Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: پیش بینی می‌کنیم واکسن کرونای ایرانی را تا پایان پاییز امسال بتوانیم به دیگر کشورها صادر کنیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ایران درشمار چندین کشور انگشت شمار تولید کننده واکسن در جهان اظهار داشت: خوشبختانه واکسن‌های ایرانی به مراحل بسیار خوبی رسیده‌اند و چند روز پیش واکسن برکت مجوز استفاده اضطراری گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی روزها و هفته‌های آینده واکسن پاستور هم مجوز اضطراری را دریافت خواهد کرد، ابراز داشت: البته با وجود تولید واکسن ایرانی همچنان واردات واکسن طبق قراردادهای منعقد شده ادامه دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واردات واکسن تا حدود دو ماه آینده ادامه خواهد داشت: تصریح کرد: طبق معاهده کواکس، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن خریداری و مراحل دریافت آن در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: به جز واکسن برکت و پاستور دیگر واکسن‌ها هم که مراحل تست بالینی را طی کنند مجوز استفاده اضطراری را دریافت می‌کنند.

نمکی از فعالیت دانشمندان ایرانی بر روی ۶ پلت فرم تولید واکسن در داخل کشور خبر داد و افزود: پیش بینی می‌کنیم واکسن کرونای ایرانی را تا پایان پاییز امسال بتوانیم صادر کنیم.

وی همچنین از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: ناظرانی از مراکز بهداشتی برای هر چه سالم برگزار شدن انتخابات در شعب مختلف اخذ رأی حاضر می‌شوند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در زمینه پویش ره سلامت هم تا مردادماه سال جاری ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری می‌رسد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین سعید نمکی واکسن کرونا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر صمت در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روندها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودروها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودروهای دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آئین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین در حال بازبینی در آئین نامه واردات خودروهای دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودروها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

کد خبر 6079912 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • هدف گذاری وزیر اقتصاد برای اجرای کامل مقررات زدایی | شناسه یکتا چه کاربردی برای صاحبان مجوز دارد؟
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان