Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@16:44:08 GMT

جامعه ایرانی عجین با فرهنگ کرامت و آداب رضوی است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۶۶۷

جامعه ایرانی عجین با فرهنگ کرامت و آداب رضوی است

امام رضا(ع) در زندگی همه ایرانیان جایگاه ویژه و مهمی دارد و اساسا جامعه ایرانی عجین با فرهنگ کرامت و آداب رضوی است.

به گزارش ایمنا، «رضا توکلی» چهره نام آشنای ژانرهای سینمای دینی و دفاع مقدس است. حضور او در سریال‌های مذهبی چون «مردان آنجلس» و «مریم مقدس» مطمئناً در ذهن دوست‌داران این ژانر تلویزیونی هنوز باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ رضوی میان اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: دهه کرامت نام بسیار مناسبی برای ایام ولادت امام رضا (ع) است؛ حفظ کرامت انسانی یکی از ویژگی‌هایی امام رضایی و آداب رضوی است و این همان چیزی است که ائمه ما به ویژه امام رضا (ع) به آن توجه زیادی داشته‌اند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) پاسدار کرامت انسان‌ها بودند، بنابراین به طور خاص در این ایام باید پاسدار ارزش‌های اهل بیتی بوده و حفظ حرمت کنیم. در این میان هنر نقش مهمی در گسترش و توسعه این آموزه‌ها ایفا می‌کند.

این بازیگر افزود: عرصه هنر جولان‌گاه همه اتفاقات زیبا است، به ویژه تولید آثاری که با رویکرد مذهبی همراه باشند که طبیعتاً تأثیر مضاعفی دارند. خدا نکند که جامعه ما از فرهنگ کرامت و آداب رضوی خالی شود چرا که فرهنگ ایران و ایرانی در همه جای دنیا با نام امام رضا (ع) عجین بوده و مضجع شریف آن حضرت چون نگینی در کشور درخشیده و محل حضور همه عاشقان اهل بیت (ع) است.

وی گفت: امام رضا (ع) نهایت مهربانی و عشق است و اگر بازیگری در یک اثر با محور موضوعی آن حضرت حضور داشته باشد بی شک عنایت و توجهی از سوی امام هشتم است.

منبع: ایسنا

کد خبر 500775

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام رضا فرهنگ رضوی میلاد امام رضا ع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آداب رضوی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت با حضور حسن نوری‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار، جلسه ‌هماهنگی استقرار گردان نانوایان شهید حاج قاسم سلیمانی از خانوک استان کرمان در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

گفتنی است؛ مقرر شد گردان ‌نانواهای‌ خانوک کرمان با حمایت ویژه آستان قدس، استانداری، فرمانداری مشهد و دستگاه‌های مرتبط در جهت تامین نان زائران حرم رضوی خدمات‌رسانی کنند.

لازم به ذکر است؛ در مجموع گروه‌های مردمی از ۸ استان کشور از جمله گلستان، خراسان جنوبی، خوزستان، همدان، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی در حوزه تامین نان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم