Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ ایران از وضع نابسامان در مدیریت منابع آب رنج می‌برد. معمولا برای ترسیم چنین وضعی از مفاهیم «بحران آب» یا «ورشکستگی آب» استفاده می‌شود اما به تازگی انجمن بین‌المللی آب عنوان «متابولیسم آب» و «بیماری متابولیک آب» بکار برده که نشان‌دهنده شراطی است که بین منابع آب و میزان مصارف تناسبی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی مریدی استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی که با عصر ایران داشته، برای اولین‌بار مفهوم «متابولیسم آب» را در رسانه‌های کشور مطرح کرده و توضیح می‌دهد که ایران به یک یک رژيم متابولیک نیاز دارد مشابه انسانی که شرایط متابولیک بدنش به هم ریخته باشد. شرایطی که در آن سوخت و ساز بدن هماهنگ نیست و بدن نیازمند یک رژیم غذایی متابولیک است تا به وضعیت نرمال و سالم برسد.
این استاد دانشگاه بهشتی تاکید دارد که مفاهیم بحران آب و ورشکستگی آبی در عین درست بودن اما دقت لازم و کافی را برای بیان شرایط موجود ندارد، از این رو مفهوم متابولیسم آب مطرح شده که ارتباط و به هم‌پیوستگی مسائل آب و محیط زیست با اقتصاد و اجتماع را تایید می‌کند.
در گزارش ویدیویی پیش رو، ضمن تشریح وضع نابسامان آب در ایران و اختلافات اجتماعی ناشی از نزاع آب، راهکارهایی برای درمان بیماری متابولیک آب در ایران مطرح شده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،محمد مختاریانی، عضو هیات مدیره سندیکای کنسرو ایران مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت تن ماهی را رد کرد و گفت: افزایش قیمت تن ماهی فعلا مطرح نیست و بحث یا مذاکره ای هم درباره آن صورت نگرفته است.

اقتصادآنلاین در خبری نوشت:وی با اشاره به اینکه کمبودی در تامین و عرضه تن ماهی در کشور وجود ندارد، افزود: تولید و عرضه این محصول به اندازه کافی انجام و نیاز کشور به صورت کامل تامین می شود.

مختاریانی در خصوص اینکه اخیرا شاهد افزایش تولید و عرضه تن مرغ در فروشگاه ها هستیم و برخی عنوان می کنند که دلیل این امر گرانی و کمبود ماهی تن در کشور است، توضیح داد که تولید و فروش تن مرغ براساس نیاز سنجی و ذائقه مشتریان و مباحثی از این قبیل انجام می شود کمااینکه در گذشته نیز این کالا در کشور تولید می شده است و تولید آن ربطی به تن ماهی و ماجرای تولید آن ندارد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895524

دیگر خبرها

  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • بورل: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم
  • چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان به آرتریت دچار می‌شوند؟
  • تانک بختیاری باز هم طلا گرفت
  • استارت کشتی فرنگی با دو طلا | تانک بختیاری باز هم طلا گرفت
  • اتفاقی که بعد از عدم مصرف نمک یددار در بدنتان می‌افتد
  • هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • تانک بختیاری از روی نماینده میزبان رد شد!