Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:55:52 GMT

زاکانی: پراید برای مردم آرزو شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۰۶۵

زاکانی: پراید برای مردم آرزو شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه سه شنبه با حضور در بخش خبری ۲۰:۳۰ که از شبکه دو تلویزیون پخش شد، به سوالی در خصوص رفع حل مشکلات و رانت در صنعت خودروسازی کشور پاسخ داد و اظهار کرد: برای حل این مشکل، ۲ صورت مسأله وجود دارد. نخست، پیشرفت های چشمگیر در عرصه موشکی، نانو و بیوتکنولوژی، پزشکی و سایر عرصه هایی که مشاهده می کنیم؛ وجه دوم، عقب افتادگی مفرط مثل خودرو و سایر عرصه هاست که بسیار آزاردهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راهکار نخست را به کار گماشتن مدیرانی دانست که «ما می توانیم» را تجربه کرده باشند و در این باره گفت: این مدیران امکانی ایجاد می کنند که عرصه خودروسازی با خودباوری به سمت جوانان خلاق و پر تلاش همچنین سرازیر شدن حوزه علم، دانش و فناوری به این صنعت صورت بگیرد.

زاکانی با بیان اینکه نیازمند تحول مدیریتی هستیم، درباره راهکار دوم، افزود: دانشگاه و پژوهشکده های فعال در صنعت خودروسازی را باید به سمت صنعت خودروسازی معطوف کنیم تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایران خودروسازی را با صنعت خودروسازی «کیا» از کره جنوبی آغاز کرد؛ امروز این صنعت خودروسازی دنیا را فتح کرده است اما پراید در ایران برای مردم یک آرزو شده است، به طوری که یک ماشین چند میلیونی را به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان باید خریداری کنند که مایه خجالت زدگی است.

زاکانی راهکار سوم را شکستن انحصار و تولید لوازم خودرو دانست و افزود: شکستن این انحصار، رقابتی را در این عرصه ایجاد می کند، شرایط را باید به سمتی ببریم که ما به ازای آن توانمندی های کشور در خصوص خودروسازی به میدان بیاید.

وی به راهکار چهارم اشاره و تاکید کرد: صحنه رقابت را با شکستن انحصار و ورود فناوری ها به این عرصه در مسیری قرار دهیم که ما به ازای آن، ایران به مجموعه تولید کننده صنعت خودرو و ناظر به صادرات و رقابت با دیگران تبدیل شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: تامین امکان داخلی کشور همچنین و بازار منطقه، آفریقا و آمریکای لاتین برای ما موضوعیت دارد و به راحتی می توان خودروسازی ایران را از این وضعیت نجات داد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ علیرضا زاکانی پراید پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ علیرضا زاکانی پراید انتخابات ۱۴۰۰ علیرضا زاکانی پراید صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد

محمد منان رئیسی گفت: در این مورد باید اذعان داشت که این طور نیست که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند پاسخ ایران را بدهند، اما در واقع نمی‌توانند، چون اگر پاسخ دهند ضربه بعدی ما کارا‌تر خواهد بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: خود صهیونیست‌ها بعد از عملیات موشکی و پهپادی ایران اذعان کردند که عملیات فراتر از انتظار آن‌ها بوده است.

او  ادامه داد: با توجه به شدت و قدرتی که عملیات ایران داشت قطعا بازدارندگی خواهد داشت و اگر اسرائیل مجدد خطایی انجام دهد با پاسخ محکم‌تر ایران همراه خواهد شد.

منتخب مردم قم، کهک و جعفریه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت در نشست اخیر خود حاضر نشد قطعنامه و بیانیه علیه عملیات نظامی ایران دهد، همین شورا پیش‌تر در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق هم حاضر نشدند اسرائیل را محکوم کند لذا این که اکنون شورای امنیت با ایران هم مانند اسرائیل رفتار می‌کند معنای خوبی دارد و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و این شورا همان شورای امنیتی است که بار‌ها فاحش از صهیونیست‌ها حمایت کرده است، اما نتواست در مورد ایران به جمع بندی برای بیانیه و قطعنامه برسد.

منان رئیسی تاکید کرد: عملیات نظامی ایران نقطه عطفی در تاریخ خواهد شد و در سال‌های آینده تاریخ اسرائیل به قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم خواهد شد و این عملیات در بعد نظامی و سیاسی دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی ایران بود.

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: این عملیات موازنه و معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن، چون آمریکا از این پس به طرز دیگری در مورد ایران صحبت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد