Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس ضمن تاکید دوباره بر حمایت از شرکت‌های خلاق، نقش آن‌ها را همسنگ نقش شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی نخعی نماینده مردم در حوزه انتخابیه سربیشه و نهبندان، در این باره گفت: در کشور‌های توسعه یافته ارتباط میان صنعت و نهاد دانشگاه، بسیار عمیق و ارگانیک است، متاسفانه این ارتباط در کشور ما برای سال‌ها چندان گرم و دامنه‌دار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، همان حلقه گمشده‌ای است که می‌تواند ارتباط میان خلاقیت، نوآوری، فناوری دانشگاه و بخش تولید و صنعت را برقرار کند و توسعه بخشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، در زمینه اقتصاد مقاومتی، نیز لازم است تا این قبیل شرکت‌ها مورد حمایت تام قرار گیرند. ما نیز در مجلس، هر آنچه در توان داریم برای تخصیص این حمایت به کار خواهیم بست، تا بیشترین تسهیل ایجاد شود و مانع‌زدایی لازم صورت گیرد.

نخعی گفت: با توجه به اینکه امسال سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام گرفته است، لازم است تا این حمایت‌ها افزون شود. منوط به اینکه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیز ماموریت اصلی خود را انجام دهند و دچار حاشیه نشوند. در مورد مکانیزم حمایت از شرکت‌های خلاق نیز باید گفت، همه ما مشاهده می‌کنیم که جوانان خوب ما در حوزه صنایع نرم و خلاق، چه اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

این عضو قوه مقننه در تشریع بیشتر این موضوع، افزود: محصولات و خدمات نوآورانه و خلاق عرضه شده در حوزه گردشگری، صنایع دستی، سمعی و بصری و اقتصاد دیجیتال مبین این موضوع است. به نظر من اسم مهم نیست و هر جا که خلاقیت وجود داشته باشد، باید حمایت کرد؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که نام شرکت خلاق است یا دانش‌بنیان، تا زمانی که این شرکت‌ها در مسیر اشتغالزایی با ابزار فناوری و نوآوری گام بر می‌دارند و در تلاش هستند که اقتصاد مقاومتی را تقویت کنند باید از آن‌ها حمایت کرد، ما نیز در مجلس، قطعاً حمایت از شرکت‌های خلاق را نیز مانند دانش‌بنیان‌ها مد نظر قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصطفی نخعی صنایع فرهنگی شرکتهای دانش بنیان شرکتهای خلاق شرکت های خلاق دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

سید مجتبی خیام نکویی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه ما شاهد تحول چشمگیری در شتاب‌بخشی به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور در دهکده فناوری و نوآوری در مرکز تحقیقات استان خراسان رضوی هستیم.

وی بیان کرد: برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم، مهمترین مولفه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. ما ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری پیش‌بینی کردیم که شاید فعال‌ترین دهکده ما از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

خیام نکویی با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد پایلوت این موضوع را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند و ما تا پایان سال آینده شاهد این موضوع باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند. اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشتیم.

وی ادامه داد: اگر نان کامل در سبد غذایی مردم ما قرار بگیرد، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور انجام شود. خوشبختانه استان خراسان رضوی در این موضوع از همه استان‌ها جلوتر است.

خیام نکویی اضافه کرد: ما نیازمند یک بسته سیاستی هستیم تا تولیدکنندگان نان این ظرفیت را داشته باشند که وقتی نان‌ را در اختیار مردم قرار می‌دهند از نظر اقتصادی برای آن‌ها به صرفه باشد. از همه افرادی که می‌توانند در تولید نان کامل به ما کمک کنند، درخواست کمک می‌کنیم و آن‌ها را در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری مورد حمایت ویژه قرار می‌دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما حدود ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان را در مجموعه بخش کشاورزی داریم، عنوان کرد: این تعداد نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کل ۷ درصد بوده، در حالی که انتظار ما ۲۰ درصد است. برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم. ما برای تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و انتقال رایگان ۴۰۰ فناوری که در مجموعه سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج قرار دارند، به شکل رایگان زمین در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ‌توافق کردیم که بتوانیم امسال به شکل ویژه‌تر در حوزه امنیت غذایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق