Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه ایرنا از شاتا،آیین امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت میان ایمیدرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) با حضور وزیر صمت و معاونان وزارتخانه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع)، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قرارداد ایمیدرو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) در فاز نخست پروژه سالانه۷۰ هزار تن پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت در شهرستان سراب تولید می شود که تاثیر قابل ملاحظه ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد.

تولید فعلی آلومینا در کشور سالانه به ۲۵۰ هزار تن می رسد از این رو ضروری است که زمینه افزایش تولید این ماده فراهم آید.

در حال حاضر کشورمان سالانه به ۱.۵ میلیون تن پودر آلومینا نیاز دارد که بخش عمده ای از آن از طریق واردات تامین می شود.

پیش بینی شده در صورت امکان، تولید آلومینا از نفلین در فازهای توسعه به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

ارزش فاز نخست پروژه ۱۳۷ میلیون یورو است و این طرح در مدت ۴ سال اجرا و ساخته خواهد شد.

گفتنی است که تولید آلومینا از نفلین، علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، با احتساب محصولات جانبی ارزش افزوده بالایی را ایجاد می کند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت صمت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت صمت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وزارت صنعت معدن و تجارت صمت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است و این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، افزود: این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

شفقت افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس