Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@16:32:59 GMT

وعده‌های همتی به بخش خصوصی هیچگاه عملیاتی نشد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۵۸۳

وعده‌های همتی به بخش خصوصی هیچگاه عملیاتی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن عصر امروز در گردهمایی بزرگ صنعتگران حامی آیت‌الله رئیسی استان اردبیل که در محل کارخانه سبلان پارچه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در تمامی مذاکرات بخش خصوصی با آقای همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی، موارد مطروحه به هیچ عنوان عملیاتی نمی‌شد.

وی افزود: ان‌شاءالله در روز ۲۸ خرداد ماه نیز ما با رأی به سید مظلومان آیت‌الله رئیسی در جهت رفع مشکلات اقدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: دولت با همراهی بانک مرکزی با دست کردن بر جیب تولیدکنندگان و صنعتگران، سعی در تامین کسری بودجه دولت داشتند و برای نمونه طبق یک بخشنامه توسط بانک مرکزی تمامی صادرکنندگان موظف شدند تا ارز حاصل از صادرات را با نرخ نیمایی به دولت بپردازند که این موضوع سبب ضرر و زیان هنگفت برخی از واحدهای تولیدی شد.

پیرموذن تصریح کرد: پس از این بخشنامه، پیشنهادی به بانک مرکزی و آقای همتی دادیم و طبق توافق قرار شد، واحدهای تولیدی که صادرات غیرنفتی زیر یک میلیون دلار داشته باشند، معاف از پیمان‌سپاری ارزی باشند که متاسفانه این توافق نیز علی‌رغم قبول در جلسه بعد از آن اجرایی نشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی عنوان کرد: وجود برخی قوانین مشکل‌دار، نبود مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم، عدم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی، عدم وجود زیرساخت سرمایه‌گذاری مناسب در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ایجاد رانت در سایه ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت آن به نورچشمی‌ها و... از جمله مشکلات موجود در حوزه اقتصادی است.

پیرموذن گفت: با انتخاب صحیح و مشارکت پرشور در انتخابات پیش‌رو مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش خصوصی استان اردبیل اتاق بازرگانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل واحدهای تولیدی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

استاندار قم گفت: کندی در تصمیم‌گیری درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی باعث نابودی آن می‌شود، لذا ادارات قم نسبت به این موضوع با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تصمیم‌گیری دستگاه‌های دولتی و اجرایی قم درخصوص برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی باید با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود.

وی افزود: کُندی در تصمیم‌گیری در این حوزه باعث نابودی و مرگ واحد تولیدی می‌شود و این اقدام برخلاف دستور رهبر انقلاب است.

استاندار قم تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار مدیریت استان بوده و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که قانون به ما اجازه داده آن‌ها را حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حل مشکل مردم باید اولویت مدیران باشد، تاکید کرد: فرصت کار کردن یک دولت چهار سال است؛ لذا مدیران استان به این موضوع اهتمام داشته و توجه کنند حل مشکل مردم اولویتشان باشد.

آقامیری عنوان کرد: مدیری که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت است از قطار خدمتگزاری به مردم پیاده خواهد شد و ما در جابجایی مدیران ناکارآمد اغماضی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود