Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری گفت: نامزدهای انتخابات در راستای ارزش نهادن به تاریخ و هویت مردم باید از چسباندن آگهی و شعارنویسی بر روی دیوار بناهای تاریخی استان به‌طور جدی پرهیز کنند.

 «جلیل جباری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: این بناهای تاریخی هویت مردم این استان محسوب می‌شوند و لذا نامزدهای انتخاباتی باید از شعارنویسی و همچنین چسباندن آگهی‌های تبلیغاتی بر روی آن‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به آغاز موعد قانونی تبلیغات انتخابات چسباندن پوستر و نصب آگهی در سطح شهرها نیز انجام می‌شود ولی چسباندن پوستر به دیوار بناهای تاریخی علاوه‌بر مخدوش کردن چهره شهر هویت مردم را زیر سوال برده و همچنین نوعی بی‌ارزش کردن تاریخ یک جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرف‌داران نامزدها بدون توجه به ارزش و اهمیت بناهای تاریخی شهرها اقدام به چسباندن آگهی تبلیغاتی بر روی این دیوارها کردند و در مواردی نیز اقدام به نوشتن شعار بر روی بناهای تاریخی می‌کنند که کار بسیار ناپسندی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اقدامات خسارات جبران‌ناپذیری به بناهای تاریخی استان وارد می‌کند که برای پاک‌سازی آن‌ها نیز بعدها باید از بودجه بیت‌المال هزینه شود .

 

جباری در خاتمه گفت: نامزدهای انتخاباتی باید برای حفاظت از هویت تاریخ استان از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: بناهای تاریخی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بناهای تاریخی چسباندن آگهی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است

رحیم خاکی گفت : براین اساس بناها و محوطه‌های تاریخی استان مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه برای بازدید رایگان مردم آماده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری البرز از میراث‌ غنی چند هزار ساله و مسوولیت سنگین در مقابل بناها و محوطه‌های تاریخی گفت:حفظ و نگهداری میراث ارزشمند گذشتگان وظیفه همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد