Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید یاسر جبرائیلی عصر سه شنبه در اجماع نخبگان حامی آیت الله رئیسی در ایلام اظهار کرد: قطعاً برای تمامی مشکلات کشور راهکار اساسی و اصولی وجود دارد و این مسئله نیازمند استفاده از ظرفیت و استعدادهای جوانان و اندیشمندان است که در سراسر کشور وجود دارند.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینیم در هشت سال گذشته کشور با مشکلات بی شماری مواجه شده و باعث ناامیدی مردم شده، دلایل متعددی دارد، از جمله اینکه منافع عده‌ای در عقب ماندگی کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر در سیستم بانکی کشور یک هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تسهیلات به بخش‌های غیرمولد پرداخت شده است، افزود: این در حالی بود که تولیدکننده داخلی تشنه سرمایه و نقدینگی بود، ولی تسهیلات به افرادی پرداخت شد که امروز ابربدهکار بانکی هستند.

سید یاسر جبرائیلی عنوان کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های کشور نظام بانکی است که این بخش باید در اولویت اصلاح قرار گیرد، چراکه فسادهای زیری در این بخش شکل گرفته است.

وی افزود: سرمایه و تسهیلات بانکی که باید برای تولید داخلی صرف می‌شد، از طرف سیستم بانکی کشور صرف خرید ملک و واحدهای تجاری عده‌ای منفعت طلب شده تا از طریق سود کسب کنند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به عنوان مثال فقط در یک فقره ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق یک بانک خصوصی برای کارهای تجاری پرداخت شده است.

سید یاسر جبرائیلی با اشاره به اینکه در کشور پول به اندازی کافی وجود دارد، افزود: متأسفانه منفعت عده‌ای غارت گر در حل نشدن مشکلات است.

واردات بی رویه حتی توسط افراد نزدیک به دولت

وی ادامه داد: امروز آقای رئیسی آمده است تا با فساد مبارزه کند، اگر امروز ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور استفاده نمی‌شود، قطعاً با ورود آقای رئیسی این ظرفیت عظیم به کار گرفته می‌شود و چوب از لای چرخ تولید کشور برداشته می‌شود.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هشت سال اقتصاد کشور معطل برجام ماند، دولتی که تمام نگاهش به خارج معطوف بود و حل تمامی مشکلات را برجام می‌دید.

وی گفت: واردات بی رویه حتی توسط افراد نزدیک به دولت باعث شده نان تولیدکنندگان داخلی آجر شود، از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهایی استفاده شد که در داخل کشور توانایی تولید آنها را داریم.

سید یاسر جبرائیلی با اشاره به اینکه امروز عشایر استان ایلام با مشکل فروش دام مواجه هستند، افزود: این درحالی است که ارزهای کشور صرف واردات گوشت می‌شود.

وی گفت: بعد از برجام، بسیاری از فناوری‌ها از جمله در بحث قطعات خودرو در داخل ساخته شد، نشان دادیم در کشور مشکلات حل شدنی است.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: قطعاً با حضور آیت الله رئیسی بسیاری از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات به کار گرفته می‌شود، ریشه‌های فساد خشک و عدالت در کشور برقرار می‌شود.

کد خبر 5235806

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام ایلام انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری سید یاسر جبرائیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا مردانی در نشست شورای معاونان این وزارت با وزیر علوم گفت: در این سازمان ضمن تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد تهیه شد و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفت.

وي افزود: تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد که تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته است و برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید بوده است.

مرداني با اشاره به برخی از برنامه‌های بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری، عنوان کرد: بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری نوپاست و لازم است با حمایت و پشتیبانی وزیر علوم و مجموعه همکاران، این حوزه نیز تقویت شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرده و از تشکیل ۶۱ گروه علمی از اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های بین‌المللی، ترجمه کتاب‌های مختلف برای استفاده اساتید مسلمان جهان، برگزاری نشست‌های متعدد از جمله در حمایت از فلسطین؛ مانند همایش جهان عاری از استکبار، اعلام فراخوانی برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی و رونمایی از وبگاهی که در دانشگاه صنعتی اصفهان در این موضوع راه‌اندازی شده است، نام برد.

مردانی ضمن ارائه توصیفی از اقدامات قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی با ۲۰ کارگروه تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی، بیان کرد: برای تحقق مردمی‌سازی حکمرانی بهترین کار حضور نهاد علم برای کمک به دولت است. 

وی ادامه داد: بسیج اساتید با بکارگیری ظرفیت‌های اساتید متخصص در مسأله شناسی و با تکیه بر دانش تخصصی اساتید می‌تواند در این مسیر کمک مهمی برای ارتقای نظام حکمرانی باشد و لازم است این ظرفیت از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور منتقل شود. 

مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم، پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در موضوع تربیت و آموزش به تشکیل مرکز تربیت مربی بسیج اساتید کشور اشاره کرد و از حضور اساتید در دوره‌هایی در مشهد مقدس و همچنین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری ۲۹۰۰ کارگاه با موضوعات علمی و فرهنگی سخن گفته و این اردو‌ها را حرکت جهادی بزرگی در موضوع گفتمان سازی دانست.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره توانمندسازی با حضور۱۶۵۰ استاد شرکت‌کننده از وزیر علوم درخواست کرد دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی در ممیزی‌ها برای ارتقای اساتید تایید شود.

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح