Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:42:04 GMT

خیاطی در بخش روکش حرارتی تلسکوپ James Webb

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۲۵۳

خیاطی در بخش روکش حرارتی تلسکوپ James Webb

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی پیش ناسا در حساب اینستاگرامی تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر جدیدی را منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهد که افرادی در این تلسکوپ مشغول به خیاطی هستند.

تکنسین‌هایی که در بخش روکش حرارتی مشغول به کار هستند، روکش‌هایی خاص را که پوشش دهنده ابزار‌ها و ماهواره‌ها هستند را تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار همان فرآیند شبیه به ساخت پوشش برای هواپیما‌ها است. افراد شاغل در این بخش در خیاطی، طراحی مد و لباس مهارت‌های لازم را دارند.

بیشتر بخوانید

چرا لباس های فضایی ناسا بسیار گران هستند؟ تصاویری از خیاطی در تلسکوپ جیمز وب

ناسا با انتشار این تصاویر نوشت: " افرادی که در بخش روکش حرارتی (thermal blanket) تلسکوپ جیمز وب مشغول به کار هستند را بررسی کرده ایم. "

در تصاویر اول و دوم مهندسان و تکنسین‌ها در حال نصب پوشش‌های حرارتی پرواز بر روی سازه‌ای هستند که از آینه ثانویه تلسکوپ پشتیبانی و حفاظت می‌کنند. پوشش‌ها هر دو بسته و دوخته می‌شوند تا اطمینان حاصل شود هنگامی که وب سفر طولانی خود را طی می‌کند، این پوشش‌ها فضای کافی برای کوچک شدن و حرکت دارند و به طور ایمن به هم متصل می‌شوند.

در تصویر سوم، پائولا کین، یکی از تکنسین‌های فنی در "فروشگاه پوشش حرارتی در مرکز فضایی NASAGoddard مشغول به کار است. او به همراه تیمش به ساخت عایق حرارتی برای ماموریت‌های مختلف از جمله تلسکوپ فضایی جیمز وب کمک می‌کنند.

گفتنی است که تلسکوب جیمز وب برای رصد کردن کیهان در طیف مادون قرمز طراحی شده و ستاره شناسان از این تلسکوپ برای کشف نشانه‌های حیات در جو سیاره‌های دیگر و مطالعه درباره اولین ستاره‌ها و کهکشان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضانوردان ناسا ایستگاه فضایی فضانورد ناسا خیاطی جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • جیمز باند جدید را هوش مصنوعی انتخاب کرد/ هنری کویل در کنار مارگو رابی
  • مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید
  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • مجموعه «۵۰ متر مربع»، از شبکه تهران