Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-18@15:11:13 GMT

راز افزایش ۳ مرحله‌ای بیمه اتکایی امین

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۲۷۳

راز افزایش ۳ مرحله‌ای بیمه اتکایی امین

امتداد - هیات مدیره بیمه اتکایی ایرانیان پیشنهاد افزایش 2 برابری سرمایه را در 3 مرحله مطرح کرده است. به این ترتیب سرمایه شرکت از 4 هزار میلیارد ريال فعلی به 8 هزار ملیارد ريال از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها افزایش می‌یابد. هدف از این پیشنهاد ارتقای جایگاه در بازار بیمه اتکایی و تقویت توان مالی جهت ورود به بازارهای بین‌المللی عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، رسول سعدی، سید محمد آسوده، حجت پوستین‌چی، محمد میهن یار و روح‌الله رهنما فلاورجانی، ۵ عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایرانیان هستند که پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت را داده‌اند.

شرکت یادشده پس از بیمه مرکزی و بیمه ایران بالاترین سهم از بازار بیمه اتکایی کشور را در سالهای اخیر به خود اختصاص داده و ضریب خسارت آن در پایان سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۹ حدود ۵۵ درصد برآورد شده است. یکی از سیاست‌های بیمه اتکایی ایرانیان طی سال‌های اخیر ایجاد سود باکیفیت هم در فعالیت‌های بیمه‌گری و هم سرمایه‌گذاری است و در سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۷۵۴ ریال سود شناسایی کرده است.

نکته مهم این است که همه ساله بخشی از سود خالص هر سهم از شرکت به برنامه افزایش سرمایه اختصاص می‌یابد و برای سال مالی ۹۸ هم معادل ۳۰ درصد و در سال مالی ۹۹ هم معادل ۲۳٫۸ درصد برای افزایش سرمایه کنار گذاشته شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در نظر دارد سرمایه خود را از ۴ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال به میزان ۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۰۰ درصد از محل سود انباشته به میزان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و از محل اندوخته سرمایه‌ای به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال طی سه مرحله افزایش دهد.

آثار افزایش سرمایه بر ظرفیت مجاز نگهداری ریسک

در صورت افزایش سرمایه ، ظرفیت مجاز نگهداری شرکت از هر ریسک بر اساس محاسبات صورت گرفته به ترتیب در سه سال نخست به میزان ۲۰ درصد، ۳۵ درصد و ۴۹ درصد افزایش خواهد یافت. این برآورد در حالی مطرح شده که بر اساس ماده ۲ آیین‌نامه شماره ۱/۵۵ مصوب شورای عالی بیمه، حداکثر ظرفیت مجاز نگهداری موسسه بیمه از هر بیمه‌نامه یا هر ریسک معادل ۲۰ درصد مجموع سرمایه پرداختی و اندوخته‌ها و ذخایر فنی به جز ذخیره خسارت معوق و ذخیره ریاضی است.

افزون بر اینکه افزایش ظرفیت مجاز نگهداری موجب افزایش حق بیمه‌های قبولی و در نتیجه ورود نقدینگی بیشتر به شرکت می‌شود که امکان سرمایه‌گذاری بیشتر را به همراه خواهد داشت.

ظرفیت مجاز نگهداری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بر اساس ارزهای خارجی با وجود رشد ریالی آن به دلیل افزایش نرخ ارز در طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، به ترتیب معادل ۴ درصد و ۱۲ درصد نسبت به سال قبل آن افت داشته است.

از همین جهت اگر شرکت نسبت به افزایش سرمایه اقدام نکند این روند کاهش ظرفیت مجاز نگهداری ادامه می‌یابد و حتی در صورتی که نرخ ارز روندی متعادل را طی کند، از قدرت و ظرفیت مجاز نگهداری بیمه اتکایی ایرانیان کاسته خواهد شد. هیات مدیره شرکت یادشده می‌گوید: اگر سهامداران به افزایش سرمایه رای مثبت بدهند در صورتی که روند نرخ ارز پرش نکند و افزایش ملایم را طی ۲ سال آینده تجربه کند، ظرفیت مجاز نگهداری شرکت با ۵۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ مواجه می‌شود.

ظرفیت مجاز نگهداری برای سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ به ریال و معادل ارزی به یورو

بازه زمانی ظرفیت مجاز نگهداری (میلیون ریال) نرخ برابری یورو به ریال ظرفیت مجاز نگهداری (میلیون ریال) ۳۰/۰۹/۱۳۹۷ – واقعی ۶۸۰٫۹۲۹ ۹۰٫۰۰۰ ۷٫۵۶ ۳۰/۰۹/۱۳۹۸ – واقعی ۸۷۳٫۲۶۴ ۱۲۰٫۰۰۰ ۷٫۲۸ ۳۰/۰۹/۱۳۹۹ – واقعی ۱٫۱۶۹٫۴۰۵ ۱۸۰٫۰۰۰ ۶٫۵۰ ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ – قبل از افزایش سرمایه ۱٫۲۶۱٫۸۶۲ ۱۹۰٫۰۰۰ ۶٫۶۴ ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ – بعد از افزایش سرمایه ۱٫۵۱۱٫۲۹۳ ۱۹۰٫۰۰۰ ۷٫۹۵ ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ – قبل از افزایش سرمایه ۱٫۳۷۱٫۵۴۸ ۲۱۰٫۰۰۰ ۶٫۵۳ ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ – بعد از افزایش سرمایه ۱٫۸۴۷٫۷۵۵ ۲۱۰٫۰۰۰ ۸٫۸۰ ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ – قبل از افزایش سرمایه ۱٫۵۱۱٫۸۰۵ ۲۳۰٫۰۰۰ ۶٫۵۷ ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ – بعد از افزایش سرمایه ۲٫۲۵۰٫۹۷۹ ۲۳۰٫۰۰۰ ۹٫۷۹

شرکت بیمه اتکایی ایرانیان به عنوان اولین شرکت بیمه اتکایی سهامی عام با مالکیت خصوصی پس از ثبت در سازمان بورس و اوراق بهادار ،  تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۲۲ تحت شماره ۳۷۰۳۷۳ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۲۰۲۵۲۲ در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید. پس از ثبت شرکت ، پروانه فعالیت شرکت برای انجام عملیات بیمه اتکایی در کلیه رشته های بیمه ای در تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۲۵ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

موضوع و حدود فعالیت شرکت:
•    قبول بیمه های اتکایی و اتکایی مجدد ، در کلیه رشته های بیمه از بازارهای داخلی و خارجی بر اساس پروانه فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در محدوده ظرفیت و مقررات مربوطه ؛
•    تاسیس ، مشارکت و یا اداره صندوق های بیمه اتکایی داخلی و خارجی ؛
•    تحصیل پوشش اتکایی در ارتباط با تعهدات بیمه ای پذیرفته شده ؛
•    سرمایه گذاری از محل سرمایه ،اندوخته ها ، ذخایر فنی و سایر منابع مالی شرکت در چارچوب ضوابط مقررات مصوب شورایعالی بیمه ؛
•    عرضه خدمات مشاوره ای ، جانبی و تکمیلی در زمینه بیمه های اتکایی ؛
•    فعالیت در سایر زمینه هایی که با هدف ها و موضوع فعالیت شرکت مرتبط و مکمل آن باشد

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شرکت بیمه اتکایی ایرانیان ظرفیت مجاز نگهداری افزایش سرمایه ۱ میلیارد ریال هزار میلیارد سال مالی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مجید عشقی در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخدادهای اخیر گفت: رخدادهای سیاسی در کل دنیا روی بازارهای سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشورهای دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کینم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

کد خبر 845053 برچسب‌ها خبر مهم سهام عدالت سهام بانک‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت