Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@05:21:32 GMT

مصرف آب در تهران چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۱۵۶

مصرف آب در تهران چقدر شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ محمدرضا بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در تهران به ۲۴۰ لیتر در روز و در شهرهای استان تهران هم به ۲۱۰ لیتر در روز رسیده که این امر نیازمند مدیریت مصرف شهروندان است.

مصرف آب در تهران در وضعیت نارنجی است

وی افزود: در تهران ۳ نوع رنگ بندی برای آب تعریف کرده ایم که رنگ سبز مصارف عادی، رنگ نارنجی مصرف در وضعیت هشدار و رنگ قرمز وضعیت خطرناک را نشان می‌دهد که در حال حاضر مصرف آب در کلانشهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت این شرکت تامین آب شرب پایدار است و تا زمانی که آب به وضعیت هشدار نرسد برنامه ای برای جیره بندی نداریم از این رو از شهروندان می خواهیم با راهکارهای مدیریتی مصرف آب را کاهش دهند.

تنظیم کولرهای آبی صرفه جویی ۳۰۰ میلیون لیتری آب در هر شبانه روز را به همراه دارد

وی با اشاره به اینکه در تهران سه میلیون کولر آبی داریم، گفت: هر کولر آبی در شبانه روز به صورت متوسط ۳۰۰ لیتر آب مصرف می کند که اگر دارندگان کولرها، یک سوم مصرف آب را با راهکارهای ساده کاهش دهند ۳۰۰ میلیون لیتر در هر شبانه روز از مصرف آب جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: کاهش این مقدار آب در روزهای گرم تابستان به مدیریت مصرف کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه یک سوم مصرف آب کولر با چندین راهکار ساده کاهش می یابد، گفت: مخزن کولر شب ها با افزایش فشار آب پر می شود و ممکن است آب از مخزن سرریز شود از این رو باید اتصالات، کنترل شیلنگ آب و تعویض قطعات فرسوده از جمله شناور را کنترل کنیم.

بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین نصب سایه بان و استفاده از رنگ سفید برای کولرهای آبی باعث کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوای دریچه کولر و به تبع کاهش مصرف آب می شود.

پربیننده ترین جزییات جدید از پرداخت یارانه بنزین افزایش قیمت بنزین تصمیم سران سه قوه بود / ترجیح کشور تاکنون عدم ورود به پرونده کرسنت است ناگفته‌ هایی از دلایل آتش‌ سوزی در پالایشگاه تهران قیمت نفت همچنان در بالاترین سطح چند ساله / بهبود تقاضا عامل رشد بازار بدون تعارف هشدار می دهیم آب نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصرف آب انتخابات ۱۴۰۰ مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی افزود: خبر خوب وزیر نیرو داشتن آب به اندازه کافی در نیروگاه‌های آبی و پیش‌بینی ادامه بارندگی‌ها بود که منجر به تولید برق حداکثری در نیروگاه‌ها و کاهش تنش‌های کمبود برق خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه‌های مدون وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۳ و مدیریت شدت مصرف انرژی از دیگر موارد مورد تاکید نمایندگان بود .

دیگر خبرها

  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی
  • لزوم کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی تهران/ پر مصرف‌ها هزینه بیشتری برای آب بپردازند