Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تشریح برخی از مهمترین برنامه های خود، گفت: دولت سلام در یکی از اقدام ها و برنامه های مهم خود برای جوانان، سربازی اجباری را جمع می کند و این قضیه دوسال خدمت را برای همیشه هدفمند، حرفه ای و داوطلبانه خواهد کرد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان فارس افزود: خدمت سربازی به شکل کنونی، ظلم به جوان و خانواده شهرستانی وی است و این طرح در امتداد همان تبعیض ها و بی عدالتی های آشکار از گذشته تاکنون بوده که براثر یک ساختار معیوب مدیریتی در کشور شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جوان در مدت این مدت سربازی اجباری به ناچار دو سال از بهترین دوران جوانی خود را بدون هدف هدر می دهد، در سنی که می تواند به پدر زارع و فقیر خود کمک کند، دامداری کند، فعالیت مفید داشته باشد ، درسش را تمام و یا ازدواج و تشکیل خانواده دهد او را با فرستادن اجباری به سربازی در عرصه عمل از همه این فعالیت ها محروم می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اینک بیش از سه میلیون نفر سربازی فراری در کشور داریم، گفت: این جوانی که می توانست نخبه باشد در استارتاپ ها خلاقیت بیافریند در حقیقت از همه کار و فعالیت و زندگی در جامعه محروم شده و حتی نمی تواند پروانه کسب و فعالیت مفیدی در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی داشته باشد.

تفویض اختیارات گسترده به شهرسان ها 

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از گفت وگوی خود با مردم استان فارس تاکید کرد: یکی از برنامه های جدی در دولت سلام این است که با تمرکززدایی مسئولیت ها از دولت و مرکز و دادن اختیارات گسترده به شهرستان ها و فرمانداران مردم را در فرآیند حاکمیت کشور به صورت واقعی سهیم و شریک خواهیم کرد.

او گفت: در حقیقت از این طریق اختیاراتی که در پایتخت و در اختیار وزرا و دولت است در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد البته در این صورت نیز علاوه بر چاپک سازی دولت ، شهرستان ها و بدنه اجرایی کشور از پایین به بالا نیز پاسخگوی مردم خواهند شد.

وی تصریح کرد: چون به همان میزان که اختیار به فرمانداران در شهرستان ها می دهیم پاسخگویی در مقابل مردم که مهمترین هدف دولت سلام هست را نیز از این طریق و از فرماندار و مسئولان مربوطه مربوطه نیز مطالبه خواهیم کرد.

او ادامه داد: برخی اداره ها نیز به دلیل سلسله مراتب مدیریتی و عدم اختیارات کافی از پاسخگویی به مردم سرباز می زنند که ما با تفویض اختیار به شهرستان‌ها این مدیران را نیز پاسخگو می‌کنیم تا مردم به هر فردی مراجعه می کنند، پاسخگو باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ضمن آنکه این اختیارات گسترده وزرا در حوزه اجرا به فرمانداران تفویض می‌شود، اعتبارات را هم در اختیار فرمانداران قرار خواهیم داد تا بودجه دستگاه‌های مختلف را بگیرد و بتواند بر اساس آن در شورای برنامه‌ریزی شهرستان خود در خصوص اولویت ها و ضرورت های آن شهرستان بر اساس منابع در اختیارش نیز تصمیم گیری کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت سلام به دنبال حاکمیت مردم است، تصریح کرد: ما دنبل این هستیم که دولت‌های ضد مردمی را مردمی کنیم، دولت‌های ما هم اینک زانوشان روی گردن مردم است و ما می‌خواهیم با اعمال حاکمیت مردم این سروری و سالاری را دوباره به مردم که حق مسلم آنهاست به آنها برگردانیم.

وی یادآور شد: باید دولتمردان‌ پاسخگوی مردم باشند در حالی که هم اینک دولت‌ها از بورس و مالیات و دیگر حوزه‌ها از جیب مردم بر می‌دارند و پول نفت را به جای آنکه سر سفره مردم ببرند در جیب دولتمردان ریخته می شود.

نامزد ریاست جمهوری سیزدهم اضافه کرد: همچنین در یک برنامه جامع و عملیاتی به دنبال آن است که مسئولان محلی هر شهرستان نیز توسط خود مردم و نخبگان آن منطقه تعیین شوند و حتی برای انتخاب استاندار نیز نخبگان استان باید نظر دهند اگر تایید کردند ما هم تابع نظر مردم و نخبگن هستیم.

وی ارزیابی مستمر مدیران را یادآور شد و گفت: ما در دولت سلام سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که چنانچه یک سوم جامعه هدف در یک مجموعه یا منطقه نارضایتی خود از یک مدیری اعلام کد، آن مدیر در اسرع وقت عزل خواهد شد.

وی گفت: به خاطر نظارت مردمی همه جانبه این مهم مدیریت می‌شود زیرا وظیفه دولت جلب رضایت مردم است و ما ۱۳ هزار و ۷۰۰ معاون و مدیرکل به بالا داریم که از شما مردم، حقوق می‌گیرند و جایگاه و خودرو و خانه سازمانی آنها از مردم است پس باید به مردم پاسخگو باشند و سازمانی درست کردیم که پاسخگوآور است و مدیران باید جلب رضایت کنند.

ساختار معیوب تصمیم سازی ها سامان می یابد

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: ساختار معیوب مدیریتی و مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم سازی های متمرکز در تهران را اصلاح می‌کنم و مستقیم به شهرستان‌ها می‌دهم حتی اختیارات استانداران از شهرستان را نیز محدود خواهم کرد چون استاندار کارش هماهنگی، برنامه‌ریزی کلان و ‌پیگیری مشکلات استان در مرکز است و سایر موارد را فرمانداران در شهرستان‌ها انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه برای هر شهرستان براساس ظرفیت آن ماموریت ملی تعریف می‌کنیم و به عنوان پایتخت همان ظرفیت حمایت می‌کنیم افزود: تمام ظرفیت شهرستان‌ها در حوزه‌های طبیعی، انسانی، زیرساختی و شغلی را استخراج کردیم و می‌دانیم چه منابع و ظرفیتی دارد و اجازه می‌دهیم هر شهرستان براساس ظرفیت‌ها پایتخت شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور، رشته‌های علمی و دانشگاهی را در آن منطقه مستقر می‌کنیم و اجازه دیپلماسی در آن حوزه را می‌دهیم، نمایشگاه‌های مخصوص ظرفیت‌ها را به شهرستان‌ها واگذار می‌کنیم و این طور است که عدم توازن از بین می‌رود.

قاضی زاده هاشمی افزود: ۱۰۰ سال به کشور ظلم شده لذا دولت مرکزی باید کمک کند تا عقب‌ماندگی‌ها رفع شود و این مناطق رشد کنند، هرچه به سمت مرزها می‌رویم این مشکل بیشتر می‌شود که باید به آن توجه خاص داشت.

وی گفت: نکته کلیدی این است به علت ساختارها و روش‌هایی که استضغاف و عدم توازن ایجاد کرد در ۱۰۰ سال گذشته کشور دچار تبعیض گسترده شده است و شغل در مناطق خاصی از کشور اتفاق افتاده و حاشیه‌نشینی و نقض محیط زیست ایجاد شده است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: این وضعیت به وجود آمد چون توازن کشور به هم ریخته، جایی فقر و جایی حاشیه نشینی، جایی آلودگی و ‌گرانی زمین درست کرده و مشکلات زیادی که می‌توان ذکر کرد براساس برنامه‌ریزی غلط ایجاد شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز کشور نیازمند یک برنامه‌ریزی صحیح است دولت‌های مختلف گفتند اما چرا موفق نشدند چون خودشان خواستند انجام دهند و دولت‌ها باید بدانند که بدون مردم نمی‌توانند کاری کنند.

وی گفت: همه چیز را در تهران جمع کردیم، وقتی تامین مالی و بودجه است ۷۰ درصد تهران، مراکز تفریحی، پزشک، متخصص، مهندس و حقوقدان است همه از تهران و آن هم نه در همه ای تهرن و از مسیر عدالت بلکه تنها در بخش های از شمال تهران و هم اینک در استان تهران با ۱۴ میلیون نفر جمعیت بیش از نیمی از آنها حاشیه‌نشین هستند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در این دوران با تورم به وجود آمده فقرا به نیازمندان مالیات می‌دهند یعنی ثروتمند املاکی دارد که تورم قیمت آنها را بالا می‌برد اما شکاف درآمدی بین کسی که چیزی ندارد و مستاجر است بیشتر و روز به روز بر مال ثروتمند افزوده می‌شود.

وی گفت: هرچه از مرکز به سمت پیرامون می‌رویم ‌وضع بدتر می‌شود، مسله بیکاری به شکلی گسترده دامن کشور را گرفته و هم اینک بیش از ۴۵۰ شهرستان در کشور داریم که به دلیل همین بیکاری و فساد و تبعیض های گسترده ۱۵۰ مورد وضعیتی بحرانی و ۳۰ شهرستان نیز وضعشان فوق بحرانی است.

مبارزه با تبعیض و قبیله گرایی هدف راهبردی دولت سلام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سلام، دولت همه مردم و ملت عزیز ایران است و به مدد جوانان محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: دولت سلام با کمک جوانان غیرتمند و با فکرهای نو و با روحیه عدالتخوانه خود آمده است که این نظام دیوان‌سالاری که اجازه نداده قانون اساسی مترقی ما و اهداف انقلاب ما محقق شود و مردم را دلزده و مایوس کرده است را از جا بِکند و سفره این انقلاب را از دست فرصت‌طلبان‌، زیاده‌خواهان‌ و قدرت‌طلبان دربیاورد و بتکاند و مردم را سر سفره انقلاب بنشاند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: گفت: مردمی که حقشان است مردمی که انقلاب را به پیروزی رساندند مردمی که شهید دادند، مردمی که سختی کشیدند، مردمی که صبورانه ما را تحمل کردند وقتی نگاه می‌کنند می‌بینند در سختی که آنها کشیدند یک عده شریک نیستند، یک عده دارند کار خودشان را می‌کنند، یک عده دارند اسکی‌شان، سفر خارجی‌ و اروپایشان را می‌روند ولی بیشتر مردم در فقر به سر ببرند.

او اظهار داشت: آنچه وظیفه اصلی دولت اسلامی است ؛ برقراری عدالت و بودن با مردم است ودولت سلام این هدف اساسی یعنی از بین بردن تبعیض‌ها، فساد، رانت، قبیله‌گرایی، تبارگرایی را با ایجاد شایسته‌سالاری و بودن با مردم و اعمال حق حاکمیت مردم دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ما مردم را مسلط بر مدیران خواهیم کرد، افزود: هر مدیری که نتواند پاسخگوی مردم باشد باید یا عذرخواهی، رضایت مردم را جلب کند یا عزل شود، یا باید پای مردم را ببوسد تا در اهمالی که کرده او را ببخشند یا جایش در دولت سلام و دولت جوانان آینده نیست؛ جوانان شما در گام دوم به دنبال عوض کردن روش‌ها هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره قاضی زاده هاشمی شهرستان ها برنامه ریزی دولت سلام هم اینک دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت