Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:54:06 GMT

عبور نرخ قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۶۰۰ هزار نفر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۲۴۲

عبور نرخ قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۶۰۰ هزار نفر

به گزارش ایرنا به نقل از "بی بی‌سی"، این بیشترین آمار قربانیان کرونای یک کشور در جهان است. آمریکا همچنین با ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا، رکورد دار ابتلا به این بیماری همه گیر در جهان است.  
افزایش قربانیان کرونا در آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد طرح دولت بایدن برای واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت بزرگ سال این کشور تا ماه آینده (۴ جولای) شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تاکنون حدود ۱۵۲ میلیون آمریکایی (۵۲ درصد) حداقل یک بار واکسن زده‌اند. تقریبا ۴۳ درصد یا ۱۴۴ میلیون آمریکایی کاملا واکسینه شده‌اند.  
پس از آمریکا، برزیل و هند دارای بیشترین قربانیان کرونا هستند. در برزیل تاکنون ۴۸۸ هزار نفر و در هند ۳۷۷ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.  
با این حال خودداری تعداد زیادی از جمعیت آمریکا از تزریق واکسن باعث نگرانی مقامات این کشور شده است. مقامات در ایالت‌های مختلف آمریکا پاداش‌های مختلفی به صورت قرعه کشی برای افرادی که خود را واکسینه می‌کنند در نظر گرفته‌اند. این پاداش‌ها از جایزه یک میلیون دلاری تا اسلحه و مواد مخدر (ماری جوانا) را شامل می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت بایدن قربانیان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد