Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از بانوان عضو تشکل‌های دانشجویی پس از برگزار شدن مناظره های انتخاباتی ۱۴۰۰ و بیان اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری پیرامون موضوع زنان، پویشی را در فارس من ایجاد و خواستار بیان شفاف مواضع نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه زنان شدند.

در همین رابطه، سردبیر این پویش به خبرنگار ما گفت: در انتخابات چند دهه اخیر، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، سوژه زنان را با بهانه‌های گوناگون مانند حجاب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در دست می‌گیرند. به تازگی نیز در مناظرات ریاست جمهوری  بیشترین سوءاستفاده در حوزه زنان با شعارهایی تحت عنوان «من اگر رئیس جمهور شوم ۵ بانو را به عنوان وزیر در کابینه ام قرار می دهم» یا «من کل کابینه ام از بانوان تشکیل می‌شود » یا «پیامک وحشت ندهید؛ پیامک جهت بیرون بودن موی بانوان» از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد.

 

 برخی نامزدهای انتخاباتی صدای بانوان را نشنیده‌اند!

این مخاطب فارس من تاکید کرد: ما در بیانیه‌ای هم که در فارس من به اشتراک گذاشتیم خواستار بیان برنامه‌هایشان بودیم و صرفاً وعده مسئولیت دادن به بانوان در کابینه آینده خود منظور نیست.

وی ادامه داد: ما سؤالات دیگری نیز علاوه بر سوالات موجود دربیانه داریم و می خواهیم نامزدها تمام برنامه های خود در حوزه زنان  را به صورت شفاف بیان کنند و از  سخنان پوچ مانند قرار دادن فلان تعداد بانو در کابینه خود و پیامک حجاب و...پرهیز کنند و مباحث ذکر شده اخیر  از سوی نامزدها نیاز و خواسته ما نبوده و نخواهد بود.

 این مخاطب فارس من،  ابراز کرد: از خبرگزاری فارس می خواهیم میزگردی با حضور تعدادی از کارشناسان حوزه زنان و نامزدهای انتخاباتی ایجاد کند تا نامزدهای انتخاباتی مواضع خود را  به همراه دلایلشان بیان کنند.

 

افزایش چشمگیر بانوان سرپرست خانواده در پساکرونا

این فعال اجتماعی گفت: از جمله این موارد نظارت جمعیت و خانواده است که در سال گذشته از طرف نمایندگان مجلس به طور جدی پیگیری کردیم اما هنوز از به نتیجه رسیدن پیگیری مان اطلاعی نداریم و اجحاف حقوق زنان کارگر و بانوان سرپرست خانوار که بیمه، شغل و حمایت از اینگونه افراد به چه صورت خواهد بود.

وی افزود: ما شاهدیم بسیاری از بانوان سرپرست خانوار برای گذران زندگی خود و فرزندانشان مجبور به کارگری در کارخانه‌ها و انجام کارهایی سخت که حتی بسیاری از آقایان توانایی انجام آنها را ندارند هستند. در حال حاضر نیز باتوجه به شرایط کرونا و از دست دادن تعداد بسیاری از هم میهنان ، تعداد بانوان سرپرست خانوار افزایش یافت و مشکل ما صرفاً مباحث پیرامون بانوان است .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخابات فارس من خبرگزاری فارس دختران دانشجو بانوان سرپرست ریاست جمهوری حوزه زنان فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیکار‌های کاراته انتخابی تیم ملی بانوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ این رقابت‌ها در رده‌های سنی بزرگسالان، زیر ۲۱ سال، جوانان و نوجوانان دختران از امروز با شرکت ۲ هزار و ۱۰۰ کاراته کا از استان‌های مختلف کشور آغاز شده و به مدت ۶ روز پیگیری می‌شود.

مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته دختران، امروز با برگزاری اوزان مختلف رده سنی زیر ۲۱ سال پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه زیست عفیفانه برای کارمندان/ارایه تسهیلات برای زنان
  • ضرورت هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار
  • آغاز پیکار‌های کاراته انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • باید آگاهی‌های جوانان در جنگ ترکیبی و هیبریدی افزایش یابد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی