Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:42:45 GMT

۱۰ هزار نفر سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۱۳۸

۱۰ هزار نفر سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عصر امروز در اولین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کروناو تحت تاثیر قرار گرفتن سیستم آموزشی بر اثر کرونا ویروس، اظهار کرد: به مراتب فعالیت‌های حوزه سوادآموزی بیشتر تحت تأثیر کرونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با بیان اینکه در حال عادی بسترسازی، شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان موضوعی سخت بود، افزود: در زمان شیوع کرونا به مراتب نسبت به قبل آموزش این بخش مشکل‌تر شده است.

او گزارشی از افراد تحت پوشش دوره‌های سواد‌آموزی در سال گذشته و میزان تحقق شاخص‌های عملکردی ارایه کرد و گفت: در مجموع در سال ۱۳۹۹ تعداد ده هزار و ۳۱۰ سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند و عملکرد استان ۱۰۲ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: این مهم با همکاری اعضای شورای پشتیبانی و اهتمام و پیگیری مسئولان حوزه سوادآموزی و دست اندرکاران امر بوده است.

قربانی نرخ سواد جمعیت ۶ سال و بالای استان را در پایان سال ۹۸ بیش از ۸۴ درصد عنوان کرد و گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، با سوادی جمعیت استان نسبت به سال ۹۵ بیش از ۲.۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: در جمعیت جامعه هدف ۴۹-۱۰ سال نیز نرخ با سوادی استان در سال ۹۸ به میزان ۹۴.۵ درصد رسیده که نسبت به سال ۹۵ حدود ۲.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در کل وضعیت استان در سوادآموزی را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در حال حاضر کردستان در بین استان‌های کشور از میانگین کشوری پایین‌تر است، تصریح کرد: طی ۵ سال آینده شرایط استان بهبود پیدا خواهد کرد و کردستان از میانگین کشوری بالاتر خواهد رفت.

قربانی از کسب رتبه دوم کشوری آموزش و پرورش استان در انسداد مبادی بی‌سوادی خبر داد و با اشاره به پوشش کامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم استان، گفت: با اقدامات انجام شده گلوگاه‌های بی‌سوادی بسته شده است.

او همچنین از دستگاه‌های متولی و عضو شورای پشتیبانی درخواست کرد کماکان در اجرای برنامه‌های حوزه سواد آموزی همراهی نمایند و دهیاران نیز در موضوع ریشه کنی بی سوادی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کرونا ویروس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حیوان گزیدگی از جمله مواردی که سالانه افراد زیادی بابت آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه دارند، ابراز داشت: موضوع حیوان گزیدگی می‌تواند موجب بیماری و در صورت عدم درمان به مرگ افراد منتهی شود.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر برای حیوان گزیدگی به مراکز تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند، افزود: در این میان سگ‌ها بیشترین عامل حیوان گزیدگی را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۸۳ درصد حمله مربوط به سگ‌های صاحب دار بوده است، ابراز داشت: سگ‌های بی صاحب ۱۷ درصد حیوان گزیدگی را شامل می‌شود.

قدس ضمن بیان اینکه مقایسه آمارها از سال ۹۹ رشد حیوان گزیدگی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی این سه سال گذشته در حوزه مناطق تحت پوشش با رشد حیوان گزیدگی مواجه هستیم به طوری که سال ۱۴۰۱ آمار یک هزار و ۹۹۶ نفر و سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۳۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: حیوان گزیدگی امکان انتقال بیماری از سگ به انسان همراه دارد لذا باید به دلیل بیماری هاری افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6085772

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود