Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:37:02 GMT

چین و اروپا رقبای سرسخت یکدیگر هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۷۴۱

چین و اروپا رقبای سرسخت یکدیگر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه طی سخنانی در خصوص روابط میان اتحادیه اروپا و چین گفت که مساله حقوق بشر موضوع اصلی اختلاف سیستماتیک میان بروکسل و پکن محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین به مساله رقابت تجاری میان دو طرف و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: ما رقبای جدی و بدون اما و اگر برای یکدیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که این سخنان را در جریان نشست خبری خود پس از نشست مشترک میان رهبران اتحادیه اروپا و «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا مطرح می‌کرد، در خصوص روابط میان بروکسل و پکن مدعی شد: وقتی صحبت از خود سیستم می‌شود، این حقوق بشر و کرامت انسانی است … این مسئله اصلی است که به وضوح ما را از هم جدا می‌کند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین در خصوص رقابت تجاری اروپا و چین گفت: ما به ابزارهایی برای تأمین امنیت در بازار دیجیتال و همچنین سرمایه گذاری مستقیم خارجی، غربالگری سرمایه گذاری و … برای اطمینان از وجود شرایط بازی برابر (با چین) نیاز داریم.

کد خبر 5235819

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اروپا چین حقوق بشر ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق ناتو جو بایدن افغانستان ایران جی هفت ولادیمیر پوتین لبنان برجام نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد