Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه اسلام بدون جمهوریت و جمهوریت بدون اسلام معنا ندارد، گفت: جمهوریت بخشی از اسلام است و لذا حضور فعالانه و مشارکت حداکثری در انتخابات جزو لاینفک جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در همایش جامعه حقوقی استان گیلان که با محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در برخورد با این پدیده، اظهار کرد: کرونا فرصتی ایجاد کرد تا افراد مرتبط با امور حقوقی و قضایی اندکی با خود خلوت کنند و به جای رسیدگی به پرونده دیگران، کارنامه خودشان را زیر سوال ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم بررسی عوامل اثرگذار بر کاهش یا افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات، افزود: انقلاب اسلامی برای تداوم و پایداری به مولفه هایی نیاز دارد که هرچقدر از این مولفه ها فاصله بگیریم از انقلاب دور شده ایم.

رئیس کل دادگستری گیلان، اولین عامل و مولفه پایداری انقلاب را عدالت و عدالت خواهی دانست و تصریح کرد: اگر نظام اسلامی از عدالت فاصله بگیرد و یا مسئولی نسبت به عدالت و ارزش های انسانی بی تفاوت باشد، اولین قدم برای انحراف از انقلاب است.

حجت الاسلام خلیلی، یکی از عوامل اثرگذار بر مشارکت مردم در انتخابات را تفسیر مفاهیم از طریق تحریک احساسات دانست و گفت: اگر مفاهیمی ایجاد شود و یا تفسیری از مفاهیم داشته باشیم که احساسات مردم را تحریک کند و آن مفاهیم را ترویج کنیم، سطح مشارکت مردم کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به رهیافت های روان شناسی در جامعه شناسی دینی، عنوان کرد: روانشناسان در این رهیافت اعتقاد دارند که دین قبل از کارکرد عقلانی، کارکرد عاطفی، هیجانی و احساسی دارد لذا برای اینکه گروهی از مردم در مقابل انقلاب قرار گیرند، باید احساسات آنان را تحریک کرد و رسانه های گروهی ابزار تحریک احساسات است.

رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه رسانه های گروهی معاند از شش ماه قبل «نه به جمهوری اسلامی» را به منظور مشارکت حداقلی در انتخابات دنبال می کنند، متذکر شد: رسانه های گروهی یک واقعیت ایجاد می کنند؛ نه اینکه واقعیت ها را مستند کنند، یعنی حقایق امروز براساس آن چیزی است که رسانه ها و فضای مجازی در فکر مردم ایجاد می کنند.

حجت الاسلام خلیلی، با اشاره به نقش رسانه ها و فیلم های امپراتوری غرب در ایجاد اجماع و برنامه ریزی علیه کشورها، خاطرنشان کرد: رسانه ها جایگاه مهمی برای تفسیر مفاهیم دارند.

وی جمهوریت و اسلامیت را هویت انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بین جمهوریت و اسلامیت یک سازگاری به وجود آورده و مردم به خاطر جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند.

رئیس کل دادگسنری گیلان، با بیان اینکه اسلام بدون جمهوریت و جمهوریت بدون اسلام معنا ندارد، گفت: جمهوریت بخشی از اسلام است و لذا حضور فعالانه و مشارکت حداکثری در انتخابات جزو لاینفک جمهوری اسلامی است. ملت ایران برای اسلام قیام کردند و اسلام هویت مردم ایران است، اما دشمنان با جدا کردن جمهوریت و اسلامیت به دنبال بی هویت کردن ملت هستند لذا شرکت در انتخابات هم جنبه ملی و اجتماعی دارد و هم جنبه دینی و شرعی.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: جمهوریت مظهر دنیا و اسلامیت مظهر آخرت است و جمهوری اسلامی دنیا و آخرت را در کنار هم می خواهد.

وی حضور فعالانه در انتخابات را ضامن هویت ملی در ذیل اسلام دانست و یادآور شد: باید در انتخابات به گزینش اصلح اقدام کنیم تا با انتخاب ناصحیح به جمهوریت و اسلامیت صدمه وارد نشود و دیگران ناکارآمدی را به اسلام نسبت ندهند.

رئیس کل دادگستری گیلان، با تاکید بر لزوم توجه به کارنامه افراد در عدالت خواهی و مبارزه با فساد، اظهار کرد: فرد اصلح انگیزه مبارزه با فساد دارد و دغدغه مردم دغدغه اوست  تا در کنار رفع مشکلات، هویت ایرانی و اسلامی ما را در جهان جلوه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري انتخابات ۱۴۰۰ حداکثری در انتخابات جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی حضور فعالانه کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ امام جمعه مهاباد درآیین گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قدرت تدافعی و امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب شده تا این نهاد به مایه افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شود، گفت:

جواب دندان شکن و تنبیهی به رژیم غاصب صهیونیستی در پی حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه با موفقیت کامل همراه بود که بر عزت این نیروی مسلح افزود.

ماموستا عبدالسلام امامی افزود: مقابله و حمله به تروریست ها و زورگویان و کشورهایی همچون رژیم صهیونیستی که دارای بیشترین موشکهای کلاهک دار هسته ای هستند، نشان از قدرت بازدارندگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده که در سایه اقتدار نیروهای مسلح به دست آمده است.

ماموستا امامی، با بیان اینکه قدرت نظامی و تدافعی ما با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهارکرد: خداوند را به خاطر وجود چنین نیروهای ارزشی و وفادار مانند سپاه پاسداران و ارتش مردمی جمهوری اسلامی سپاسگزاریم که عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.

ماموستا امامی، با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، افزود: اکنون نیروهای پاسدار ما تنها معطوف به نظامیان نیست و تمام مردم کشور در بخشهای مختلف پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی، ضمن تبریک دوباره فرا رسیدن روز ۲۹ فروردین و روز ارتش گفت: نیروهای مسلح ما علاوه برتوانایی در بخش نظامی در سایرحوزه های خدماتی و سازندگی و همچنین رویدادهای داخلی در کنار مردم بوده و خدمات خود را در طبق اخلاص ارائه می کنند.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با بیان اینکه سپاه پاسداران خدمتگزار واقعی مردم است، گفت: این نیروهای ارزشی، مطیع، وفادار و فداکار در حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کنار مردم بوده و خدمت می کنند.

حسن عباسی افزود: عملیات وعده صادق برای نخستین بار از خاک کشور و با اعلام قبلی در حالی با موفقیت صورت گرفت که چندین کشور به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخته بودند.

عباسی، با تأکید بر اینکه این عملیات ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست، اضافه کرد: قدرت بازدارندگی نظام به برکت وجود نیروهای مسلح و حمایت مردمی بوده و نقش ارتش جمهوری اسلامی نیز در کنار سپاه پاسداران غیرقابل انکار است.

در پایان این مراسم از امیر عیسی بیات فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده متحرک هجومی مهاباد و سرهنگ اکبر نوروزی فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد با اهدای لوح از طرف شورای اداری قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات
  • موفقیت عملیات وعده صادق لطف پرودگار است
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهاباد
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • آیت‌الله سعیدی: در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش احترام دارد