Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الله غلامی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور استاندار اصفهان و فرمانداران در سالن اجتماعات استانداری بصورت ویدئوکنفرانس و با موضوع "نحوه برگزاری انتخابات و رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا" برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا افزود: صندوق‌های اخذ رای حتی‌الامکان در فضای باز مستقر شود و در فضای سرپوشیده بایستی درب و پنجره‌ها بصورت کامل باز و از سیستم تهویه برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پیش‌بینی شده است تا برای شُعبه‌های بالای یک‌ هزار رای ناظر بر آمار انتخابات دوره‌های قبل، حتما صندوق رای اضافه و عوامل اجرایی اختصاصی برای هر صندوق در نظر گرفته شود.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای اصفهان تصریح کرد: به منظور کاهش تراکم جمعیت در روز انتخابات، در این دوره بیش از ۳۰۰ صندوق رای در استان اضافه شده است.
وی اظهار داشت: ساعت اخذ رای از ساعت هفت صبح آغاز و در صورت نیاز تا ۲ بامداد روز بعد تمدید خواهد شد.
غلامی بیان کرد: برای هر ۲ تا ۳ شعبه اخذ رای یک ناظر بهداشتی از مرکز بهداشت و درمان یا هلال احمر در نظر گرفته شده است که بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت کامل دارند.
وی تاکید کرد: استفاده از ماسک و لوازم بهداشتی شخصی برای رای دهندگان الزامی است و فرد رای دهند باید خودکار اختصاصی با خود به همراه داشته باشند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در شُعبه‌های شهرستان اصفهان و شاهین شهر که اخذ رای برای انتخابات شورای اسلامی شهر بصورت الکترونیکی صورت می‌گیرد رای‌دهندگان باید حتما از دستکش‌های یکبار مصرف که در شعبه در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده کنند.
وی همچنین تاکید کرد: روسای دانشگاه‌ها با توجه به اینکه زمان انتخابات ممکن است تا ۲ بامداد به طول انجامد امتحانات احتمالی روز شنبه ۲۹خرداد را به روز دیگری موکول کنند.
سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان هستند.
۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.
تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۷ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.
۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان وجود دارد.
در بخش انتخابات شوراهای شهری ۵۹۱ کرسی اصلی وجود دارد که برای این تعداد سه هزار و ۷۵۱ نفر ثبت نام قطعی کردند و ۲ هزار و ۸۳۱ نفر تایید و ۶۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا اصفهان انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • دستگیری باند بدل اندازان طلا در شاهرود