Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-24@14:30:48 GMT

پدیده‌ای به نام دشمن خانگی تیم ملی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۳۱۰

پدیده‌ای به نام دشمن خانگی تیم ملی

خبرورزشی – تیم ملی اسپانیا در اولین بازی خود در جام ملتهای اروپا مقابل سوئد متوقف شد. این تیم در کشور خودش و در شهر سویا میزبان حریف بود، شهری که به شب زنده داریها و فرهنگ خاص خود مشهور است و داستانها و رمانهای زیادی در مورد آن نوشته شده است.

با این وجود تفاوت اسپانیا با دیگر میزبانهای جام ملتهای اروپا دست کم تا این لحظه در این بود که هیچکدام از آنها در جریان بازی با پدیده اعتراض هواداران و هو شدن بازیکن خودی مواجه نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما لوئیس انریکه و شاگردانش با دو مورد عجیب به عنوان میزبان مواجه بودند: «هو شدن بازیکن خودی و چمن بی کیفیت ورزشگاه.»

اعتراض به آلوارو موراتا و هو کردن او از نیمه اول آن هم به دلیل عملکرد داخل زمین یکی از مواردی بود که تیم ملی اسپانیا تقریبا در تاریخ خود با چنین موردی در سطح ملی و تورنمنتهای مهم مواجه نشده بود. سابقه داشته که مربیانی مثل خاویر کلمنته یا لوئیس آراگونس مورد هجمه هواداران قرار بگیرند.

در مورد بازیکنان هم مواردی مثل جرارد پیکه یا لوئیس سوارس بازیکن اسپانیایی در دهه ۸۰ که در ورزشگاه برنابئو هو شدند یا دی استفانو که در نوکمپ هو شد وجود داشت اما در هیچکدام از این موارد دلیل فنی و عملکرد بازیکن درون زمین دلیل این اتفاق نبود.

موقعیتی که موراتا در دقیقه ۳۸ بازی از دست داد باعث شد باعث ایجاد اختلاف بین تماشاگران شد. گروهی به اعتراض پرداختند و گروه دیگر با اشاره لوئیس انریکه به حمایت از بازیکن پرداختند. موراتا اما باز هم مورد اعتراض قرار گرفت چون یک موقعیت دیگر را هم از دست داد. او البته سابقه هو شدن در ورزشگاه متروپولیتونا توسط هواداران اتلتیکومادرید زمانی که برای این تیم بازی می کرد را هم داشت.

لوئیس انریکه بابت اینکه موراتا را به مورنو در ترکیب اصلی ترجیح داد، مورد انتقاد قرار گرفته است. او بعد از خط زدن سرخیو راموس و انتخاب نکردن هیچ بازیکنی از رئال مادرید هم تحت فشار رسانه ها قرار داشت و حالا به نظر می رسد این فشارها باعث خواهد شد که او تمرکز خود را بیشتر از دست بدهدا. مربی ای که با انتخابهای لجوجانه همواره جنجال ساز می شود.

عملکرد موراتا در این بازی باعث شد هواداران چلسی نیز به این موضوع واکنش نشان دهند. آنها در توئیتر و سایر شبکه های مجازی به اینکه این تصاویر و این عملکرد از موراتا برای آنها آشناست اشاره کردند. موراتا سال ۲۰۱۷ با انتفالی گرانقیمت از رئال مادرید به چلسی رفت اما در این تیم ناکام بود و هواداران چلسی تاکید کردند که این موقعیتهایی که موراتا از دست داد آنها را یاد روزهای تاریکی که در چلسی داشت انداخته است.

یکی از هوادران چلسی نوشته بود: «ما هواداران چلسی شایستگی دریافت مدال بابت تحمل کردن موارتا و ایگواین در تیممان را داریم.»

چمن ورزشگاه

کیفیت چمن ورزشگاه نیز الیمپیکو شهر سویا نیز یکی دیگر از مواردی بود که در این بازی مورد انتقاد قرار گرفت. ورزشگاهی با چمن خشک که در مواردی حتی سوخته بود و سرعت دادن در آن کاملا مشکل بود. این شرایط البته برای هر دو تیم وجود داشت اما مسئله این بود که سوئد اصلا به دنبال مالکیت توپ نبود و از این نظر مشکلی نداشت. آنها مالکیت توپ را ۷۵ به ۲۵ به اسپانیا واگذار کردند اما به نتیجه مورد نظر خود رسیدند و چمن ورزشگاه نیز به آنها کمک کردند.

خود اسپانیایی هم می دانند که در میان ۱۱ ورزشگاهی که میزبان رقابتهای یورو ۲۰۲۰ هستند آنها بدترین ورزشگاه را دارند و اینکه در دو بازی آینده مقابل لهستان و اسلواکی نیز کار بسیار سختی را با این شرایط در پیش خواهند داشت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی اسپانیا سوئد لوئیس انریکه آلوارو موراتا آلوارو موراتا تیم ملی اسپانیا جام ملت های اروپا سوئد لوئیس انریکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)

مائوریسیو پوچتینو که ورزشگاه امارات برای او یک کابوس محسوب می‌شود، امشب در کنار شاگردانش شکست تحقیرآمیزی را متحمل شد تا آرسنال در بام لندن و لیگ برتر قرار بگیرد.

دانلود (106.8MB)

دیگر خبرها

  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد
  • تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین
  • ببینید | خلاصه بازی آرسنال ۵ - چلسی ۰
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • پوچتینو: به شکست ۵-۰ نیاز داشتیم!
  • خلاصه بازی آرسنال 5-0 چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • پدیده فصل گذشته دروازه‌بانی آماده چالش با استقلال
  • نواک جوکوویچ: سانتیاگو برنابئو زیباترین استادیوم دنیاست
  • بازیکنانم مانند بطری‌جادویی هستند / اتمسفر ورزشگاه خانگی ملوان فوق‌العاده است