Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:09:06 GMT

بیانیه مشترک آمریکا و اروپا: از اقدامات ایران نگرانیم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۴۲۱

آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی بر ضرورت رفع تحریم‌های ضدایرانی برای احیای برجام تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، آمریکا و اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ی مشترک خود آورده‌اند: ما قصد داریم تا برای مقابله با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی همکاری کنیم. ما بر حمایت خود بر تلاش‌های مداوم دیپلماتیک و مذاکرات در وین که هدف‌شان تسهیل بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین اجرای کامل و موثر اجریای توافق توسط ایران و آمریکا است، تاکید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه بیانیه مشترک خود نوشته‌اند: ما نگرانی جدی درخصوص اقداماتی که ایران در مغایرت با برجام اتخاذ کرده داریم. ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌دانند که در کنار اجرای کامل و موثر تعهدات برجامی توسط ایران، رفع تحریم‌ها نیز بخش ضروری در برجام است.

در انتهای بیانیه آمده است: برجام همچنان برای اطمینان حاصل کردن از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و حفظ معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی حیاتی است.

به گزارش ایسنا، مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیانیه آمریکا و اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم