Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:35:24 GMT

مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد مهمترین محور است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۸۱۹

مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد مهمترین محور است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر سه شنبه دراجتماع رأی اولی های استان البرز درپارک ایران کوچک در کرج اظهارداشت: رأی اولی ها برای اولین بار درسرنوشت کشور شریک می شوند تا درقدرت و سربلندی آن سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات برای کشور بسیارمهم است که هرفردی باید به آن اهمیت بدهد، خاطرنشان کرد: همه باید رأی بدهیم چون در سزنوشت کشورموثر است پس نباید کوتاهی کرد بلکه باید دقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: برای قدام گذاشتن در یک مسیر باید انگیزه داشت زیرا انسان با انگیزه می تواند به هدف برسد و انگیزه برای انجام دادن کارمثل سوخت برای وسیله نقلیه می ماند.

وی با بیان اینکه بین انگیزه و انتخاب رابطه وجود دارد چون زیربنای انتخاب را انگیزه تشکیل می دهد ، اضافه کرد: ما انسان بدون انگیزه نداریم و انسان اعمال خود را بر اساس انگیزه هایش انجام می دهد.

حسینی همدانی تصریح کرد: اکنون موضوع رأی دادن مطرح است و بعضی ها می گویند ما رأی می دهیم و برخی نیز می گویند ما رأی نمی دهیم.

وی رأی دادن را تجلی انتخابات دانست و افزود: انگیزه منفی و مثبت ما نوع رأی ما را مشخص می کند یعنی مشارکت بالا نشان می دهد که انگیزه عمومی در انتخابات بالا بوده و برعکس آن نشان دهنده پایین بودن انگیزه عمومی است.

وی ازانگیزه به عنوان موتورمحرکه درجامعه یاد کرد و گفت: ما دریک فضا و اتمسفر قرار داریم وسیاست هم مثل هواست که چه دلمان بخواهد و چه دلمان نخواهد ما را احاطه کرده است ، چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم دراین فضا قرارداریم.

امام جمعه کرج یادآورشد: هرکسی که می گوید من سیاسی نیستم و کاری به سیاست ندارم ، درحال سیاست ورزی است که انتخابات هم دراین فضا قرار دارد چون باید فکر کنیم که آیا می توانیم پاسخگوی آن باشیم وبه وضعیت آینده کشورپاسخ دهیم.

وی ادامه داد: تمام دشمنان خارجی و داخلی به اتفاق هم زبان شده اند تا با دلسردی مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهند و سرمایه های اجتماعی را در کشور از بین ببرند.

حسینی همدانی از ترور، تحریم  و جنگ به عنوان ضربه های دشمنان به ایران نام برد و افزود: اما به کوری آنان با ایستادگی و در صحنه بودن مردم نتوانستند به اهدافشان برسند و در جبهه مقاومت در دنیا نیز شاهد شکست دشمنان هستیم.

وی به پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته مطح کردند پرداخت و افزود: الان به گردنه این پیچ تاریخی رسیده ایم که اگر به خوبی از آن عبور کنیم مسیر هموار می شود و اگر اشتباه کنیم، معلوم نیست شرایط چه زمانی هموار می شود تا به هدف برسیم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرزگفت: سال ۸۸ را یادتان باشد که وقتی دشمنان بین حاکمیت و مردم تزلزل ایجاد کردند، تحریم ها زیاد شد و یا آبان ۹۸ زمینه دوقطبی را در جامعه ایجاد کردن و بعد سرداررشید اسلام قاسم سلیمانی را به شهادت رسادند و سپس فخری زاده دانشمند هسته ای را ترورکردند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال برهم زدن پیوستگی و وحدت اجتماعی مردم ایران هستند، افزود: انتخابات بزنگاه است چون سرمایه اجتماعی است که موجب قوی شدن ملت می شود وهمچنین دیگر تحریم ها اثربخش نخواهد بود.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: کسانی که به عمد درطبل کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه می کوبند در واقع آگاهانه یا ناآگاهانه در راه دوقطبی کردن جامعه حرکت می کنند.

وی به روشنگری و بصیرت افزایی در انتخابات اشاره کرد و یاآورشد: باید به میدان انتخابات آمد و دیگران را برای شرکت در انتخابات تشویق کرد چون رأی دادن موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود و قدرت و اقتدار کشور را افزایش می دهد.

وی انتخابات را یک سرمایه اجتماعی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به تحول خواهی و ایجاد تحول پرداخت و فرمودند که جوانان به فکر تحول باشند و اکنون انتخابات زمان این تحول است که امید به آینده را بالا می برد.

امام جمعه کرج گفت: آینده دراختیارجوانان است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند باید به آینده نگاه خوشبینانه داشت و ترس و ناامیدی را از خود برانیم.

وی در ادامه به انتخابات شورای شهر پرداخت و گفت: مردم خودشان برای افرادی که می خواهند درشورا رأی دهند لیست درست کنند و به لیست هایی که می بینند توجه نکنند و برای رأی دادن از کسانی که این افراد را می شناسند سوال کنند.

استان البرز بیش از ۶۳ هزار رأی اولی دارد.

دراین برنامه برای شرکت کنندگان سرود و مسابقات فرهنگی و قرآنی اجرا شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ البرز انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ البرز انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ البرز انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی حسینی همدانی رأی دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار استاندار قم با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: حوادثی که در غزه اتفاق افتاده، در نوع خودش کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این میزان جنایت فاجعه‌ای است که افرادی انسان نما مرتکب آن می‌شوند و نهاد‌های بین‌المللی بعد از گذشت حدود ۶ ماه تنها قطعنامه‌ای را صادر می‌کنند که البته امیدواریم به نتیجه برسد و منجر به یک آتش بس پایدار گردد.

آیت الله بوشهری گفت: در هیچ فرهنگی بیمارستان تبدیل به زمین جنگ نمی‌شود و بیماران مورد تهدید واقع نمی‌شوند، من از برخی کشور‌های عربی و اسلامی تأسف می‌خورم که در این شرایطی که غزه ۶ ماه مورد یورش دشمن است، تأمین کننده سوخت و انرژی رژیم صهیونیستی می‌باشند، آیا مسلمانی تنها در کلام است؟! اینها روزی رسوا می‌شوند و مردم ساکت نخواهند نشست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان این جنایات را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم منجر به یک بیداری در امت اسلامی شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جدید گفت: امسال پیداست که انتظار رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – از مسئولین این است که راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند تا آنان ایفای نقش جدی داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امسال نیز مانند چند سال گذشته، مقام معظم رهبری بر مسئله تولید تأکید کردند؛ منتها با یک واژه دیگری به این معنا که اگر چه در سال گذشته رشد تولید مطرح بود؛ اما نیاز به یک جهش بواسطه حضور مردم در این عرصه، وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: انقلاب اسلامی با حضور مردم شکل گرفت و از ابتدا مبنای انقلاب ما حضور آنان بود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که تفاوتی میان مردم و مسئولین وجود نداشته باشد مگر در شرح وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: اگر مردم را در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دخالت دادیم، خروجی آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؛ چرا که اگر آنان در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند، امید در جامعه افزایش خواهد یافت و در نتیجه حضور در عرصه انتخابات نیز افزایش می‌یابد.

استاندار قم نیز دراین دیدار با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته گفت: استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، با ۶.۶۳ درصد در جایگاه اول کشور ایستاد. در میزان مشارکت نیز هفتمین استان کشور بود و مردم قم حدود ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری در انتخابات مشارکت کردند.

سید محمد آقامیری ملاقات‌های مردمی مسئولین در کل استان را از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری در سال آینده عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خاندوزی، وزیر اقتصاد: با نسلی مواجه‌ هستیم که انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد