Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:32:31 GMT

شانس سومین مدال پیاپی المپیک برای کشتی آمل

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۵۶۹

شانس سومین مدال پیاپی المپیک برای کشتی آمل

به گزارش ایرنا، کشتی فرنگی مازندران که طی چند سال اخیر بیشتر از گذشته در عرصه‌های بین‌المللی خود را نشان داد، در حالی که می‌توانست در المپیک توکیو نیز مانند دو دوره پیشین المپیک دست‌کم دو عضو در تیم ملی کشتی فرنگی داشته باشد، در این دوره فقط یک نماینده دارد که از نگاه کادر فنی تیم ملی از بخت‌های اصلی کسب مدال در این مسابقات به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار آملی کشتی کشورمان که این روزها از آمادگی بالایی برخوردار است ، فروردین امسال در رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شده بود موفق شد سهمیه المپیک را کسب کند. رقیب جدی او برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو مهدی بالی فرنگی‌کار آماده اهل نوشهر بود که او نیز فروردین امسال توانست قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شود و همین موضوع کار کادر فنی تیم ملی به منظور انتخاب یکی از این دو کشتی‌گیر برای حضور در المپیک را دشوار کرد.

دوئل ۹۷ کیلوگرمی‌های مازندرانی کشتی فرنگی

 در نهایت قرار شد هر کدام از این دو کشتی‌گیر که عملکرد بهتری در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت‌لاسینسکی لهستان داشتند همراه با تیم ملی به توکیو سفر کنند ، جدالی که بین دو فرنگی‌کار باانگیزه و جوان مازندرانی به بالاترین سطح ممکن رسید و تا فینال این رقابت‌ها پیش رفت.

بالی با شکست دادن رقبایی از دانمارک، آذربایجان و لهستان به فینال رسید و ساروی هم کشتی‌گیرانی از ازبکستان، لهستان و فنلاند را شکست داد تا رقیب هم‌استانی خود برای دوئل دوبنده تیم ملی در المپیک تیم ملی شود ، جدالی که با برد فرنگی‌کار آملی به پایان رسید تا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در المپیک برای سومین دوره پیاپی از مازندران و آمل انتخاب شود.

در المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو قاسم رضایی کشتی‌گیر آملی نماینده ایران در این وزن بود که یک طلا از لندن و یک برنز از ریو کسب کرد تا به جمع پرافتخارهای کشتی ایران بپیوندد. حالا محمدهادی ساروی که آمادگی خود را در رقابت‌های مختلف نشان داده امیدوار است برای سومین دوره پیاپی، مدال این وزن را به آمل بیاورد.

محمدهادی ساروی امسال در حالی تنها مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران است که در دو دوره اخیر دو فرنگی‌کار از مازندران عضو تیم محمد بنا بودند. حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده ۶ عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دو المپیک قبلی بودند که از بین آن‌ها قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده مازندرانی‌های تیم محسوب می‌شدند. البته ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در این دوره نسبت به دو دوره اخیر به طور کامل تغییر کرده است. در این دوره تیم ملی کشتی فرنگی ایران به دلیل به دست نیاوردن سهمیه المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم با پنج کشتی‌گیر پا به عرصه رقابت‌ها می‌گذارد که همگی برای نخستین بار حضور در المپیک را تجربه می‌کنند.

علیرضا نجاتی از زنجان در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی و محمدعلی گرایی از شیراز در وزن‌های ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی از آمل در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین امیرزاده از گتوند خوزستان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ملی‌پوش‌های کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو هستند.

از دست رفتن دو بخت المپیکی برای کشتی فرنگی مازندران

البته کشتی فرنگی مازندران این فرصت را داشت که در المپیک توکیو سه فرنگی‌کار داشته باشد که در آخرین گام این فرصت‌ها توسط دو فرنگی‌کار جوان و خوب مازندرانی از دست رفت. علی‌اکبر یوسفی اهل بابل در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ناصر علیزاده اهل آمل در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز فروردین امسال همراه با مهدی بالی در مسابقات قهرمانی آسیا آلماتی قزاقستان مدال طلا کسب کرده بودند و بخت حضور در المپیک بودند.

 علی‌اکبر یوسفی کشتی‌گیر سنگین‌وزن اهل بابل در رقابتی نزدیک با امین امیرزاده کشتی‌گیر خوزستانی از حضور در المپیک جا ماند تا فرصت این که جانشین همشهری خود در این وزن از کشتی فرنگی المپیک شود را از دست بدهد. بشیر باباجان‌زاده سنگین وزن مازندرانی و اهل بابل کشتی فرنگی ایران در المپیک‌های لندن و ریو دوبنده وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی را در اختیار داشت که در این دو دوره موفق به کسب مدال نشد.

رقابت یوسفی و امیرزاده نیز مانند رقابت مهدی بالی و محمدهادی ساروی با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به جام پیت‌اسینسکی لهستان کشیده شد و هر دو کشتی‌گیر نیز به فینال مسابقات رسیدند که در فینال کشتی‌گیر خوزستانی موفق به فرنگی‌کار اهل بابل شد و دوبنده المپیکی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی را از بابل و مازندران خارج کرد.

بخت بعدی مازندران برای حضور در المپیک هم ناصر علیزاده بود. پس از این که حسین نوری فرنگی‌کار اهل زنجان نتوانست فروردین امسال از رقابت‌های گزینشی قزاقستان سهمیه المپیک را در وزن ۸۷ کیلوگرم کسب کند، ناصر علیزاده فرنگی‌کار جوان آملی با نظر محمد بنا به عنوان نماینده ایران برای حضور در رقابت‌های گزینشی بلغارستان شد و ۱۸ اردیبهشت برای کسب سهمیه روی تشک رفت.

 فرنگی‌کار آملی که دو مسابقه نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشت، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زورابی داتوناشویلی کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از صربستان و دارنده مدال طلای اروپا ایستاد و در نهایت با نتیجه ۱ – ۱ شکست خورد و فرصت حضور در المپیک را از دست داد. به همین دلیل تیم ملی کشتی فرنگی ایران بر خلاف دو دوره قبل که در تمام وزن‌ها نماینده داشت، در المپیک توکیو در پنج وزن از ۶ وزن نماینده دارد.

با حضور محمدهادی ساروی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی علاوه بر این که مانند دو دوره گذشته می‌توان به تکرار کسب یک مدال المپیکی کشتی فرنگی برای ایران توسط مازندرانی‌ها امیدوار بود، تعداد کشتی‌گیران مازندرانی حاضر در المپیک با احتساب آزادکاران عضو کاروان المپیکی ایران به پنج نفر رسیده است.

رقابت‌های کشتی المپیک توکیو از ۱۰ تا ۱۶ مرداد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها کشتی فرنگی مازندران المپیک توکیو محمد بنا محمد هادی ساروی پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی مازندران المپیک توکیو کشتی فرنگی مازندران المپیک توکیو محمد بنا تیم ملی کشتی فرنگی ایران کشتی فرنگی مازندران المپیک توکیو وزن ۱۳۰ کیلوگرم محمدهادی ساروی حضور در المپیک فروردین امسال ۹۷ کیلوگرم فرنگی کار کشتی گیر اهل بابل دو دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی قاره آسیا، کادر فنی بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی تصمیمات خود را برای مشخص شدن ملی پوشان اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پارس و ملی پوش وزن ۸۲ کیلوگرم به جهت حضور در رقابت‌های اوزان غیر المپیکی در وزن ۸۲ کیلوگرم را به شرح زیر اعلام کرد:

۶۰ کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان امیررضا ده بزرگی و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.

۶۷ کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

۸۲ کیلوگرم: ۱- با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و ۲- عدم حضور وی در چرخه انتخابی تیم ملی به دلیل محرومیت، مقرر شد با توجه به عملکرد ضعیف کشتی گیران وزن ۸۲ کیلوگرم، در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

نکته مهم: پس از رقابت‌های رنکینگ مجارستان، ارزیابی فنی کادر فنی از عملکرد نفرات فوق، انجام پذیرفته و پس از آن در مورد ملی پوشان این اوزان تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل