلی گفت: داریوش رضایی نژاد حماسه ماندگاری در عرصه علم آفرید و جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

وی افزود: منابع گاز زیر زمینی یکی از مهمترین فرصت‌هاست؛ ما فکر می‌کنیم فرصت‌های خوبی با وجود داشتن ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی، ۱۶ دشت بزرگ و تنوع شرایط اقلیمی پیش روی مردم است که می‌تواند توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

جلیلی ادامه داد: تولید سالانه ۲۴ هزار تن گوشت قرمز و رتبه چهارم کشور، تولید ۹۰ هزار تن شیر و رتبه ۱۵ کشور، تولید گوشت مرغ و استعدادهای چشمگیر کشاورزی، زنبورداری و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های ویژه این استان برای توسعه است.

وی گفت: همجواری استان ایلام با عراق و در مسیر اربعین و عتبات عالیات قرار گرفتن، فرصت بزرگی برای اقتصاد ایلام است، استانی که چنین فرصت‌های ارزشمند دارد می تواند منشأ جهش باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جهش بزرگ بدون تلاش بزرگ صورت نمی‌گیرد، جهش ایران محتاج جهش همه بخش‌های کشور است و محتاج جهش همه روستاهای ایران بزرگ است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری عراق ایلام صادرات نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: طی سال گذشته ۴۶۶ میلیون دلار صادرات در استان کردستان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، شاهد ۱۵ درصد رشد بوده‌ایم.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در کارگروه توسعه صادرات، برنامه کمی و عملیاتی برای توسعه صادرات غیرنفتی مد نظر قرار گرفته است که در استان کردستان با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۰۷ درصد برنامه صادرات محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور و به عنوان دروازه تجاری توسعه شرق به غرب شناخته شده و همچنین دروازه تجاری به سمت اقلیم کردستان عراق است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: با افتتاح راه‌آهن در کردستان انتظار می‌رود در سال آینده شاهد امتداد راه آهن به سمت مدیترانه باشیم و دروازه تجاری جدیدی به سمت اقلیم کردستان عراق برای بهره‌برداری از واحدهای تولیدی صادرات محور در منطقه باز شود.

خلیقی تصریح کرد: استان کردستان با توجه به مزیت‌های خوبی که در زمینه تجاری داشته، در حال حاضر سه گمرک رسمی فعال در باشماق مریوان، سیرانبد بانه و سنندج دارد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۴۶۶ میلیون دلار صادرات در استان کردستان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، شاهد ۱۵ درصد رشد بوده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در مجموع حجم مبادلات ما چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که با توجه به مناسبت‌های قومی و فرهنگی که بین کردستان عراق و ایران وجود دارد انتظار می‌رود در زمینه صادرات شاهد افزایش آمارها باشیم.

۹۲ درصد صادرات کردستان به اقلیم کردستان عراق است

خلیقی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود و ۸ درصد صادرات نیز به سایر کشورها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آئین نامه سامانه بازارچه‌های موقت غیررسمی در شعاع ۲۰ کیلومتری در استان کردستان، ۸۷ هزار نفر مرزنشین وجود دارد که کارت بازرگانی آنها در سامانه یکپارچه مرز نشینان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین در تعاونی مرزنشینان در شعاع ۳۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی نیز ۱۹۶ هزار نفر جمعیت مرزنشین در قالب ۱۹ تعاونی ساماندهی شده است.

خلیقی گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار جمعیت در واحدهای صنفی استان عضو هستند که بیشترین فعالیت آنها در زمینه تولید صنفی، توزیع خدمات و خدمات صنفی است.

کد خبر 739638

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته