Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:17:48 GMT

کلاهبرداری از ۲۵ مشتاق سفر به کربلا در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۳۷۱

کلاهبرداری از ۲۵ مشتاق سفر به کربلا در قم

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: با طرح شکایت ۲۵ تن از همشهریان از یک کلاهبردار که خود را رئیس کاروان زیارتی معرفی کرده و مبالغ مختلفی دریافت کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهم خود را رئیس یک کاروان زیارتی معرفی کرده و با انجام مانور متقلبانه و اعتماد سازی، مدعی شده بود در شرایط کرونایی قادر است ثبت‌نام کنندگان را از طریق ویزای تجاری به سفر عتبات عالیات اعزام کند، بنابراین از هر کدام مبالغ مختلفی را به بهانه تهیه پاسپورت و بلیت هواپیما اخذ کرده و سپس متواری شده بود.

فرمانده انتظامی قم اضافه کرد: در ادامه طی انجام تحقیقات مشخص شد بخشی از مبالغ به حساب یک کسبه در یکی از مناطق شهر قم واریز شده است که در ابتدا ضمن انسداد حساب نامبرده اقدامات پلیسی انجام، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان دستگیر شد.

سردار میرفیضی خاطرنشان کرد: وی پس از انتقال به پلیس آگاهی استان در تحقیقات کارآگاهان به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از ۲۵ نفر و همچنین به کلاهبرداری در استان‌های تهران و سمنان نیز اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی قم گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات کلاهبرداری میلیاردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد