Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:02:39 GMT

زنان باید هویت مستقل خود را پیدا کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۹۹۱

زنان باید هویت مستقل خود را پیدا کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر سه شنبه طی سخنانی در برنامه تبلیغات انتخاباتی خود خطاب به مردم استان قم، اظهار کرد: یکی از مسائلی که مردم باید در دولت سیزدهم به‌ آن توجه کنند و ما نیز به‌عنوان دولت موظف به‌حمایت از آن هستیم، آزادی‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: الان جوانان ما در استان‌ها و شهر‌های کوچک هیچ زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت ندارند، دخترخانم‌هایی که در شهر‌ها و مراکز استان‌ها هستند، اگر دانشگاه یا مدرسه نروند چه کار دیگری می‌توانند انجام دهند و چه تفریح دیگری دارند؟

همتی ادامه داد: ما زمینه و فضایی برای آن‌ها ایجاد نکردیم، اصلا طوری شده که جوانان ما احساس می‌کنند زندگی برایشان سخت، و رفاه و آسایش نیز کمرنگ شده است.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: جوان‌ها واقعا از زندگی روزمره خود احساس رضایت ندارند، و من این را بر مبنای حدسیات نمی‌گویم، بلکه بر مبنای مطالعه و آن چیزی که دیدم، می‌گویم و معتقد هستم در شهر‌های بزرگی مثل تهران این معضل را داریم.

همتی افزود: در شهر‌های کوچک که مقداری محیط هم بسته‌تر است، این عرصه بر دختر خانم‌ها و آقا پسر‌های ما واقعا تنگ شده و دولت حتما برای این موضوع برنامه دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: معتقد هستم که مسئولان و بخش‌های دیگر نباید این قدر در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند و به‌جوان‌ها گیر بدهند.

زنان باید هویت مستقل خود را پیدا کنند

او افزود: در جا‌های مختلف دنیا برای زنان و جوانان احترام ویژه‌ای قائل هستند، زنان ما ۵۰ درصد جامعه ما هستند، زنان ما باید هویت مستقل خود را پیدا کنند، زنان ما که به‌بقیه بخش‌های جامعه وابسته نیستند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فرض کنیم که زن به‌خاطر شوهرش باید شناخته شود، نه! این‌ها هم شخصیت‌های مستقلی دارند و ما باید این روند را به‌سمت بهتر شدن هدایت کنیم.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود هدفش از ورود به‌عرصه انتخابات ریاست جمهوری را استفاده از آخرین فرصت باقیمانده برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: من فقط می‌خواهم چهار سال رئیس جمهور شوم چرا که خیلی از رئیس جمهور‌ها که آمدند در چهار سال اول به‌خاطر محافظه کاری که برای گرفتن رای مردم در چهار سال دوم داشتند، اقدامات اساسی برای اصلاح نکردند، برای همین می‌خواهم در این چهار سال اقدامات مهم اقتصادی را برای مردم انجام دهم.

راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها در دولت جدید

او در ادامه با بیان این که در خصوص استان‌ها یک مشکل جدی داریم گفت: یک راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها نداریم، بالاخره استان‌ها، هر کدام از نظر قومی، فرهنگی، منابع، آب و هوایی، نزدیکی به‌دریا، نزدیکی به‌همسایگان غربی و شرقی یک ویژگی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به‌همین خاطر ما چاره‌ای نداریم جز این که این کلکسیونی از مشکلات که به‌خاطر نگاه متمرکز به‌اداره کشور داشتیم، را به‌تدریج از صحنه اقتصاد کشور برداریم.

همتی اضافه کرد: ما وقتی بر شهر بزرگی مثل تهران و حتی شهر‌های بزرگ کشور متمرکز می‌شویم، عملا شهر‌های دیگر به‌حاشیه تبدیل، و روستا‌ها و شهر‌های کوچک نیز خالی از سکنه می‌شوند.

او گفت: در دولت سیزدهم اولویت نخست این است که تصمیمات اقتصادی بر استان‌ها حاکم باشد، و برای تحقق این امر باید نگاه سیاسی را از استان‌ها برداریم و نگاه اقتصادی داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: وقتی به‌استان‌ها سیاسی نگاه می‌کنیم، مسائل را امنیتی می‌بینیم، یکی از معضلات کشور به‌ویژه استان‌ها این است که از مرکز به‌استان‌ها سیاسی نگاه می‌کنیم.

او ادامه داد: وقتی سیاسی نگاه می‌کنیم، راه حل‌هایی که ارائه می‌دهیم نیز بیشتر با دید امنیتی و متمرکز و بر مبنای تصمیمات مرکز است.

همتی با بیان این که راهکار توسعه کلان استان‌ها، مورد توجه قرار دادن ویژگی‌های آن‌ها است، ادامه داد: برای همین من برنامه‌ای دارم که هر سه‌ماه یک بار با نخبگان، جوانان و کسانی که در روند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی هر استان تعیین کننده هستند، جلسه داشته باشیم و به‌تدریج روند توسعه استان را زیر نظر قرار دهیم.

همتی با تاکید بر پتانسیل بالای استان‌های کشور برای پیشرفت گفت: ما باید ببینیم علت مشکل بیکاری در استان‌ها چیست؟ من از همه این مشکلات اطلاع دارم و می‌دانم که استان شما چه موانعی برای پیشرفت دارد و چه کسانی جلوی پیشرفت استان را می‌گیرند.

او ادامه داد: ما نباید بگذاریم باند‌هایی از تهران بتوانند استان‌ها را اداره کنند، استان‌ها باید از سوی مردم و نخبگان استان و بر مبنای شایسته سالاری اداره شوند، مسائل قومی و مذهبی استان نباید مانع شود که افراد شایسته در اداره استان نقش داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: معنا ندارد وقتی در یک استان افراد نخبه و توانمند مورد اعتماد وجود دارند، از جای دیگر بخواهیم افرادی را بفرستیم که استان را اداره و یا مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن را پیگیری کنند.

توسعه متوازن استان بر مبنای یک راهبرد کلی

همتی توسعه متوازن استان بر مبنای یک راهبرد کلی را مورد توجه قرار داد و گفت: در تمام استان‌ها به‌ویژه استان‌های مرزی کشور معضل کاهش میزان توسعه یافتگی و تشدید میزان توسعه نیافتگی وجود دارد، باید با آمایش سرزمین و ویژگی‌هایی که هر استان دارد، این معضل را برطرف کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به‌نقش گردشگری در توسعه یافتگی استان‌ها تصریح کرد:، چون کشور ما چهار فصل است، هر یک از استان‌ها نیز ویژگی خاصی برای جذب توریست دارند و ما سیاست جذب توریستمان ناکارآمد است و الان با توجه به‌افزایش نرخ ارز شرایطی پیش آمده که جذابیت سفر به‌ایران و دیدن طبیعت، زیبایی‌ها، تاریخ و سنت ایران برای خیلی از خارجی‌ها جذاب است.

او گفت: ضمن این که باید واکسیناسیون عمومی و عادلانه را خیلی سریع انجام دهیم، جذب توریست نیز یکی از محور‌های اصلی توسعه استان‌ها است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: یک مقداری باید در جذب توریست ساده سازی کنیم و سخت‌گیری‌ها را کم بکنیم، و بدانیم هر توریستی که به‌استانی سفر می‌کند یک اشتغال برای آن استان ایجاد می‌نماید.

او ادامه داد: سیاست سخت نگرفتن بر توریست‌ها می‌تواند باعث رفاه و آرامش ساکنان استان‌ها و اشتغال جوانان شود.

همتی گفت: الان در خیلی از استان‌ها فعالیت‌های سرمایه گذاری در بوم گردی که با هزینه بسیار اندکی می‌تواند، صورت بگیرد در حال توسعه است و می‌توانیم سیستم مالی و بانکی را در خدمت توسعه این مراکز در استان‌ها قرار دهیم.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم استان شما، ویژگی‌ها و مسائل خاص خود را دارد، ولی مسئله بیکاری تقریبا در همه استان‌ها مشترک است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با طرح این پرسش که چرا بیکاری به‌وجود آمده است؟ گفت: بخش از این مسئله به‌خاطر راهبرد ما به‌استان‌ها و نگاه سیاسی و امنیتی بوده، بنابر این اگر نگاه ما تمرکز زدایی و بردن تصمیم‌ها و پیشرفت‌ها در داخل استان‌ها باشد، می‌تواند کمک کند که توجه بیشتری به‌مسائل اقتصادی استان شود.

او  در ادامه با بیان این سوال که مسائل اقتصادی استان را چگونه می‌توانیم حل کنیم؟ گفت: متاسفانه در یک دهه گذشته اقتصاد کشور به‌خاطر تحریم و کاهش منابعی که می‌تواند برای رشد اقتصادی مفید باشد به‌طور متوسط در هر سال با یک رشد اقتصادی نیم درصدی مواجه شده و این یعنی رشد و پیشرفت تنها پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

حل معضل بیکاری

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور ما در مقایسه با کشور‌های همسایه و جهان از نظر پیشرفت و ثروث رشد قابل توجهی نکرده و طبیعی است که از این ناحیه سفره مردم کوچکتر می‌شود و یک دلیل آن نیز به‌علت نبودن اشتغال کافی در استان است.

همتی گفت: بنابر این اگر بتوانیم، بیکاری را به‌عنوان یکی از معضلات استان شما و بقیه استان‌ها مورد توجه جدی قرار دهیم، گام مهمی را در مسیر توسعه برداشتیم.

او با اشاره به‌موضوع توانمند سازی اقشار محروم جامعه گفت: یکی از مشکلاتی که کشور دارد، هدفمند پرداخت نکردن یارانه‌ها است، دهک‌های ۱ و ۲ و ۳ یعنی فقیرترین دهک‌های جامعه به‌اندازه دهک‌های بالا و ثروتمند جامعه یارانه می‌گیرد، این اصلا عادلانه نیست و باید به‌طور جدی اصلاح کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مهم ترین کاری که دولت باید انجام دهد افزایش حداقلی دستمزد‌ها است، چاره نداریم، چرا که قدرت خرید مردم در شهر‌ها و روستا‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرده که باید افزایش دهیم.

همتی افزود: بخشی از این کار با افزایش حداقلی دستمزد‌ها و بخشی دیگر نیز با اعطای کارت‌های اعتباری خرید است که در کوتاه مدت بتواند کمکی برای مردم باشد که بتوانند خرید‌ها را به‌صورت اعتباری انجام دهند و به‌تدریج اقساط آن را به‌بانک‌ها پرداخت کنند.

او با بیان این که ما برای کمک به‌اقشار محروم جامعه باید ۲ راهبرد را پیش ببریم افزود: یکی از این راهبرد‌ها اصلاح حداقل دستمزد‌ها است، به‌خاطر شرایط اقتصادی که در طول ۲ سال گذشته ناشی از فشار حداکثری در کشور ایجاد شد، ارزش پول ملی کاهش یافت از این رو قدرت خرید مردم نیز کاهش جدی پیدا کرد.

عادلانه و هدفمند کردن یارانه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: عادلانه و هدفمند کردن یارانه بحث مهمی است که باید انجام شود و بر روی دهک‌های اول تا سوم که معیشت بسیار سختی دارند، متمرکز شود که در اولویت دولت من است که حتما انجام خواهد شد.

او افزود: تقریبا برای همه اقشاری که قدرت خرید آن‌ها اُفت کرده، ما باید حداقل دستمزد و حقوق را در حدی قرار دهیم که قدرت خرید قبلی آن‌ها را بتوانیم، حفظ کنیم.

همتی گفت: در سال ۹۶ تقریبا قدرت خرید مربوط به‌حداقل دستمزد نزدیک به ۳۰۰ دلار بود که اگر با دلار امروز در نظر بگیریم چیزی در حدود ۶۵ میلیون ریال است.

این نامزد انتخابات در ادامه تاکید کرد: این باید اتفاق بیفتد، چون اصلاح قدرت خرید فقط با پرداخت یارانه محقق نمی‌شود.

او افزود: راه دیگر اصلاح خرید افراد جامعه، ارائه کارت اعتباری است که مردم بتوانند در میان مدت و بلند مدت با اقساط پرداخت کنند که این راهکار در کوتاه مدت به‌تامین کالا‌های مورد نیاز کمک می‌کند.

همتی با بیان این که همه مردم استان‌ها مردم ایران هستند ،افزود: ما باید بپذیریم هر استانی به رغم اختلاف‌های قومیتی، مذهبی و فرهنگی که دارد، ساکنان آن مردم ایران هستند و در اعطای مسئولیت‌ها و هر اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم، باید توسعه ویژه‌ای را طراحی کنیم، باید با خودِ مردم، خودِ نخبگان و خودِ قومیت‌های مختلف آن استان، بر اساس لیاقت‌ها اداره و طراحی کنیم.

او عنوان کرد: ما به‌ واسطه موقعیت جغرافیایی کشور می‌توانیم از چهار محور مواصلاتی جاده ابریشم چین، جاده کتان هند، کریدور شمال به‌جنوب و کریدور ایران تا مدیرانه بهره برداری کنیم، که لازمه آن ریل گذاری است.

نامزد انتخابات افزود: ارتباط استان‌های کشور با شاهراه‌های بین المللی می‌تواند موجب توسعه استان‌ها و کشور شود.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌اهمیت مسئله کشاورزی در استان‌ها گفت: روستاییان کشور که فعالیت‌های آن‌ها عمدتا کشاورزی است دچار یک مشکلات جدی هستند که یکی از آن ها قیمت خرید محصول‌های تولیدی است.

او ادامه داد: در خیلی از جا‌ها سعی می‌کنیم، گندم و برنج را به‌صورت تضمینی از مردم خریداری کنیم، ولی مشکل اینجاست که خرید باید تضمینی باشد نه قیمت تضمینی، الان قیمت را تضمین می‌کنند!

او افزود: معنا ندارد وقتی قیمت هر کیلو گندم در بازار از ۵۰ هزار ریال بیشتر است، هنگامی که قیمت را ۵۰ هزار ریال تعیین می‌کنیم، باز انگیزه فروش کاهش پیدا می‌کند.

همتی اضافه کرد: هر محصولی که حاصل زحمت کشاورزان است باید بر اساس قیمت روز تضمین کنیم.

او ادامه داد: خیلی از کشاورزان در قیمت نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، کود و سَم دچار مشکل شدند که باید ساماندهی جدی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بقیه محصول‌ها مانند میوه و نظایر آن را نیز به‌گونه‌ای طراحی کنیم که دلال‌ها نتوانند با پیش خرید آنها، در صورتی که کشاورزان نیاز به‌نقدینگی دارند با ۱۰ برابر قیمت در بازار عرضه کنند.

همتی افزود: در سال ۹۹ قیمت میوه کشور در بازار حداقل پنج تا ۱۰ برابر قیمتی بود که از کشاورزان خریده بودند، این نشان می‌دهد که نظام توزیع محصول‌های کشاورزی و استراتژیک یک نقص جدی دارد، از این رو برای بخش کشاورزی و روستایی کشور و استان شما، برنامه وسیعی داریم که عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری اقتصادی استان او ادامه استان ها جذب توریست استان ها قرار دهیم قدرت خرید استان شما شهر ها بر مبنای چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصاویر بحث‌ برانگیز از لئوناردو دیکاپریو و نامزد جدیدش

دیکاپریو که در حال حاضر ۵۰ سال دارد نامزد‌های زیادی داشته است. اما این تصاویر از نامزد جدیدش که حلقه در دست دارد باعث شده است گمانه زنی‌های جدیدی درباره نامزدی دیکاپریو شکل بگیرد.

ویتوریا سرتی یک مدل ایتالیاییه که قبلا هم یک بار با یک دیجی معروف آمریکایی ازدواج کرده بود، اما پس از مدتی طلاق گرفت.

منبع: برترین‌ها

tags # هالیوود ، لئوناردو دی‌کاپریو سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (عکس) تصاویر بحث‌ برانگیز از لئوناردو دیکاپریو و نامزد جدیدش
  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • ضیافت امام حسنی‌ها، نشانه هویت ماست
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳