Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور باید موضع خود را در قبال قانون اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی به طور شفاف بیان کند.

این فراکسیون پارلمانی در عراق نسبت به نبود موضع شفاف دولتی در مورد قانون اخراج نیروهای خارجی از این کشور که سال گذشته و پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در پارلمان عراق تصویب شد، اظهار تعجب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمدالکنانی» عضو فراکسیون «صادقون» در مصاحبه با وبگاه خبری «المعلومه» گفت: باتوجه به نبود موضع شفاف دولتی در مورد قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق،  شایسته است که دستکم دولت یادداشت اعتراضی را صادر یا موضعی را در رد تأخیر بوجود آمده در روند خروج این نیروها اتخاذ کند.

سال گذشته و پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس  که پرچمدار مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه بودند، نمایندگان پارلمان عراق به اتفاق آرا قانون اخراج  نیروهای خارجی از این کشور را تصویب و اعلام کردند که از این پس حضور این نیروها در عراق غیر قانونی است.

با این وجود و پس از گذشت ماه‌ها از تصویب این قانون، دولت عراق هنوز موضع شفافی را در قبال اجرای دقیق این قانون اعلام نکرده و با ورود آن به مذاکراتی تحت عنوان «گفت‌وگوهای راهبردی» با آمریکا، تاکنون اجرای این قانون معطل مانده است.

«احمدالکنانی» در ارتباط با حملات اخیر ترکیه به مناطق شمالی عراق نیز افزود: همچنین مشاهده نمی‌شود تشکل‌های پارلمانی که برای حاکمیت عراق اشک تمساح می‌ریختند، امروز در قبال تجاوزات ترکیه به شمال کشور موضعی را اتخاذ کنند؛ این موضوع، بخش مهمی از حاکمیت عراق است.

نیروی هوایی ترکیه، به بهانه هدف قرار دادن اماکن حضور عناصر حزب کارگران کردستان موسوم به «پ.ک.ک»، در زمان‌های مختلف مناطق شمالی عراق را بمباران و به گفته مسئولان عراقی، حاکمیت این کشور را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اخراج نیروهای آمریکایی فراکسیون صادقون پارلمان عراق مصطفی الکاظمی نیروهای خارجی اخراج نیروهای قانون اخراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد