Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@01:49:17 GMT

مهرعلیزاده: کسری بودجه را از بین خواهیم برد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۶۵۷

مهرعلیزاده: کسری بودجه را از بین خواهیم برد

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وعده ۵ برابر شدن یارانه را داد و گفت: کسری بودجه را از بین خواهیم برد.

به گزارش مشرق، محسن مهرعلیزاده عصر سه شنبه در گفتگو با مردم خراسان شمالی که از طریق شبکه اترک صورت گرفت، با اشاره به جمعیت ۴۵ درصدی روستایی در خراسان شمالی، اظهار کرد: عملکرد مسئولان در کشور و در استان خراسان شمالی ضعف‌هایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داوطلب ریاست جمهوری کشاورزی، دامداری و گردشگری را ۳ پیشران اقتصادی خراسان شمالی دانست و گفت: این استان در مسیر حرکت ۲۰ میلیون زائر است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: خراسان شمالی از صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی بهره مند است اما جای صنایع تبدیلی در استان خالی است.

مهرعلیزاده ادامه داد: سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور در خراسان شمالی تولید می‌شود اما به صورت خام به فروش می‌رسد.

این داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: خراسان شمالی ۲ میلیون ۴۰۰ هزار دام سبک داشته که ۳۵۰ هزار آن در استان مصرف می‌شود و رتبه سوم تولید زعفران در کشور را داراست اما این موارد به صورت خام صادر می‌شود.

وی با اشاره به ۸ دشت خراسان شمالی که از نظر برداشت آب در وضعیت ممنوعه قرار دارد، افزود: نباید آب بیشتری از این دشت‌ها تخلیه کنیم بلکه باید از دریای عمان و یا دریای خزر که نزدیک تر است آب انتقال دهیم.

مهرعلیزاده با اشاره به رشادت‌های مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: کشور شرایط نامناسبی دارد اما منابع انسانی و امکانات طبیعی زیادی داریم ولی برنامه عملیاتی برای اداره کشور وجود ندارد.

این داوطلب ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون شکاف اجتماعی بین مردم و حاکمیت و مردم با مردم وجود دارد لذا امروز باید تصمیم بگیریم که به دور از ناکارآمدی‌ها یک دولت کاربلد را سر کار بیاوریم.

وی اقتصاد اجتماعی را برنامه خود عنوان کرد و افزود: اجازه رقابت اقتصادی می‌دهیم اما اجازه نمی‌دهیم قشر ضعیف زیر خط فقر آسیب ببیند.

مهرعلیزاده وعده ۵ برابر شدن یارانه را داد و گفت: کسری بودجه را از بین خواهیم برد.

این داوطلب ریاست جمهوری دولت خود را دولت سوم اصلاحات دانست و تاکید کرد: من استاندار دولت اصلاحات بودم و حالا آمده‌ام همان راه را برای جوانان امروز احیا کنم.

وی در انتها به لزوم شفافیت اطلاعات اشاره داشت و افزود: باید فساد را ریشه کن کرده و قانون را حاکم کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین محسن مهرعلیزاده دولت اصلاحات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری داوطلب ریاست جمهوری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به انتشار جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: پروژه انتقال آب‌های زیرزمینی منطقه سرانی برای امسال، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: درآمد عمومی از جمله درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها، در لایحه بودجه سال جاری ۳۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که سهم درآمدهای مالیاتی ۳۵ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال است.

وی درباره میزان مصارف استان در لایحه بودجه سال جاری افزود: بودجه هزینه‌ای استان ۱۰ هزار و ۸۷ میلیارد ریال و بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۳۱ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی درباره اعتبارات پیش‌بینی شده برای پروژه‌های مهم استان، خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی از منطقه سرانی به شهرهای استان، چهار هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شد که ۶۰ درصد از محل منابع عمومی دولت و ۴۰ درصد از محل سایر منابع تأمین می‌شود.

بهزادفر اضافه کرد: برای اجرای پروژه راهسازی در مسیر بزرگراهی بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - شیروان - قوچان نیز دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، بهسازی راه اصلی بجنورد - سنخواست ۷۱۲ میلیارد ریال و احداث راه اصلی قوچان - بی رم آباد- سنخواست- جاجرم- میامی ۹۱۳ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برای ساخت آنتن ایستگاه راه‌آهن جوین_اسفراین _بجنورد_ شیروان ۵۰۰ میلیارد ریال و برای چهار خطه کردن راه بجنورد- اسفراین- بردسکن- سبزوار ۹۴۸ میلیارد ریال اعتبار دیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی افزود: برای اجرای بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهر راز ۷۱۴ میلیارد ریال، توسعه بیمارستان پورسینا در شهر آشخانه ۷۰۷ میلیارد ریال و برای ساخت بیمارستان جایگزین بنت الهدی بجنورد ۲۷۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 745001

دیگر خبرها

  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود/ رشد۲۳ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • کاهش ۲۵ درصدی کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۳
  • تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها