Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:18:46 GMT

قصاص و ۱۵ سال حبس برای ۲ متهم ساکن امریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۹۰۶

قضات دادگاه کیفری استان تهران سرکرده یک فرقه انحرافی و همدستش را پس از محاکمه غیابی به اتهام قتل به قصاص و 15 سال زندان محکوم کردند.

به‌ گزارش ایران، 18 سال قبل یعنی در خرداد سال 82 هنگامی که یک زوج جوان با خودرو در یکی از خیابان‌های شمالی تهران در حرکت بودند از سوی 3 مرد ناشناس هدف شلیک گلوله قرار گرفتند و در این حادثه هر دو نفر مجروح شدند اما پس از انتقال این زوج به بیمارستان مرد جوان جان باخت و همسرش به‌شکل معجزه آسایی زنده ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع تحقیقات پلیسی از زن جوان وی مدعی شد که مدتی قبل با همسرش به عضویت یک فرقه انحرافی درآمدند که برادرش از سران این فرقه بوده است اما وقتی متوجه کارهای خلاف و فساد مالی و پولشویی این فرقه شدند تصمیم به جدا شدن از این گروه گرفتند که دفتر و مقر اصلی آنها در امریکا بود. من شک ندارم برادرم و دوستان او دستور قتل ما را صادر کرده بودند.

در حالی که فرضیه جنایت از سوی سران فرقه انحرافی قوت گرفته بود مشخص شد همان شب سران این فرقه از مرز ایران خارج شده و به امریکا گریخته‌اند.

تلاش برای ردیابی سایر اعضای این فرقه آغاز شد و مدتی بعد یکی از متهمان بازداشت شد. احسان 20 ساله در بازجویی‌ها به تیراندازی به سوی زن جوان اعتراف کرد و گفت: من فقط به این زن شلیک کردم و در قتل شوهرش بی‌گناهم.

وقتی پلیس نتوانست ردی از سایر متهمان این جنایت به دست بیاورد سرانجام پس از 18 سال احسان به اتهام شروع به قتل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه زن جوان برای عاملان این جنایت درخواست اشد مجازات کرد و گفت برادرم و همدستانش در امریکا هستند اما من خواهان مجازات آنها هستم.

سپس دختر مقتول نیز برای قاتلان پدرش درخواست قصاص کرد.

متهم که حالا ۳۸ سال دارد گفت: من تحت تأثیر حرف‌های سران فرقه اغفال شده بودم و حالا خیلی پشیمان هستم.

وی ادامه داد: چون این زوج از فرقه خارج شده بودند برادرش دستور قتل آنها را صادر کرد و من و دو نفر از دوستانم را اجیر کرد تا شبانه به آنها حمله کنیم. قرار بود همان شب و بعد از قتل از مرز خارج شویم. من مأمور قتل زن جوان بودم اما به عمد طوری شلیک کردم که نمیرد. الان هم پشیمانم و طلب بخشش دارم.

شاکی پرونده نیز از وی گذشت کرد اما گفت برای سایر متهمان مجازات می‌خواهم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به گذشت شاکی خصوصی، احسان را به 3سال زندان محکوم کردند.

قضات دادگاه برای دو عضو فراری این شبکه غیابی حکم صادر کردند و بدین ترتیب برادر شاکی به اتهام معاونت در جنایت به 15سال زندان و همدستش که قاتل بود به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قصاص حبس متهم انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان در چهارمحال و بختیاری

۶۷۰ واحد مسکن مددجویان استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، جاسم محمدی امروز در حاشیه افتتاح مسکن‌های مددجویان در استان، اظهار داشت: در سطح استان 670 واحد مسکن تحویل مددجویان استان شد.

وی ادامه داد: بنابر دستور ریاست جمهور در سال گذشته مبنی بر احداث مسکن برای تمامی مددجویان ساکن روستاها(دارای شرایط)، قراردادهای ثمربخشی انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: قراردادها با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفان منعقد شد. همچنین هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن جهت پرداخت تسهیلات نیز صورت گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم  در سال جاری بتوانیم زمینه خانه‌دار شدن تمامی مددجویان ساکن روستاها را فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: همچنین 1200 مددجو در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این مجموع برای 300 مددجو تعیبن پروژه انجام شده است که ان‌شاالله کمک بلاعوض و تسهیلات برای این مددجویان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • جنایت وسط خیابان گاندی بعد از مشاجره؛ قتل یک زن با ۲۰ ضربه چاقو
  • بهره برداری ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان در چهارمحال و بختیاری
  • جنایت در خیابان گاندی | قتل زن جوان با ۲۰ ضربه چاقو
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای به جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین
  • عامل جنایت در مرکز خرید مشهور کشته شد
  • خواستگار جدید قاتل خواستگار سابق شد | بازخوانی پرونده جنجالی میدان کاج سعادت آباد
  • خوشحالی فلسطینی‌های ساکن تورنتوی کانادا از حمله ایران به اسرائیل (فیلم)
  • شرط انسانی اولیای دم برای بخشش قاتل فرزند