Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@01:08:44 GMT

رئیسی: صندوق ذخیره فرهنگیان، گاوصندوق نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۱۳۹

رئیسی: صندوق ذخیره فرهنگیان، گاوصندوق نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، همایش بزرگ فرهنگیان و معلمان عصر امروز (سه شنبه) با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محوطه باز هتل المپیک تهران برگزار شد. 

رئیسی در این نشست ضمن ادای احترام به معلمان و آینده سازان ایران اسلامی اظهار داشت: در این مقطع بسیار حساس برای تصمیم‌گیری مردم عزیزمان 40َسال آنچه از خدمات و ایستادگی‌هایی که جوانان کشور در عرصه‌های مختلف انجام دادند و نسبت به مجاهدت‌های نیروهای انقلاب در جای‌جای ایران ارج می‌نهیم و برایشان دعا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: علیرغم پیشرفت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی به دلیل برخی مشکلات که ناشی از نتوانستن‌ها و سوء مدیریت‌ها در برخی بخش‌ها وضع نامطلوبی داریم که سند آن وضع موجود و در بیانیه گام دوم تبیین شده است. 

وی با تاکید بر اینکه معلمان هویت سازان و تمدن سازان جامعه هستند و باید معلم و جایگاه فرهنگی در کشور را شناخت، گفت: نباید ‌شان معلمی را در حد کسی که مزد می‌گیرد کاهش داد. 

رئیسی افزود: محور تحول که باید دنبال ایجادش باشیم اجرای عدالت است و ما در اجرای عدالت عقب ماندگی داریم و همه سطوح جامعه اسلامی باید منادی اجرای عدالت باشند. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه مدرسه مبدا تحول در آموزش و پرورش خواهد شد و باید اتفاقی بیفتد که در آن معلمان نقش برجسته‌ای داشته باشند، اظهار داشت: بازنشستگان چراغ هدایت آیندگان هستند وشان و منزلت آنان باید مورد توجه واقع شود و برنامه ما توجه جدی به بازنشستگان است. 

وی افزود: از کادر درمان کشور بخاطر به خطر افتادن جانشان تشکر می‌کنم و از معلمان هم تشکر میکنم چون معلمان در کرونا خوش درخشیدند و اجازه ندادند جریان علم افزایی دچار توقف ‌شود. 

رئیسی با بیان اینکه آموزش کالا نیست بلکه ستون پیشرفت کشور است گفت: نباید در آموزش و علم کیفیت فروشی کرد و اگر کیفیت را با هرچیزی در آموزش و پرورش مبادله کنیم ضرر کرده‌ایم و باید طرح رتبه‌بندی معلمان سریعا اجرا گردد و مگر می‌شود چیزی قانون باشد و افراد با سلیقه خود آن را به تاخیر بیاندازند. 

وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان گاو صندوق نیست بلکه باید بصورت شیشه‌ای در منظر فرهنگیان گذارده شوند و حق فرهنگیان است که بدانند در این صندوق چه می‌گذرد. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: معیشت معلم ضروری است و درست نیست معلم گرفتار معیشتش باشد و باید معیشت معلم را تامین کنیم که نیاز به کار دوم و سوم نداشته باشند. 

کد خبر 607859 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سید ابراهیم رئیسی فرهنگیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سید ابراهیم رئیسی فرهنگیان انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری تهران و فرمانداری تهران.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود. این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است. علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس