Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عمان در دیدار مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران ضمن گفت‌وگو درباره تحولات یمن، مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه، بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که به مسقط سفر کرده امروز (سه‌شنبه) با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات آخرین تحولات روابط دوجانبه، تحولات یمن و موضوعات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این ملاقات ضمن ارائه گزارش آخرین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل انساندوستانه و توقف جنگ در این کشور، از اقدام سلطنت عمان در اعزام هیأت به صنعاء و تلاش این کشور برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران در همکاری با سازمان ملل متحد استقبال کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز تلاش‌های این کشور در بحران یمن را گامی برای حل فاجعه انسانی موجود در یمن و ثبات منطقه‌ای خواند.

وی همچنین بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای تأکید کرد.

خاجی در این سفر همچنین با شیخ خلیفه الحارثی معاون سیاسی وزارت خارجه عمان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن به تفصیل بحث و گفت‌وگو کردند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر خاجی به مسقط خبر داده بود.

چندی پیش نیز محمدجواد ظریف در سفری دوره‌ای به منطقه به عمان رفت و با همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

از سوی دیگر، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز اخیرا به تهران سفر کرد و ۱۸ خرداد ماه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات در این کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف در دیدار گریفیتس با بیان این‌که جنگ، راه‌حل بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به آنها تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران و عمان علی اصغر خاجی بدر البوسعیدی همکاری منطقه ای جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه خارجه عمان گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، کاتز در این ویدیو که در آن گروهی از شهروندان در حال مراسم عزاداری محرم هستند تاکید می‌کند که خطر ایران بسیار نزدیک است و باید هرچه سریعتر مقابل این کشور ایستاد. او همچنین در این پست توییتری به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی جمله «همین حالا ایران را متوقف کنید پیش از آنکه خیلی دیر شود» را نوشته است.

مشخص نیست ارتباط این ویدیو به ایران چیست و حضور گروهی از شهروندان در مراسم عزاداری و سینه‌زنی با خطرات برآمده از ایران چه ارتباطی دارد. 

او در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است. 

در این ویدیو وزیر خارجه اسرائيل تلاش کرده ایران را به عنوان خطری بزرگ برای جهان به تصویر بکشد و در آن تصاویری از برج ایفل دیده می‌شود در حالی‌که گروهی از مسلمانان فریاد الله اکبر سر می‌دهند.

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی