Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد خدادی معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی رغم وجود محدودیت سفر ناشی از کرونا، بیش از 500 خبرنگار از 226 رسانه خارجی، انتخابات 1400 کشورمان را پوشش خواهند داد.

محمد خُدادی با بیان این مطلب، اضافه کرد: این رسانه‌ها از 39 کشور جهان بوده و هماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری آنان فراهمشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه ورود خبرنگاران خارجی تنها با تست منفی کرونا میسر بوده افزود: ازاین تعداد 336 خبرنگار خارجی مقیم تهران بوده و  همچنین برای بیش از 160 خبرنگار خارجی روادید مطبوعاتی  صادر شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: 160 خبرنگار و عوامل خبری که طی روزهای اخیر وارد کشورشده یا خواهند شد از  83 رسانه  از 20 کشور جهان برای حضور و پوشش خبری این رویدادِ مهم ملی می‌باشند که درمیان انان 37 رسانه تلویزیونی، 27 روزنامه، 8 خبرگزاری، 6 رسانه رادیویی و 5 مجله و سایت خبری به چشم می خورد.

خدادی گفت: خبرنگارانی خارجی که پوشش انتخابات 1400 کشورمان را پوشش می د هند از امریکا، انگلستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد و دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا،، هلند،  قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکرامبورگیمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین،سوریه، و... می‌باشند.

به گفته خُدادی، ژاپن با 25 خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا، به‌ترتیب با 24، 18، 15 و 12 خبرنگار، دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.
معاون مطبوعاتی در ادامه گفت: ارائه کارت خبری و معرفی‌نامه برای فعالیت آن‌ها در سطح شهرها و گفتگو با نامزدها، مردم و مسئولین و همچنین حضور مستقیم در ستاد انتخابات کشور، ازجمله تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی مقیم و غیر مقیم است.

وی در تشریح بیشتر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی، افزود: ارائه مجوز برای تهیه گزارش از حوزه‌های اخذ رای، مجوز ورود به شهرستان‌ها در صورت تقاضا برای پوشش خبری در روزهای پیش و حین برگزاری انتخابات، از دیگر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی است.

خُدادی همچنین به ایجاد هماهنگی‌های لازم برای گفتگو با وزیر محترم کشور در روز چهارشنبه 26 خرداد، حضور در نشست خبری سخنگوی محترم شورای نگهبان در روز 5 شنبه 27 خردادماه و همچنین هماهنگی برای حضور در دفتر مقام معظم رهبری به‌منظور پوشش خبریِ مراسم رای‌دهی ایشان اشاره کرد و گفت: حضور در نشست خبری سخنگوی محترم وزیر امور خارجه نیز از دیگر برنامه‌های خبری خبرنگاران خارجی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد خدادی خبرنگاران خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: تاکید می‌کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمیرسیم. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است.

به گزارش هم میهن، عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و (رژیم) اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک‌های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا پس از حمله اسراییل به کنسولگری، ایران، صرفنظر کردن از تقابل را به توقف حمله به غزه کرده بود، خاطرنشان کرد: از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه‌ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه در مقابل‌عدم حمله ما اتفاق بیفتد.

این حرف‌ها بخشی از همان جنگ‌های روانی و رسانه‌ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند.

باز هم تاکید می‌کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است.

عراقچی: احتمال حمله به رفح هنوز زیاد است

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، معتقد است: احتمال حمله به رفح در غزه، هنوز زیاد است و منتفی نشده، ولی اسراییل را نمی‌تواند از این بن بست نجات دهد. درگیری با ایران (رژیم) اسرائیل را به مراتب ضعیف‌تر کرده است.

عراقچی همچنین می‌گوید: پس از کاهش تنش فعلی، باید با افزایش تحرکات دیپلماتیک اجازه ندهیم که فشار و هزینه به کشور وارد شود.

وی در همین رابطه افزود: باید سیاست‌ها و راهبردهای همسایگی با کشورهای همسایه را تقویت و به‌روز کنیم. نباید اجازه داد ایران را به خطری برای کشورهای قلمداد کنند.

دبیرشورای راهبردی سیاست خارجی گفت: پس از تحولات اخیر، قدرت ایران به حدی افزایش یافته که فراتر از منطقه رفته است.

عراقچی خاطرنشان کرد که گاهی در گذشته به موقع از فرصت‌های پیش آمده استفاده نشد و آن فرصت‌ها تبدیل به تهدید شدند. برعکس گاهی حتی تهدیدها با مدیریت درست به فرصت تبدیل شده‌اند مثل حمله به سفارت ایران در دمشق که به فرصت بزرگی برای ایران مبدل شد. الان باید از این فرصت به دست آمده بهترین و بیشترین استفاده را کرد.

عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور با شرکت در نشست مجازی اسپیس ایکس کلاب کافه‌خبر با تاکید بر اهمیت روابط خارجی گفت: میدان، دیپلماسی و رسانه در هر رویدادی باید با هم حرکت کنند. میدان و دیپلماسی احتیاج به رسانه‌هایی دارند که بتوانند روایت مطلوب از یک واقعه سیاسی یا نظامی را تولید کنند. روایت‌سازی خودش یک فن و تخصص است.

در داستان اخیر (درگیری نظامی ایران و رژیم اسراییل) ضلع سوم یعنی رسانه، کمی عقب ماند؛ اما میدان و دیپلماسی با هم کار کردند و خیلی قوی ظاهر شدند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، خاطرنشان کرد که در درگیری با (رژیم) اسراییل، تا لبه حساس جنگ رفتیم، اما در نهایت با مدیریت هوشمندانه با موفقیت بازگشتیم.

می‌توان گفت حداقل در کوتاه مدت دیگر درگیری نخواهیم داشت، ولی احتمال اینکه اسرائیل باز دست به اقداماتی مثل ترور بزند وجود دارد.

اسرائیلی‌ها در محاسبات ژئوپولتیک و راهبردی عرصه را به ایران باختند.

در حوزه راهبردی، ضربه موشکی ایران به معادلات امنیتی منطقه شکل جدیدی داد و معادلات قدرت به نفع ایران عوض شد. ایران بصورت مستقیم وارد عملیات شد و ضربه‌ای وارد کرد که (رژیم) اسرائیل نتوانست در همان تراز پاسخ دهد.

موشک‌های ما توانستند در حقیقت از ۵ لایه دفاعی عبور کرده و به اهداف خود برخورد کنند.

۳ لایه دفاعی «گنبد آهنین»، «پیکان» و «فلاخن داود» و چهارمین لایه «هواپیماهای جنگنده آنان» و لایه پنجم هم دوستان اسرائیل، یعنی امریکا و انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه بودند که به دفاع در مقابل حمله موشک‌های ایران برخواستند. موشک‌های ما از این ۵ لایه عبور کردند و به هدف رسیدند.

اسرائیلی‌ها علیرغم اظهارات اول خود که مدعی بودند ۹۹ درصد موشک‌ها را زده‌اند در آخرین آمار اذعان کردند که تنها توانسته‌اند ۸۴ درصد موشک‌ها و پهبادها را بزنند. این درحالی است که پهپادها اصولاً برای فدا شدن و راه باز کردن برای موشک‌ها شلیک شده بودند.

این یک واقعیت است که (رژیم) اسرائیل همه توان دفاعی خود را بکار گرفت تا حمله را دفع کند، ولی ایران همه توان تهاجمی خود را بکار نگرفت.

ایران به لحاظ راهبردی توانست بازدارندگی را احیا و تثبیت کند و این اهمیت بسیار زیادی دارد. ارزش فنی عملیات ایران بسیار بالا بود.

اکنون توان ژئوپلیتیک ایران به شدت بالا رفته است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • (تصاویر) نگاه رسانه‌های خارجی به ایران؛ از عید نوروز تا شادی حمله به اسرائیل
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است