Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: ناتو و جی۷ با آن سابقه فاجعه‌بارشان در منطقه ما، از هیچ جایگاه برتری برخوردار نیستند که از آنجا دیگران را موعظه کنند، خصوصا در قبال ایران که لنگر صلح و امنیت در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برابر انگاشتن طرف متضرر و طرف خرابکار، تنها نشانگر یک رویکرد معیوب و سیاسی است، تاکید کرد: به جای خطابه خواندن برای دیگران، به قوانین بین‌المللی پایبند باشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها در نیویورک مورد توجه ما قرار داشت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست شورای امنیت درباره وضعیت منطقه غرب آسیا و اوضاع فلسطین به نیویورک سفر کرده بود در گفت‌وگویی با خبرنگاران به تشریح رایزنی‌هایش در مقر سازمان ملل متحد پرداخت.

وی گفت: بخشی از هدف اصلی سفر، حضور در نشست مقامات عالی رتبه شورای امنیت و تبیین مواضع ایران در خصوص تحولات غزه و اقدام دفاع مشروعی بود که بر روی دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که از آنجا سفارت ما در دمشق هدف قرار گرفته بود، انجام شد. در دیدار‌ها و در چارچوب سخنرانی در شورای امنیت، ابعاد و پیامد‌های هرگونه تکرار ماجراجویی جدید اسرائیل را مورد توجه قرار دادیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: با توجه به اینکه معتقدیم توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست، در دیدار‌ها به ویژه با دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سعی کردیم آنها را ترغیب کنیم که برای حل ریشه‌ای بحران در منطقه تلاش کنند.

وی افزود: آنچه ضروری است تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است و باید بسته سیاسی که همه ابعاد از جمله تبادل اسرا، عقب نشینی نیرو‌های اشغالگر از غزه و ارسال گسترده کمک‌های انسانی را مورد توجه قرار دهد، در دستورکار سازمان ملل قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد: در گفتگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ایده‌هایی که می‌تواند توسط دبیرکل و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه در دستور پیگیری قرار بگیرد، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

وی گفت: در دیدار با وزرای خارجه کشور‌های منطقه و برخی از مقامات سازمان‌های بین‌المللی از جمله رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره ابعاد انسانی موضوع غزه به گفتگو پرداختیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: طبعا در بخشی از دیدار‌ها به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف تحرکات ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • برخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود
  • همایش آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب
  • دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها در نیویورک مورد توجه ما قرار داشت